کد خبر 1305048
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
چالش‌های زایمان طبیعی

رئیس اداره سلامت مادر و نوزاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، توجه به علل سزارین نخست زا را مورد توجه قرار داد.

به گزارش مشرق، جلسه کمیته دانشگاهی ترویج زایمان طبیعی با حضور علی گنجعلی خان مدیر درمان، زینت قنبری مدیر گروه زنان و زایمان، فهیمه قطبی زاده معاون درمان گروه زنان و زایمان، صدیقه حنطوش زاده، نمایندگان مدیر گروه بیهوشی و اطفال دانشگاه، رؤسای بخش‌های زنان بیمارستان‌های، الهه خالو نظری رئیس اداره سلامت مادر، نوزاد، مامایی، در سالن حکیم دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

در این جلسه گنجعلی خان گفت: دستورالعملی از وزارت بهداشت در زمینه ترویج زایمان طبیعی ارسال شده که نیاز است کمیته‌های لازم تشکیل شود و مورد بررسی قرار گیرد.

وی با عنوان این مطلب که موضوع درخواست سزارین توسط مادر همچنان مبهم است، افزود: ما باید در دانشگاه مادر کشور پیشنهادهایی ارائه دهیم تا به وضوح دستورالعمل‌ها کمک کند. امیدواریم با بررسی این شاخص‌ها در کمیته بررسی شده و به نتایج خوبی برسیم.

بیشتر بخوانید

بهترین روش زایمان چیست؟

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: فرهنگ خانواده‌ها در تعیین میزان سزارین مهم است. لازم است شرایط خوشایندی برای زایمان طبیعی ایجاد کنیم تا مادران باردار به این امر متمایل شوند.

وی افزود: به منظور بررسی فرایند سزارین به درخواست مادر، کارگروهی از گروه زنان تشکیل شده و این موضوع را مورد بررسی قرار دادند و پیشنهادها لازم برای شفافیت بیشتر این دستورالعمل را به وزارت بهداشت اعلام کنیم تا بتوانیم موضوع را به نتیجه برسانیم.

در ادامه، قطبی زاده گفت: در بیمارستان امام خمینی (ره) برای ترویج زایمان طبیعی به LDR نیاز داریم. مشکلات گروه بیهوشی باید مورد بررسی قرار گیرد. صداوسیما و مراکز بهداشتی برای ترویج زایمان طبیعی باید اقدامات بیشتری انجام دهند.

حنطوش زاده بر ارائه آمار عوارض زایمان طبیعی و بررسی نظرات مادران باردار برای انجام زایمان طبیعی و سزارین تأکید کرد و گفت: لازم است کلاس‌های آموزشی در مراکز بهداشتی از سه ماهه اول بارداری آغاز شود.

مریم سعیدی معاون درمان گروه نوزادان گفت: ما در تحلیل داده‌های به دست آماده می‌توانیم کمک کنیم، اما تصمیم‌گیری در بعضی از موارد نیاز به مستندات کافی دارد.

خالو نظری، هدف از ترویج زایمان طبیعی را ارتقا سلامت مادر نوزاد دانست و گفت: دستور جلسه امروز نامه ارسالی وزارت بهداشت در خصوص پایش ۶ ماهه سزارین نخست زا و طراحی مداخلات فعال جهت کاهش سزارین نخست زا و مناسبتی است.

رئیس اداره سلامت مادر، نوزاد، مامایی به ارائه آمار میزان سزارین نخست زا در دانشگاه در ۶ ماه اخیر، میزان زایمان بی‌درد، اقدامات انجام شده در دانشگاه‌ها منظور کاهش سزارین نخست زا و مناسبتی، جمع‌آوری و تحلیل چالش‌های اجرایی زایمان بی‌درد در مرکز درمانی، چالش‌ها برنامه فرآیند اجرایی سزارین به درخواست مادر و…، پرداخت.

در پایان این نشست، طاهره میر مولایی مدیر گروه مامایی دانشکده پرستاری و مامایی گفت: از الگوهای کشورهای موفق در بحث زایمان طبیعی استفاده کنیم و اقداماتی که انجام داده اند را مورد بررسی قرار دهیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    1 0
    توی بیمارستان که بودم یه مادری بعد از 17 سال باردار شده بود دکتر اونقدر معطل نگهش داشت تا طبیعی به دنیا بیاره که بچه اش فلج مغزی شد . به همین راحتی زندگی یه بچه رو به گند کشید و یه مادر رو به عزا نشوند. دکتر هم بعد رفت خونه استراحت کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس