کد خبر 1302972
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵

تجهیزات پنوماتیک به علت قالب صنعتی که دارد ، نوسانات قیمتی و تنوع زیاد محولات  معمولا به صورت سنتی در بازار به فروش میرسد. یوتاب صنعت از شرکت های پیشگامی می باشد که در این حوزه به صورت آنلاین فعالیت می کند و امکان خرید تجهیزات صنعتی به صورت آنلاین را فراهم نموده است . 

خرید آنلاین تجهیزات پنوماتیک

در تعریف اصلی تجهیزات پنوماتیکی میتوان گفت که وظیفه تجهیزات پنوماتیک در استفاده از هوای فشرده و تبدیل آن به نیروی مکانیکی است .

در اغلب موارد از پنوماتیک جهت جابجایی اجسام استفاده می گردد.

طیف گسترده‌ای از وسایل و تجهیزات پنوماتیک وجود دارند که افراد با توجه به نیاز خود می‌توانند از کاربردهای آن بهره‌مند شوند. معمولا این تجهیزات نسبت به سایر روش‌های مشابهی که انجام می‌شوند، مقرون‌ به ‌صرفه‌تر، امن‌تر و دارای انعطاف بیشتری است. رقیبی که برای تجهیزات پنوماتیکی وجود دارد تجهیزات هیدرولیکی هستند که به علت بالا بودن قیمت تجهیزات صرفا در جابجایی هایی با وزن بالا کاربرد دارد .

از تجهیزات پنوماتیکی در صنایع مختلفی مثل پزشکی و دندانپزشکی، معادن، ساخت موتورهای هوایی و غیره از کاربردهای تجهیزات پنوماتیک استفاده می‌شود.

در این مطلب قصد داریم تا با چند نمونه از این تجهیزات شما را آشنا کنیم.

شیر برقی پنوماتیک

شیر پنوماتیک از آن دسته از قطعات مهم است که باید با دقت انتخاب شود و نکاتی وجود دارند از قبیل پورت های ورودی و خروجی شیر ، عملکرد شیر ها که می تواند با تحریک بوبین برقی و یا با تحریک دست یا پا صورت گیرد و از آن مهم تر کیفیت و  شیر برقی پنوماتیک که لازم است در زمان خرید به آن ها توجه نمایید

شیر برقی از جمله تجهیزات پرکاربرد پنوماتیک است که با اعمال نیرو و جریان الکتریکی می‌تواند مسیر هوا را تغییر دهد و حتی قطع و وصل کند. شیرهای برقی پنوماتیک جریانی یکنواخت را در سیستم پنوماتیک به وجود می‌آورند. تنظیم میزان این جریان و فشار آن با استفاده از نیروی الکتریسیته و به دست واحد مراقبت انجام می‌شود.

شیر برقی پنوماتیک با استفاده از نیروی برق بوبین که یک مدار مغناطیسی است، خاصیت آهن‌ربایی پیدا و نیروی لازم را به وجود می‌آورد. این ویژگی امکان کنترل سیستم‌های الکتریکی را به راحتی فراهم می‌کند. مثلا در دستگاه‌هایی که از شیر برقی استفاده می‌شود، هوای موجود با تنظیم باد و فشارهای هیدرولیکی موردنظر باعث بالا و پایین رفتن جک‌ها می‌شود و حجم مایع را کنترل می‌کند. همچنین این نوع شیرهای پنوماتیک به بهترین شکل مانع از افت انرژی در سیستم می شوند .

خرید آنلاین تجهیزات پنوماتیک

گیج فشار پنوماتیک

گیج های فشار در رنج های مختلفی از نظر حداکثر فشار قابل اندازه گیری تولید می شوند و به دو دسته گیج فشار روغنی و درجه فشار خشک تقسیم می گردند. در نوع روغنی حاوی روغن گلیسیرین می باشد که به داخل صفحه گیج تزریق می گردد و در سیستم های هیدرولیکی که به دلیل وجود پمپ ، ارتعاش وجود دارد ، جهت جلوگیری از لرزش عقربه به کار می رود. همچنین در محیط های مرطوب با گذشت زمان رطوبت و بخار ایجاد شده باعث می شود تا اعداد صفحه به خوبی دیده نشود در این مورد بهتر است از گیج فشار روغنی استفاده گردد.

گیج های فشار خشک فاقد این روغن بوده و در سیستم های پنوماتیکی کاربرد دارند.

همچنین از نظر نوع نصب گیج ها بصورت اتصال از پشت یا افقی(اتصال تابلویی) و اتصال از زیر یا عمودی (اتصال ایستاده) نیز وجود داشته و در اندازه های صفحه ۲ ، ۴ ، ۶ ، ۱۰ و ۱۵ سانت عرضه می شوند. و در صنایعی مثل گاز، نفت، تولید مواد شیمیایی و غیره استفاده می‌شوند.

 برای پیدا کردن عیب‌ها و اختلالاتی که یک مجموعه پنوماتیکی می‌تواند داشته باشد، گیج فشار یک ابزار بسیار ضروری و مهم خواهد بود.

 در واقع کاری که این دستگاه می‌کند این است که در هر لحظه درجه فشار سیستم پنوماتیکی را اندازه می‌گیرد و همین موضوع باعث می‌شود که اگر اختلال یا نشتی در سیستم وجود داشته باشد، بتوان جلوی آن را گرفت.

چه زمانی سیستم پنوماتیکی دچار اختلال می گردد؟

ساختار کلی سیستم‌های پنوماتیک به این صورت است که در یک دامنه معین فشار مربوط به آن تنظیم شده و باید دستگاه در همان بازه کار کند. اگر خارج از آن محدوده برود، موجب بروز اختلال خواهد شد. یکی دیگر از وظایفی که گیج فشار در سیستم پنوماتیک دارد، مراقبت و حفاظت از سیستم پنوماتیک است؛ چون ضروری است که به صورت مداوم فشار کل مجموعه ارزیابی شود.

انواع گیج فشار

خرید تجهیزات پنوماتیک

تجهیزات پنوماتیک، جزو تجهیزاتی است که حساسیت بالایی دارند و در هنگام خرید آن‌ها باید دقت زیادی به خرج داد. در تولید تجهیزات پنوماتیک کشورهای آسیای شرقی پیشتاز هستند و در سال‌های اخیر هم رشد بسیاری را تجربه کردند. از برندهای مطرح پنوماتیک که در دنیای صنعت شهرت داردمی توان به برند شاکو اشاره کرد که محصولات ساخته این شرکت، دارای کیفیت عالی هستند و با ضمانت ارائه می‌شوند .

از دیگر شرکت‌های معتبر و پرسابقه در این زمینه می‌توان cdc را نام برد. cdc ساخت کشور کره می باشد که در زمینه تولید اتصالات پنوماتیک معمولا از پیشتازان این حوزه به شمار می رود . همچنین از  سال ۱۹۸۳  تا به امروز محصولات باکیفیت cdc در بازارهای جهانی حضور مستمر داشتند و به شهرت رسیده‌ا ست. تمامی محصولات این شرکت، استانداردهای لازم را دارد و کیفیت محصولاتی که در اختیار مشتریان می‌گذارد، تضمین‌شده است.

نکته قابل توجه در مورد این دو برند مشهور جهانی، حضور آن‌ها در بازار داخلی است. یوتاب صنعت شرکت معتبری است که به عنوان نمایندگی شاکو و نمایندگی CDC در ایران فعالیت می‌کند و محصولات این برندها را با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.


برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس