کد خبر 1300811
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸

به گزارش مشرق، محسن دهنوی نماینده مجلس در توییتر نوشت:

‏امروز صحن مجلس را دنبال کنید.

با اعطای مجوز واردات به ازای صادرات خودرو یاقطعات، مجلس اولین قدم برای رفع ‎انحصار را برداشت؛ گرچه کافی نیست اما گام مثبت کمیسیون صنایع، در جهت کنترل قیمت خودرو موثر است.

با سیاست‌گذاری‌های درست، قیمت در بازار تعدیل می‌شود نه با تصمیمات خلق‌الساعه!

اولین قدم مجلس برای رفع ‎انحصار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    6 10
    دلم براتون میسوزه. واقعا فکر کردید چاقو دسته خودشو میبره؟
    • ایرانی IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
      5 0
      نه عزیز
  • GB ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    2 5
    اشتباه پشت اشتباه. صنعت مدرن خودروسازی یک صنعت مشارکتی هست. اصلاً بومی سازی این صنعت توجیه اقتصادی نداره. حداقل با جمعیت ایران این توجیه وجود نداره. الحمدالله دیپلماسی هم اینقدر خوبه که همسایگان منتظر واردات از ایران هستند.
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    3 1
    با سلام انگیزه شکستن دیوار انحصار در اقتصاد دولتی و رانتی اقدام مثبتی است. لیکن مصوبه مورد نظر متغیرهای چندی نیز دخالت دارند که چینش این متغیرها در یک ظرف نیازمند یک مدل سازی خلاقانه و هوشمندانه ای که تعادل در خود متن طرح رعایت شده باشد. امیدواریم. فعلا نظاره گر هستیم.
  • ایران IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    8 0
    یک انحصار جدید به خودروسازان دادید ،انحصار واردات خودرو،یک رانت جدید،که خودرو ساز اگر بتونه خودرویی وارد کنه و با قیمت چند برابر داخل کشور بفروشه
    • سعید IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
      4 0
      بی شک همینه که شما گفتید، یک انحصار تازه برای خودروساز .اونوقت کجای این قانون برای خودروساز رقابت ایجاد می کنه خدا می دونه!!؟؟
  • احمد GE ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    درود بر رییسی کمر دلالان شکسته شد
  • سعید GE ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    خدارو شکر دست دلالان بریده شد زنده باد ریسی
  • سعید ۱ IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    بیایید یک نگاه منطقی و تجاری به این قانون داشته باشیم؛ خب فرض کنید که دو خودروساز بزرگ ایران در حد خودروسازهای کره ای باشند و اونوقت انتظار داشته باشیم که بروند و خودرو رقیب خارجی خود را وارد کنند و بفروشند و طبیعتا که باید برای فروشش تبلیغ هم بکنند!! به نظر شما کدام بنگاه تولیدی تجاری حاضر به انجام چنین کاری است؟! چنین کاری با کدام منطق تجارت و بازار جور در میاد که شما کالای رقیبتان را تبلیغ کرده و بفروشید ؟؟!!! فارغ از اینکه کیفیت کالای شما نسبت به رقیبتان در چه حدی باشد. اینکار درست مشابه این است که در یک مسابقه بکس شما صورت خودتان را به مشت حریف بکوبید !! نمایندگان مجلس چطوری به این نتیجه رسیدند که این قانون درست، خوب و عقلانی است خدا داند!! البته من موافق واردات خودرو و رقابت هستم ولی کجای این قانون ذره ای معنای رقابت می دهد را نمی فهمم. یعنی از خودروساز انتظار خودزنی دارند!؟؟ مگر اینکه خودروساز کالای رقیب را با حاشیه سود بسیار بالا و غیر متعارف بفروشد که باز هم از یک سو حقوق مصرف کننده آسیب دیده و از سویی میل به بهبود وضعیت تولید در خودروساز از بین می رود .
  • ایرانی IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    0 0
    بالا رفتن قیمتها بخاطراتحاد مافیای واردات با خودرو سازان است تا با فشار برروی مردم و دولت راه را برای واردات خود رو باز کنند . واقعا از قشر متوسط به پایین چه کسی توان خرید ماشین خارجی را دارد جز مرفهین ، تمامی فشار ها به مردم و قیمتهای نجومی خودور بخاطر این است که مفت خواران خودرو های خارجی با قیمت پایین تر سوار شوند و مطمئن هستم که قیمت خودرو داخلی نیز پایین نخواهد آمد .
  • حمید IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۷
    1 0
    انگاریکی مجبورشون کرده دراین موردیه قانونی بذارن هرچندمسخره باشه واقعا این قانون چطورمیخوادازانحصارخارج کنه همین الان هندوستان یه سری خودروهای ارزان تولیدمیکنه که ازپراید خیلی بهتره که اگه واردایران بشه با60 یا هفتادمیلیون دست مصرف کننده میرسه
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    صفحه شبکه های اجتماعی چند روزی هست که به روزرسانی نشده !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس