کد خبر 1291536
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۰
باکتری‌های مریخ سوخت موشک‌ها را تامین می‌کنند - کراپ‌شده

محققان در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند، باکتری‌های رشدیافته در مریخ می‌توانند گزینه خوبی برای تبدیل به سوخت موشک باشند.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی‌میل، محققان مؤسسه فناوری جورجیا در مطالعه اخیرشان اظهار کرده‌اند باکتری‌های رشدیافته در مریخ می‌توانند گزینه خوبی برای تبدیل به سوخت موشک باشند.

براساس این تحقیق، باکتری‌های رشد یافته در مریخ می‌توانند به سوخت موشک تبدیل شوند و بدین ترتیب از یک هزینه ۸ میلیارد دلاری برای ماموریت‌هایی که قرار است سکونت انسان در مریخ را تسهیل کند صرفه‌جویی شود.

در حال حاضر، دانشمندان پیشنهاد ساخت سوخت موشک در مریخ با استفاده از منابع طبیعی را دارند؛ در این روش از منابع طبیعی موجود در سطح مریخ برای رشد باکتری‌ها و تبدیل آنها به سوخت استفاده می‌شود.

محققان قصد دارند فوتوبیوراکتورهای عظیمی را در مریخ بسازند تا آن از نور خورشید و دی اکسید کربن برای تولید سیانوباکتری استفاده کرده و قند تولید کند.

این روش نه تنها هزینه‌ها را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد، بلکه محققان می‌گویند فرآیند جدید ۴۴ تن اکسیژن تمیز تولید می‌کند.

این مقاله در  «Nature Communications» منتشر شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جهودشناس IR ۰۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 2
    مزخرفه. چون این بی پدرمادران قصد گسترش بیماریهای بیشتری در آینده دارند، به دنبال توجیه آن بیماریها هستند. یک باکتری به جان ملت خواهند انداخت که همه را زامبی خواهد کرد و بعدش خواهند گفت که باکتری از مریخ آمده. برای ساخت زامبی، ویروس به کار نمیاد چون ویروس کشنده است. میکروب هم همینطور کشنده است ولی فقط باکتری توانایی زامبی‌سازی را داره. امروز در آزمایشگاههای آمریکایی در زیر زمین، باکتری زامبی دقیقاً مشابه سریال مردگان متحرک ساخته اند.
    • رضا IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      0 0
      حاجی خودت تنهایی به این نتیجه رسیدی یا پشت سیم و سنجاق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس