کد خبر 1291773
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲
زاخارووا: تحولات جنوب شرق اوکراین نگران کننده است

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که وضعیت در جنوب شرقی اوکراین فاجعه بار است و احتمال وخیم تر شدن اوضاع در این منطقه دور از ذهن نیست.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز پنجشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که مسکو نگران تحولات غم انگیز در جنوب شرقی اوکراین است و این مسئله را که اوضاع وخیم تر هم خواهد شد، بعید نمی داند.

وی اظهارات فوق را در مورد گزارش‌های مربوط به عملیات تهاجمی ارتش اوکراین و تلاش برای تصرف شهرک «استاروماریفکا» واقع در خط تماس با جمهوری خودخوانده خلق «دونتسک» (DPR)، بیان کرد.

زاخارووا در این رابطه تاکید کرد: ما شاهد تحولات نگران کننده ای در جنوب شرقی اوکراین بوده ایم که با فاجعه هم مرز است. همه اینها نشان دهنده افزایش تنش در منطقه درگیری است.

وی همچنین افزود: با توجه به شرایط، این مسئله را که شرایط وخیم تر خواهد شد، رد نمی کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که ارتش اوکراین عمدا اقدامات اضافی را که برای اطمینان از آتش بس فعلی در منطقه در جولای ۲۰۲۰ تصویب شده بود، نقض می کند.

وی در این باره گفت: باید به وضوح درک کرد که آنها عمدا تنش‌ها را افزایش می‌دهند، هر چند که وضعیت از قبل به اندازه کافی دشوار است و همچنین درخواست‌ برای اطمینان از آتش‌بس را که نمایندگان دونباس از طریق مرکز مشترک کنترل و هماهنگی ارائه می‌کنند، نادیده می‌گیرند.

«دنیس پوشیلین» رئیس «جمهوری خودخوانده خلق دونتسک» (DPR) روز گذشته گفت که نیروهای مسلح اوکراین شهرک استاروماریفکا واقع در منطقه حائل در امتداد بخش جنوبی خط جداسازی بین مناطق تحت کنترل کی یف و جمهوری خودخوانده خلق دونتسک را تصرف کردند. روز قبل، ستاد کل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرد که یک هواپیمای بدون سرنشین «بیرقدار» (ساخت ترکیه) برای اولین بار در «دونباس» به کار گرفته شده است.

شایان ذکر است، با توجه به تدابیر اضافی برای کنترل آتش بس، استفاده از پهپاد در طول خط تماس صراحتا ممنوع است.

پیشتر نیز کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که فعلا روابط با ترکیه مثبت است اما تجهیز اوکراین با پهپادهای ترکیه ای، اقدام بی ثبات کننده ای است که می تواند پیامدهای ناخوشایندی داشته باشد.

در سال ۲۰۱۹، اوکراین چند فروند هواپیماهای بدون سرنشین «بیرقدار» ترکیه را خریداری کرد. اوکراین بعدا اعلام کرد که علاقمند به تولید مشترک هواپیماهای بدون سرنشین بیرقدار در اوکراین است و ارتش اوکراین قصد دارد ۴۸ پهپاد از این نوع را خریداری کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۶
    1 2
    عجب وضعی شده دونباس باید برگرده به مام وطن
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
      1 1
      یعنی به روسیه، موافقم!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس