سردار تنگسیری:اجازه تعرض دشمن به آبهای سرزمینی را نمی‌دهیم

آبادان - ایرنا - فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران گفت: پاسداران نیروی دریایی سپاه با خود عهد و پیمان بستند که هیچگاه اجازه تعرض دشمنان را به آبهای سرزمینی کشور را ندهند.

به گزارش مشرق، سردار پاسدار علیرضا تنگسیری یکشنبه شب در نشست سران عشایر اروندکنار و آبادان در یادمان شهدای گمنام عملیات والفجر هشت اروندکنار اظهار داشت: نیروهای دریایی سپاه در عملیات ربیع با سه قایق در برابر ۲ ناو آمریکایی ایستادند و اجازه ندادند تا نفت کشور ربوده شود.

وی افزود: در ابتدای عملیات نفت‌کش حامل نفت ایران به اخطارهای نیروهای سپاه در خصوص ورود به آبهای ایران  بی‌توجهی کرد و اعلام کرد یا به آبهای عمان و یا به امارات متحده عربی خواهد رفت.

سردار تنگسیری اظهار کرد:تکاوران نیروی دریایی سپاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد این کشتی شدند و آن را در اختیار گرفتند.

وی افزود: ۲ ناو آمریکایی برای نجات این کشتی وارد عمل شدند که در برابر سه قایق تندرو کم آوردند و مجبور به عقب‌نشینی شدند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حرکت نیروهای دشمن را در آبهای منطقه زیر نظر داریم و اجازه تعرض را به منافع و آبهای سرزمینی خود نخواهیم داد.

سردار تنگسیری:اجازه تعرض دشمن به آبهای سرزمینی را نمی‌دهیم

عشایر امروز بازوی قدرتمند انقلاب هستند

سردار تنگسیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نقش عشایر روزهای ابتدای جنگ تحمیلی افزود: عشایر در روزهایی که ارتشی نبود و سپاه هنوز سازماندهی درستی نداشت شجاعانه از مرزهای  ایران پاسداری کردند.

وی اظهارداشت: عشایر آبادان، اروندکنار و خرمشهر شجاعانه در صحنه‌های سخت روزهای ابتدای جنگ مقاومت کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر ثبت خاطره‌ها و رشادت‌های عشایر بخصوص در امدادرسانی به جبهه دفاع از آبادان افزود: لنج‌های مردم در زمان حصر آبادان با وجود مخاطرات زیاد در خدمت جنگ بودند.

وی افزود:عشایر و لنجداران با غیرت در جنگ ایستادند و مقاومت کردند و گاها با دست خالی در برابر دشمن رشادت آفریدند و امروز نیز با وجود مشکلات اقتصادی هیچگاه از آرمان‌های خود عقب نشینی نکردند و تا آخر پای انقلاب  خواهند ایستاد.

پاسداران در صف اول خدمت به مردم هستند

سردار تنگسیری ضمن گرامیداشت هفته بسیج افزود:امروز پاسداران در کنار وظیفه دفاع از کشور در امر خدمت رسانی به مردم نیز در میدان هستند.

وی اظهار داشت:اکنون به واسطه مشکلات گذشته، مردم در سختی هستند و باید با تلاش بیشتر مسوولان وضعیت مشکلات معیجشت آنها برطرف شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین به مشکل آب در شهرستان آبادان بویژه در بخش اروندکنار اشاره کرد و گفت:نیروهای نظامی بخصوص نیروی دریایی سپاه در امر آبرسانی به روستاها در کنار مردم هستند.

اروندکنار در ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان و روبه‌روی شهر فاو عراق قرار دارد.

آبادان بیش از چهار هزار شهید در هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد.هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز و تا  پنجم آذرماه ادامه دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس