بازدید سر زده رئیس‌جمهوری از وزارت نفت

چه کسانی با انتشار اسناد محرمانه وزارت نفت و ارائه تحلیل‌های خلاف واقع درباره آن به مخاطبان و سوءاستفاده از نیات پاک و عدالتخواه مردم کشور، علیه ضدزنگنه‌ترین مدیران وزارت نفت حاشیه‌سازی می‌کنند؟

سرویس اقتصاد مشرق- بدون شک تا اینجای کار و بعد از گذشت دو ماه از طول عمر دولت سیزدهم، وزارت نفت دولت رئیسی پرحاشیه‌ترین و البته پرکارترین وزارتخانه این دولت بوده است. شروع کار این وزارتخانه با مواجهه با مخازن سوخت مایع خالی نیروگاه‌ها و بحران تامین سوخت زمستانی آغاز شد و سپس در بحبوحه انتصابات جدید و تغییر تیم وزارت نفت، خبری مبنی بر استخدام و لغو استخدام دختر عضو کمیسیون انرژی مجلس در فضای مجازی پیچید. هنوز این ماجرا تمام نشده که خبر جریمه ۱۰ میلیارد دلاری ایران در پرونده کرسنت و صدور حکم نهایی پرونده دکل گمشده منتشر شد.

سپس هنوز ساعتی از مصاحبه احمد امیرآبادی فراهانی نائب رئیس مجلس شورای اسلامی نگذشته بود که خبر رسید با حمله سایبری دشمن، تمامی پمپ بنزین‌های در سراسر کشور از مدار خارج شده‌ است و حال در آستانه اتصال ۱۰۰ درصدی جایگاه‌های سوخت به سامانه هوشمند، خبر دیگری از روز گذشته در فضای مجازی پیچیده است، مبنی بر حقوق چند ۱۰ میلیونی مدیرکل دفتر وزارتی وزارت نفت.

اما ماجرای مدیرکل دفتر وزارتی وزارت نفت از چه قرار است؟ ابتدا به آنچه تا کنون روایت شده است می‌پردازیم.

*مروری بر جوسازی رسانه‌ای درباره حقوق یک مدیر نفتی

شنبه این هفته یکی از فعالان فضای مجازی در توئیتی نوشت: «رونمایی وزارت نفت از استخدام نورچشمی دیگر به نام "پیام کهتری انور"، بدون یک روز سابقه در وزارت نفت. #امضای_طلایی». این توئیت همراه با یک نامه محرمانه منتشر شده بود که در تصویر ۱ قابل مشاهده است.

ماجرای حقوق ۳۲ میلیونی مدیرکل دفتر وزارتی نفت چیست؟
تصویر ۱

بعد از انتشار این توئیت، روز یکشنبه (دیروز) محتوای این توئیت که ابتدا توسط ع. الف یک چهره غیرقابل استناد در توئیتر موردتحلیل قرار گرفته بود، در فضای مجازی پیچید و تعداد زیادی از فعالین منسوب به عدالتخواهی و برخی از فعالین رسانه‌ای اصلاح‌طلب با توزیع گسترده آن، همان تحلیل ع. الف را به مخاطبان خود ارائه کردند.

در این راستا سیدمهدی صدرالساداتی فعال رسانه‌ای در اینستاگرام در استوری خود (تصویر ۲) عنوان کرد:

ماجرای حقوق ۳۲ میلیونی مدیرکل دفتر وزارتی نفت چیست؟
تصویر ۲ – استوری سیدمهدی صدرالساداتی

در این استوری نیز همانند توئیت اول ادعا شد که پیام کهتری بدون هیچ سابقه‌ای مدیرکل دفتر وزارتی وزارت نفت شده است و ماهانه ۳۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرد.

در ادامه کانال مکتوبات به نقل از امیر تفرشی یکی از اعضای لیست عدالتخواهان تهران در مجلس یازدهم اینگونه طرح می‌کند: «نظریه #مقاومت و #تاب‌آوری برای آن جوان مومن انقلابی (پیام کهتری) مناسب است که در ماه اول استخدامش ۳۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرد، نه برای بنده».

ماجرای حقوق ۳۲ میلیونی مدیرکل دفتر وزارتی نفت چیست؟
تصویر ۳

اما بعد از ایجاد موج رسانه‌ای علیه وزارت نفت دولت سیزدهم به نظر شرایط برای طرح موضوعات اصلی بازی‌گردانان این صحنه فراهم شده بود. در این بین مهدی افشارنیک خبرنگار حوزه نفت نزدیک به بیژن زنگنه وزیر سابق نفت در توئیتی این ماجرا را به تیم موضوع FATF و تحریم ربط داد و عنوان کرد (تصویر ۴):

ماجرای حقوق ۳۲ میلیونی مدیرکل دفتر وزارتی نفت چیست؟

ماجرای حقوق ۳۲ میلیونی مدیرکل دفتر وزارتی نفت چیست؟
تصویر ۴

*سوابق نفتی مدیرکلی دفتر وزارتی وزارت نفت از جنبه تحصیلی و شغلی

خب تا اینجا اتفاقات روز گذشته در فضای مجازی مرور شد و احتمالا مخاطبان، حکم مدیرکل دفتر وزارتی را نیز از پیش صادر کرده‌اند اما اگر کمی هم صبر کنید و گزارش را تا پایان بخوانید بد نیست. در ادامه تک به تک ادعاها را مورد بررسی قرار می‌دهیم، شاید نظرتان عوض شد و قضاوت قبلی شما مورد خدشه قرار گرفت.

۱- «پیام کهتری بدون هیچ سابقه‌ای (حتی یک روز) مدیرکل دفتر وزارتی وزارت نفت شده است».

بخشی از رزومه مدیرکلی دفتر وزارتی به شرح زیر است:

رزومه تحصیلی:

· مدرک کارشناسی ارشد از دانشکده‌ مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف با معدل ۱۷.۰۴

· فارغ التحصیل برگزیده مهندسی شیمی از سوی انجمن مهندسی شیمی ایران (۱۳۹۰)

· رتبه ۲۸ کنکور سراسری کارشناسی ارشد سال (۱۳۸۹)

· فارغ ­التحصیل دوره دکترای مدیریت (MBA & DBA) دانشگاه تهران

رزومه کاری:

· سربازرس/بازرس اداره کل نفت سازمان بازرسی کل کشور (۱۳۹۵ تا ۱۴۰۰)

· همکاری با مجلس شورای اسلامی و مرکز پژوهش­های مجلس در خصوص قوانین و مقررات حاکم بر صنعت نفت (سال­های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۴)

· کارشناس انرژی معاونت پ‌ژوهش در مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری (سال ۱۳۹۴-۱۳۹۵)

· مدیر گروه زنجیره ارزش نفت و گاز کشور شبکه کانون­های تفکر ایران (تیر ماه ۱۳۹۰ تا تیر ۱۳۹۴)

-سوال این است که اگر فردی با این رزومه تحصیلی قوی از بهترین دانشگاه‌های ایران و با سابقه بیش از ۱۰ سال فعالیت سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در سطوح کلان کشور، در صنعت نفت بدون سابقه محسوب می‌شود پس دقیقا چه کسی سابقه‌دار است؟ اگر توقع این است که وزیر نفت دوباره همان مدیران قدیمی را بر سر کار آورد، پس مطالبه «جوانگرایی» چگونه محقق شود؟

متاسفانه درباره مدیرکلی دفتر وزارتی وزارت نفت به گونه‌ای هجمه رسانه‌ای صورت گرفت و به وی عنوان "نورچشمی" اطلاق شد که گویا وی با وزیر نفت یا مسئولین ارشد دولت سیزدهم رابطه فامیلی دارد و به واسطه این رابطه فامیلی به سمت مدیرکلی در وزارت نفت رسیده است، حال آنکه «پیام کهتری» فارغ التحصیل دانشگاه شریف است که همانطور که در رزومه وی قابل مشاهده است پله پله مسیر پیشرفت را از یک پژوهشکده آغاز کرده تا به سمت مدیرکلی در وزارت نفت رسیده است.

*اندکی انصاف برای قضاوت درباره حقوق یک مدیر نفتی

۲- «مدیرکل دفتر وزارتی وزارت نفت در همان ماه نخست حقوق نجومی ۳۲ میلیون تومانی گرفته است».

درباره سند منتشر شده از حقوق مدیرکلی دفتر وزارتی چند نکته حائز اهمیت است:

۱- اعداد و ارقام منتشر شده مربوط به «سقف ناخالص» حقوق وی است. دقت کنید سقفِ ناخالصِ حقوق بدین معنا نیست که این حقوق را دریافت کرده است بلکه بدین معناست که با توجه به میزان کار وی، حقوق ناخالص ایشان حداکثر تا سقف ۳۲ میلیون تومان قابل افزایش است.

۲- در صورت محاسبه کسورات ناشی مالیات و بیمه و ...، «سقف خالص» حقوق مدیرکل دفتر وزارتی به کمتر از ۲۵ میلیون تومان می‌رسد. یعنی در صورتی که ایشان حداکثر اضافه‌کاری ۱۲۰ ساعته را هم پاس کند، در نهایت ۲۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرد نه بیشتر (نه اینکه گرفته است).

پس دقت کنید، «سقفِ خالص» حقوق مدیرکل دفتر وزارتی وزارت نفت در بالاترین حالت حدود ۲۵ میلیون تومان خواهد بود. این جمله با این گزاره که وی ۳۲ میلیون تومان حقوق می‌گیرد خیلی متفاوت است.

در مجموع اگر ماکزیمم حقوق دریافتی پیام کهتری ۲۶ میلیون تومان باشد این رقم با توجه به دو شیفت کار در همه روزهای ماه و در سطوح عالی مدیریتی رقم بالایی نیست و "در صنعت نفت بسیاری از کارمندان ارقامی با اختلاف بسیار بالاتر از وی دریافتی دارند". جمله آخر را دوباره مورد تاکید قرار می‌دهم.

حال اگر فکر می‌کنید که حتی این رقم ۲۶ میلیون تومان برای این حجم از کار و فعالیت پا به پای وزیر نفت و کنار گذاشتن خانه و زندگی باز هم رقم بالایی است و کلا کارکنان صنعت نفت حقوق بالایی می‌گیرند، این موضوع نیازمند بحث مجزایی است. البته از هجمه سنگین رسانه‌ای ایجاد شده علیه یک فرد، بیشتر تخریب وی و مجموعه وزارت نفت دولت سیزدهم برداشت می‌شود نه دغدغه بالا بودن یا نبودن حقوق نفتی‌ها، زیرا در غیر اینطورت کمپین کاهش حقوق نفتی‌ها شکل می‌گرفت نه اینکه صرفا دولت سیزدهم مورد حمله قرار گیرد و تمام.

همچنین تحلیل ارائه شده درباره میزان ساعت کاری مدیرکل دفتر وزارتی نیز غلط است، زیرا طبق کسب اطلاع صورت گرفته ساعت کاری پیام کهتری تقریبا در تمامی ۳۰ روز ماه از ساعت۷ صبح تا ۱۰ شب می‌باشد. مدیرکل دفتر وزارتی وزارت نفت به عنوان دستِ راست وزیر نفت محسوب می‌شود و طبیعی است که وظیفه محول شده به ایشان در حد وزیر نفت سنگین و دشوار بوده و نیازمند حضور ۲۴ ساعته دوشادوش وزیر در وزارتخانه است.

همچنین شیوه حضور وی در وزارت نفت نیز نه به صورت استخدام کارمند رسمی بلکه به صورت قرارداد مدت معین است که به صورت موقت و با صلاحدید وزیر نفت بر روی پست سازمانی قرار گرفته است.

نکته جالب توجه اینکه حقوق در رنج ۲۰-۳۰ میلیون تومان بر روی سمت‌های سازمانی مدیران ارشد وزارت نفت و حتی مدیران میانی و کارکنان عملیاتی و همچنین اختیار وزیر در انتصاب مستقیم معاونین خود و قرار گرفتن آنها در سمت‌های سازمانی در قالب قرارداد مدت معین موضوعی است که از سال‌های گذشته در وزارت نفت صورت می‌گرفته است و اصلا موضوع جدیدی نیست، اتفاقا مطابق قانون نیز هست. به همین دلیل است که هجمه رسانه‌ای ایجاد شده علیه این مدیر نفتی در فضای صنعت نفت مورد اعتنا قرار نگرفته است.

*بازی با آبروی یک مدیر نفتی در دوران رونق بازار سیاه‌نمایی

-پس واقعیت این است که یک دانشجوی نخبه دانشگاه شریف بدون هیچ نسبت فامیلی و صرفا با اتکا به توانمندی و پشتکار خود پله پله مسیر پیشرفت را طی کرده است تا توانمندی وی مورد توجه وزیر نفت قرار گرفته است. پیام کهتری اتفاقا در مسئولیت جدید خود وارد جایگاهی شده که وظیفه‌ای بسیار سنگین‌تر نسبت به شغل قبلی خود دارد که نیازمند کار شبانه‌روزی بوده است.

خبرگزاری ... این سوال را از مدعیان عدالتخواهی و جریان حزب‌اللهی دغدغه‌مند و حساس نسبت به مسئله عدالت می‌پرسد که به چه حقی بدون کسب اطلاعات کافی با آبروی یک مدیر جوان بازی کرده‌اید و به وی تهمت "نورچشمی"، "رانتی" و "نجومی‌بگیر" و ... زده‌اید؟ آیا گرفتن فیو و لایک در فضای توئیتر و اینستاگرام ارزش تضییع حق‌الناس را دارد؟ ظاهرا در این دوره زمانه بازار سیاه‌گویی و سیاه‌نمایی رونق پیدا کرده است.

*چرا حاشیه‌سازی‌ها فقط برای ضدزنگنه‌ترین مدیران وزارت نفت اتفاق می‌افتد؟

حال که تکلیف این موضوع مشخص شد شاید بهتر باشد کمی هم درباره پشت پرده بازی‌گردانی علیه وزارت نفت دولت سیزدهم بحث شود. سوال اساسی اینجاست که چه کسانی با انتشار اسناد محرمانه وزارت نفت و ارائه تحلیل‌های غلط درباره آن اسناد به مخاطبان و سوءاستفاده از نیات پاک و عدالتخواه مردم کشور، علیه «ضدزنگنه‌ترین مدیران» وزارت نفت حاشیه‌سازی می‌کنند؟

اگر به حقوق بالا باشد، رقم حداکثر ۲۶ میلیون تومان تازه آن هم به عنوان «سقفِ حقوق» در صنعت نفت رقم بالایی نیست و حتی بسیاری از مدیران میانی فعلی نیز ارقامی بالاتری دریافتی دارند.

به نظر میرسد توئیت افراد رسانه‌ای نزدیک به زنگنه و ارتباط دادن ماجرای اخیر به مباحثی چون FATF و تحریم و سعید جلیلی و دولت سیدابراهیم رئیسی به خوبی گویای هدف بازی‌گردانان اصلی این ماجرا باشد. همان‌ها که با ارائه تحلیل‌های غلط مسیر تخریب دولت سیزدهم را از وزارت نفت و مسیر تخریب وزارت نفت را از تخریب ضدزنگنه‌ترین مدیران منصوب جواد اوجی از جمله مدیرکل دفتر وزارتی پیگیری می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 62
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    36 11
    الان شما ناراحتی که حقوق ۳۲ میلیونی‌ش لو رفته؟؟ اگه دولت قبل بود همینجوری دنبال ماست‌مالی بودی؟؟
    • علیرضا IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      3 5
      اگر متنو بخونی متوجه میشی که حقوقش 32 میلیون نیست نهایت دریافتی ممکنش 26 میلیونه(اونم تازه نه اینکه گرفته بلکه سقفش اینقدره)
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      1 3
      مشکل اصلا سابقه کاری ایشان یا میزان حقوق دریافتی نیست، چون سابقه کاری که نوشته‌اید دارد و حقوق نفتی‌ها را هم که همه می‌دانند بالا است. مشکل اصلی این است که چرا باید معاون حقوقی وزارت نفت برای دفاع از ایشان وارد شود و شکایت و شکایت کشی راه بیندازد. بیت‌المال نباید صرف شکایت شخصی افرادی شود که ادعای عدالتخواهی دارند. این که اصلاح‌طلبان یا عدالتخواهان قلابی به او حمله کرده‌اند دلیل نمی‌شود که ما از او دفاع کنیم.
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    17 4
    این اختلاف حقوق و تبعيض در بین کارمندان دولتی مربوط به امروز ، دیروز ، پارسال ، ۵ سال پیش و یا ۱۰ سال قبل نیست . این تبعيض از زمان غرب گداهای ملعون استارت خورد . اون ملعون باعث و بانی همه ی این بدبختی ها و مشکلات بوده. چرا یک لیسانسه با ۲۰ سال سابقه ی کاری در آموزش و پرورش ۵ میلیون تومان دریافت کنه و یک لیسانسه با ۳ سال سابقه در وزارت نفت حدود ۲۰ میلیون حقوق دریافت کنه؟ درصورتی که در کشورهای پیشرفته ی اروپایی بیشترین حقوق مربوط به معلمان آن جامعه هست ولی در کشور ایران به دستور و سوء مدیریت غرب گدای ملعون که زمانی همه کاره مملکت بود کمترین حقوق مربوط به معلمان هست. خشت اول بی توجهی به معلمان را غرب گدای ملعون بنا نهاد . الهی از آتش جهنم نجات پیدا نکنه.
    • تأمل IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      4 1
      انتصابش مشکلی نداره، نیت نشر دهندگان هم مشخصه و صدها برابر خودشون متهم به حقوق های نجومی اند اما ما هم باید به صراحت بگوییم این حقوق هم مثل بسیار حقوق های دولتی زیاد و مذموم است نه بنویسیم: حال اگر فکر می‌کنید که حتی این رقم ...با این حجم کار ...باز هم رقم بالایی است!
    • ابوذر IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      1 1
      چرا عادت کردیم که همیشه قیاسهای ناجور بکنیم.اولا خود من کارمند وزارت نفت و در عسلویه مشغول به کار هستم با ارشد دانشگاه تهران و 14 سال سابقه16تومان دریافتی دارم(غیر فنی هستم و خیلی ها بیشتر از من و کمتر از من هم میگیرن).دوما در وزارت نفت حقوق بر اساس سابقه.فنی-غیر فنی.سطح تحصیلات.عملکرد و از همه مهمتر محل خدمت(شمال-جنوب) تعیین میشه یعنی الان من اگه برم شهری مثل همدان حقوقم کمتر از نصف میشه در ضمن همه ما هم به این بی عدالتی که سالیان سال است وزرا برای خود شیرینی پیش مجلسی میان نماینده های بی سواد مجلس را در سمتهایی که یه کارمند رسمی نفت باید بعد25تا30سال سابقه بگیرند معترض هستیم و شدیدا مخالفیم.یا علی
    • جواد IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
      1 0
      من از خدامه که معلم باشم نصف سال که تعطیله، اون نصفه سال هم ۱/۳ سرکار باشم. حقوق عالی هم بگیرم. همیشه خدا هم ناراضی باشم. تا جای هم که من میدونم حقوق مهندسین در تمام دنیا بالاتر ازهمه هست بعدشم مدیران و رییسان بالا رتبه معلم ها در حد متعارف و با ساعت کاربالا تو‌دنیا کارمی کنن. حقوق معلم با سابقه و تحصیلات ۷,۵۰۰ تا ۸,۳۰۰ دلار در ماه حقوق مهندس حداقل ۱۵,۰۰۰ دلار در ماه حقوق یک ملوان ساده ۱۲,۰۰۰ دلار در ماه و...
  • رضا IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    30 13
    همین طومار شما جهت ماست مالی موضوع روشنه که میخواهین گند زده شده رو جمع کتید ولی هر جی بیشتر بنویسی بوش بیشتر میشه تو ۲ماه همه دولت ها را روسفید کردین در رانت واستخدام وحقوق و شو من بازی
  • رسول صدیقی IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    7 0
    با سلام من به مدت سی سال در بخشهای مختلف صنعت و به مدت ده سال در نفت و پتروشیمی کار کرده ام .. وزارت نفت و بخشهای مختلف صنعتی با پیمان کاران و شکلهای مختلف استخدامی سیستم بررده داری نوین راه انداخته اند و هر کس کوچک ترین اعتراضی کند به راحتی اخراج میشود .. شرایط حقوقی و بیمه و بیمه تکمیلی و رفاه و بازنشستگی پیمان کاران یک چهارم نفرات رسمی است . مدیران نفتی تا 50 یا 60 ملیون فقط حقوق دارند .. در هر اورهال پاداش های 20 تا 30 ملیون دارند و در مقابل پیمانکاران فقط و فقط حقوق اداره کاری ماهیانه که حد اکثر بین 5 تا 15 میلیون بیشتر مواقع بیمه با مشکل پرداخت میشه و بیمه تکمیلی به هر بهانه ناقص ... یه تیم خبری بفرستید و گزارش تهیه کنید ایمیل من رو دارید حضر به همکاری برای تهیه گزارشتان هستم ... نفت صنعت ایران رو داقون کرده .. من برنانویس plc هستم .
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    23 6
    کجای این رزومه سیاسی قوی هست؟ یک روز هم تجربه فنی اجرایی نداره
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    23 8
    دیگه ماسمال نکن دیگه بوش بدجور پیچید
  • مهدی اسدی IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    17 2
    سلام : برادر بزرگوار کار خلاف _ خلاف است از ما که مدعی اصلاح وضع سابق را داریم‌بدتر است ؟! چرا آسنان و ریسمان می کنید یک نظامی با فوق لیسانس و جایگاه بالاتر از این آقا با بیش از ۳۰ سال خدمت حقوق بازنشستگی۱۴ دریافت می کند . تصور می کنید فقط وزارت نفت کار می کند . راستی مدافعان حرم چقدر میگیرند . آیا این توجیه درستی است که چون بیشتر اوقات با وزیر است _پس حقوق متعدلی است ؟!
  • حاج اکبر IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    18 1
    مشرق از شما بعیده جوون نجومی یا پیر نجومی بگیر چه ربطی داره اصلا بگو وزیر مردم تو صف مرغ دارن جون میدن شما ماله کشی راه انداختی
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    17 2
    ماستمالی نکن اگر سابقه ی کار هم داشته باشد با سن ۳۵سالگی ۳۲ میلیون حقوق و حتی ۱۵ میلیون هم زیاد است
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    8 1
    عدالتخواهی را عده ایی از مردم شروع کردن بخاطر امنیتشون اسم‌نمیبرم بعد فوری مثل خیلی مواردتون یکنفر را عدالتخواه معرفی کردین و عدالتخواهان اول را مجرم و متهم معرفی کردین
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    7 1
    خیلی جالب بود. واقعا ممنون. عدالتخوار و ضد عدالت اند.حتی من شنیده بودم که زمان دلار۳ تا ۴ هزار تومن، توی نفت، زمان زنگنه، هستند کسانی که حدود ۷۰ میلیون تومن حقوق میگرفتن، نزدیک ۲۰ هزار دلار.
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    5 3
    این ها رسما شدن آلت دست مفاسد و دشمنان عدالت.
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    5 5
    زنگنه و آدم هایش؟!!! امیدوارم این مدیرکل موفق باشه توی کارش. حقوقش کمتر از هزار دلاره. خداکنه بتونه نفت کشور رو از مفت فروشی دور کنه
  • محمد IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    3 1
    موضوع نامرتبط پایان نامه ارشد
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    4 2
    اینکه افسادطلبان از این موضوع دارند سوء استفاده میکنند به جای خود اما اختلاف حقوق حداقلی و حداکثری در کشور ما بسیار زیاد است و هیچ سنخیتی با حکومت اسلامی ندارد و حتما باید مجلس و دولت این اختلاف را به حداقل معقول برسانند
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    7 1
    اسم ع.الف را ننوشتی خط کشیدی بقیه را گذاشتی عین الف داماد کیه بکجا وصله؟ازش ترسیدی
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    14 1
    این از ان توجیهات آبدوغ خیاری بود. همین.
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    8 1
    ماله کش
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    10 3
    ۳۲ میلیارد حقوق اینهاست . ۳۲ میلیون را میگن که ما را خر کنند
    • محمدایوب IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      1 4
      21 21 نیازی نیست خر کنن برو تو آینه نگاه کن پس هستی
  • سوخته IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    2 1
    مدیران خائنهائی که در مدیریت نفت جا دادن و و همدستان خائن جاسوس دوتابعیتی غرب پرستان را باید محاکمه و اعدام کرد تا ایران از شرشان نجات پیدا کند
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    2 0
    همه چیز بر می گردد به انتشار لیست نمایندگان ادوار مجلس که در وزارت نفت استخدام شده اند و دارند زخم چشم می گیرند تا افشاگری بیشتری صورت نگیرد
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    10 2
    اگر فیش حقوقی برای یک اصلاح طلب در دولت قبل بود هم اینطور آسمان و ریسمان برای دفاع از آن می کردید یا بر عکس؟!
  • کارگر با مدرک لیسانس!!! IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    4 1
    حقوق نجومی یعنی حقوق نجومی میخواد ده میلیون تومان در ماه باشد یا پنجاه میلیون تومان در ماهباشد!!!! شما دقت کن تو کارخانه ها حتی بعضی کارخانه ها در حد بردگی محض روزی دوازده ساعت کار و حتی جمعه هم سر کار باشی و تعطیلی نداشته باشی و از خواب و استراحت بزنی و مرخصی نروی فوقش پنج تا هفت میلیون تومان بدهند و نصفش اجاره خانه ببلعد و بقیه خوراک و پوشاک و زن و بچه!!!!! حقوق نجومی یعنی حقوق نجومی چه کم چه زیاد!!! و حقوق کارگری یعنی حقوق کارگری چه کم چه زیاد!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    10 2
    ما از صدر الساداتی و امثالهم متشکریم که موجب پاسخ گویی شماها و رفع ابهامات برای ملت میشن
  • احمد IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    8 1
    اینکه درصد تخریب افراد برآمده اند شکی نیست اما دو سوال: 1ـ بحمداله این همه نخبه در کشور وجود دارد آیا همه از این امکان قادر به استفاده هستند؟ این نوع توجیهات در دولت بی کفایت قبلی هم می شد. 2ـ سوال اساسی تر این است چرا باید پرسنل وزارت نفت چنین دریافتی های داشته باشند؟ چه فرقی بین پرسنل وزارت آموزش و پرورش و نفت وجود دارد؟
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    3 1
    بهتره یه سر به آرشیو مشرق بزنم تا نظرات گهربارشان را درباره حقوق های نجومی بازبینی کنم
  • آشفته IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    5 1
    با در نظر گرفتن تمام این موارد تفاوت حقوق در یک کشور اسلامی و انقلابی در این حد یعنی یکی ۳ میلیون و یکی ۳۰ میلیون شهدا شرمنده ایم
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    2 1
    وزارت نفت نجومی ترین حقوقها رو پرداخت میکنه و بعد که پرداخت چنین حقوقهای بسیار کلانی کسری بودجه بوجود میاره دولت باید بفکر چاره برای تامین کسری بودجه باشه !
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    1 0
    فقط کارکنه فقط دنبال حق و حقوق مردم باشه و پول مردم را از بدهکارای خارحی و داخلی بگیره بده به مردم..اونوقت حقوق اش ناز شست اش از شیر مادر حلال ترش
  • سید IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    4 1
    پررویی نجومی بعد حقوق نجومی آفرین بر حماقت و تعصب بی‌جای شما
  • رضا IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    10 1
    سلام من طرفدار دو آتشه این دولت هستم، کارمند وزارت نفت هستم 21 سال است در عسلویه خدمت میکنم، با گرید 17، در این وزارتخانه بسیار از دانشجویان ممتاز سراسر کشور از جمله شریف وجود دارند که بیشترین ضرر را در دو دوره وزارت زنگنه منابع انسانی نفت دیده اند. شاید با سابقه من و در محیط عملیاتی این حقوق منطقی باشد ولی در تهران برای کسی که مراحل مختلف رشد در این وزارتخانه را نگذرانده اند، این حقوق و سمت اجحاف میباشد، نویسنده این مقاله خودش را کشته تا توجیه اشتباه کند ولی متاسفانه سیاسی برخورد کرده و نتوانسته دلیل قانع کننده بیاورد!! اینکه یک نفر از جناح ما اشتباه میکند نباید مورد حمایت قرار بگیرد امثال من که منتظر دولت انقلابی بودیم این رفتارها را متوجه نمیشویم، متاسفانه رفتار اقای ز هر چند اصلاح شد ما را ناامید کرد، اشتباهات اوجی غیر قابل توجیح میباشد، اگر زنگنه همین کارها را میکرد خود شما چقدر انتقاد میکردید، اشتباه از هر سمتی باشد غیر قابل توجیه هست ولی از انقلابیون خیلی اثر بدتری دارد، ما را نا امید نکنید که فکر کنیم خر همان خر است فقط پالانش عوض شده است! !!!
  • علي IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 0
    یعنی این همه نوشتی که بگی حقوق نجومی واسه اصلاح طلبها بده ولی واسه اصولگراهاخوبه. استاندارد دوگانه،وارونه نشان دادن حقیقت،اختلاف حقوق ده برابری و... زشت،ناعادلانه و نفرت انگیزه،حالا ازطرف هرکسی که باشه.
  • سعید IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 0
    داداش رتبه 21 در کنکور ارشد یعنی خوب؟؟ احتمالا کنکور ارشد ندادی یا نمیدونی چیه؟ ر
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 0
    میشه رزومه کاری ایشون رو وقتی بازرس همین وزارتخونه بوده بطور کامل ارائه کنید که معلوم شه توی اون همه گندکاریها ایشون گزارش وفعالیتی هم داشته یانه؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 0
    یعنی حقوق ۲۶ م با ۳۲ خیلی فرق داره که اینهمه آیمان ریسمان براش بافتی؟
  • ايراني IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 1
    الان حقوق 30 ميليوني براي يك مدير جاي تعجب نداره چرا كه رئيس بخش كوچك اداره ما در شهرستان 11 نومن هست حالا حقوق استاندار رو پيگيري كنيم قطعا بالاي 15 تومن ميشه و حالا حقوق مديران ارشد كشوري هم حتما بالاي 20 و25 تومن خواهد بود. و اين روند طبيعي است به نظر من
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    سلام. خداوند در قرآن میفرماید اگر فاسقی خبری آورد روشنگری کنید. این آیه در مورد یکی از منافقین در دولت اسلامی پیامبر نازل شد. مصداق این پیام در دوران کنونی چه کسانی هستند. کسانی که روی زشتی های دولت اعتدال و اصلاحات چشم رو هم گذاشتند و حالا صداشون بلنده. کسانی که امر به منکر و نهی از معروف می کنند. کسانی که همیشه به سمت شیطان غش می کنند. اگر هم دم از خدا و پیغمبر و مرحعیت می زنند در سوابقشون عناد و دشمنی و بی تفاوتی نسبت به همین ها رو دارند. در انتشار اخبار دقت کنیم
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 0
    مهندس عمران باسابقه 29 سال در یکی از ادارات دولتی هستم و کل دریافتی من در ماه 8 میلیون تومان می باشد حالا شما قضاوت بکنید که آیا این دور از انصاف نیست چرا حقوق تمام کارکنان ستادی دولت را یکسان نمیکنند چرا مجلس در این خصوص کاری نمیکند چه کسی باید پاسخگوی این بی عدالتی باشد.
  • مرضیه IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    توضیحات قانع کننده بود...عزیزان دقت کنند حقوق نجومی ۳۵ میلیونیِ شش سال پیش، با۳۵میلیون ِزمان حاضر خیلی فرق دارد...الان ۳۵ میلیون نجومی نیست...۳۵ میلیونی که با احتساب کسورات ۲۵ میلیون میشه
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 0
    اگر حقوق مدیران را محدود کنند دیگر کسی برای مدیر شدن از سر کول همدیگر بالا نمی رود تازه اگر این مدیران مدیر بودند که الان وضع کشور و مردم اینجوری نبود باید عملکرد تمام مدیران بعد از اتمام دوره مدیریت بررسی شود و در صورت وجود ترک فعلهایی که منجر به بروز گرفتاری و هزینه برای مردم شده جریمه شوند و تمام خسارتهایی را که به ملت و کشور وارد کرده اند جبران نمایند.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 1
    در این وضعیت اقتصادی کشور لازم است تا دولت و مجلس سقف حقوق کارمندان و مدیران را 15 میلیون تومان تعیین کنند و هرکس که قانع به آن نباشد برود دنبال کار در بازار آزاد بخدا مسئول و مسبب حیف و میل پولهای بیت المال که اینطور خورده میشوند دولت و شخص رییس جمهور و نمایندگان مجلس هستند و در پیشگاه عدل الهی پاسخگو خواهند بود.
    • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
      0 0
      آفرین بر شما مرحبا
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 1
    اگه يه روال غلطي از قبل توي وزارت نفت اجرا مي شده که نبايد شما بهش استناد کنيد بلکه بايد تلاش رسانه اي کنيد و کمپين راه بندازيد براي برچيده شدنش. يه کم به فکر مردم باشيد نه طيف سياسي تون.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 1
    متاسفانه کارکنان وزارت نفت همییییییییشه تافته جدا بافته بوده و هستن حقوق یک مدیر فوق دیپلمی وزارت نفت چندین برابر حقوق دکترای تخصصی ادارات دیگر است. مجلس باید کاری کند
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 0
    لطفا توجیه نکنید این اقا پیام در همون رزومه اش نشون میده که هم در دولت روحانی عزیز دردونه بوده(سربازرس 1395- 1400) هم الان. اصولا انسانهای شرافتمند گمنام و کارمند عادی هستن و کمتر به میزها می رسند
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 0
    بدبخت این 32 میلیون حقوق نجومی که میگیری همه میشه آتش و عذاب برای آخرتت . جناب مثلا نابغه و نخبه
  • فدایی رهبر و نظام IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 0
    اگر همه کارمندان کشور 30 میلیون حقوق ناخالص میگیرند ایشان حقوقش منصفانه است وگرنه نجومی بگیر است
  • حسین IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    از رهبری میخوام که دستور قاطع برای جلوگیری از حقوق های نجومی بدهند(در رابطه با کارگر و معلم های زحمتکشی که حقوق ناچیز میگیرند)(متاسفانه نه مجلس و نه دولت در این رابطه کاری نمیکند و نمیتواند بکند)تو ره به خدا به داد این مردم برسید.
  • GB ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 2
    ایول. پ.ن. نکته یکی مونده به آخر، پر واضح است که بکس حزب‌اللهی باید تو وزارت نفت چشماشونو باز کنن ببینن کی داره از چی عکس میگیره. نکته آخر، به دلار گرون حساب کنید حقوق بابا میشه زیر ۲۰۰۰ دلار. خوب ندید پا میشه میره آمریکا ماهی ۱۰۰۰۰ دلار بهش میدن. اونوقت میشنید میگید چنین و چنان.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    این حقوق ها و پول ها در چند سال قبل هم بود ولی صدای این عدالت طلبان اصلاح طلب در نیومد. واقعا بوداره
  • مهدی IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    3 0
    اینقدر متن فوق یا به عبارتی ماست کشی تهوع آور است بنده فقط این را خواندم که ناخالصی ۲۵ میلیون تومان است مگر نه حکومت بر حسب عدالت علی است پس چرا بنده با ۲۸ سال سابقه و تحصیلات کارشناسی ارشد حقوق بنده پرداختی ۷ میلیون تومان است آیا مگر ایران متعلق به بعضی هاست
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    0 1
    تازه ناراحتی چرا افشا شده؟ ز که مفسد اقتضادیه پس چرا کمیسیون اصل نود اصولگرا و قوه قضاییه انقلابی کاریش ندارند؟ ما میگیم همتون مثل همین بهمون میخندین
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    0 1
    فرمودن بقیه بیشتر میگیرن این که چیزی نیست مرد حسابی ملت دارن له میشن شما میگی با این حجم کار از بقیه کمتر میگیره مشکل اصلی ایران دولت و حقوق دستمزد دولتی است که نصف بیشتر بودجه عمومی کشور را نابود میکنه.
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    2 1
    من با ليسانس كامپيوتر با 20 سال سابقه كار در يكي از سخت ترين دستگاه هاي دولتي كه نميخواهم اسمش را ذكر كنم ماهي 9 ميليون مي گيرم و هنوز خانه دار نشده ام نمي دانم با چه توجيهي مي گوييد 26 ميليون براي يك استخدامي جديد عادي است آخه فرياد عدالتخواهي شما كه گوش جهانيان را كر كرده است
  • سید ابوالفضل حسینی IR ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۸
    1 1
    ای کاش شما بعنوان داعیه دار اصولگرایی و عدالتخواهی همین توجیهات را برای حقوق نجومی مخالفانتان هم ارائه میکردید. تا زمانیکه حقوق نجومی برای موافق من خوب و برای مخالف من بد باشد، انتظار چه پیشرفتی در رسیدن به آرمانهای انقلاب اسلامی را داریم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس