کد خبر 1291730
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
افشای معامله آمریکا و امارات با القاعده در یمن؛ اعزام تروریست‌های بیشتر به مأرب

منابع آگاه خبر دادند، در پی معامله آمریکا و امارات با عناصر القاعده، قرار شده برای ممانعت از آزادسازی قریب‌القوع مأرب، تروریستهای بیشتری عازم این شهر یمنی شوند.

به گزارش مشرق، منابع آگاه حاضر در استان حضرموت یمن از معامله افسران آمریکایی و اماراتی با عناصر تروریستی القاعده خبر دادند.

پایگاه خبری «البوابه الاخباریه الیمنیه» به نقل از این منابع گزارش داد، بر اساس این معامله، قرار شد یک گروه دیگر از سرکرده‌های ارشد القاعده به حضرموت منتقل شوند.

به گفته این منابع، افسران آمریکایی و اماراتی چند روز پیش با سرکرده‌های ارشد القاعده در وادی حضرموت [شرق یمن] دیدار و توافق کردند که شمار بیشتری از عناصر این گروه به استان مأرب [مرکز] منتقل شوند.

منابع مذکور خبر دادند، قرار شد این عناصر القاعده به مأرب بروند تا با ارتش و کمیته‌های مردمی بجنگند تا مانع آزادسازی شهر مأرب شوند و در ازای آن، سرکرده‌های القاعده که در زندان گوانتانامو زندانی هستند، به «مکلا» یمن منتقل و آزاد شوند.

به گفته  این منابع، شماری از نیروهای امنیتی آمریکایی و اماراتی چند روز پیش وارد منطقه «غیل باوزیر» -مهمترین مقر القاعده در یمن-  شدند و ادعا کردند که قصد دارند «عملیات مخفیانه‌ای علیه القاعده انجام دهند، ولی بعدا مشخص شد که هدف آنها، دیدار با سرکرده‌های القاعده از جمله خالد باطرفی بوده است».

تحریک القاعده توسط امارات و آمریکا در حالی صورت می‌گیرد تا بتوانند در مناطق نفتی حضرموت، هرج‌ومرج ایجاد کنند و بدین ترتیب نفت یمن را به یغما ببرند.

طی ماه‌های اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده ‌اند.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی به ریاست «عبد ربه منصور هادی» و حامی آن ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

این در حالی است که «سرتیپ یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، بعدازظهر روز یکشنبه هفته جاری، جزئیات عملیات «ربیع النصر» در دو استان «شبوه» و «مأرب» که به آزادی ۳۲۰۰ کیلومتر مربع از خاک این کشور منجر شد را تشریح و تاکید کرد که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قول می‌دهند که شهر «مأرب» را آزاد کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن، ۲۰ مهر ماه نیز با ارائه جزئیاتی از عملیات موسوم به «فجر الانتصار» (سحرگاه پیروزی) در استان مأرب از آزادی ۶۰۰ کیلومتر مربع دیگر در اطراف شهر مأرب خبر داده بود.

سریع اعلام کرده بود که پس از موفقیت در عملیات «البأس الشدید» (شجاعت بسیار)، نیروهای مسلح یمن، عملیات فجرالانتصار را برای آزادسازی مناطق دیگر در استان مأرب آغاز کردند و طی این عملیات مساحت جغرافیایی واقع در حد فاصل میان منطقه آزادشده طی عملیات البأس الشدید تا نزدیکی حومه مشرف بر شهر مأرب آزاد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    ان شاالله مارب بزودی آزلد می شود حتی اگر تروریست های القاعده و داعش به هکاری غرب و امریکا و اردوغان جان بکنند
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    0 0
    آمريکا وال سعودآل نهیان نتونستند جلو پیشروی انصارالله را بگيرند دست به‌ دامن تروریست های القائده شدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس