جام جهانی

با انجام قرعه کشی مرحله پلی آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا مشخص شد یکی از دو تیم مطرح ایتالیا و پرتغال قطعا به جام جهانی صعود نخواهند کرد!

به گزارش مشرق، مراسم قرعه‌کشی مرحله پلی‌آف دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره اروپا و پلی آف بین قاره ای عصر امروز (جمعه) برگزار شد و تیم‌ها در این مرحله، رقبای خود را شناختند.

بر این اساس ۱۲ تیم حاضر برای کسب ۳ سهمیه باقی مانده رقابت خواهند کرد.

برگزاری رقابت‌های پلی‌آف به این صورت است که ۱۲ تیم در سه گروه ۴ تیمی قرار می‌گیرند. در هر گروه دو بازی برگزار می‌شود و برندگان این دو بازی با یکدیگر روبرو می‌شوند و برنده بازی آخر به جام جهانی صعود می‌کند.

بر اساس قرعه‌کشی سه گروه پلی‌آف اروپا به این شرح است:

گروه A

ولز، اتریش، اسکاتلند و اوکراین

گروه B

سوئد، جمهوری چک، روسیه و لهستان

گروه C

ایتالیا، مقدونیه شمالی، پرتغال و ترکیه

برنامه کامل پلی‌آف انتخابی جام جهانی به شرح زیر است: (بازی‌ها تک حذفی است و تیم‌هایی که نامشان ابتدا آمده اول میزبان هستند.)

ولز - اتریش

اسکاتلند - اوکراین

برندگان این دو بازی برای صعود به جام جهانی با هم دیدار می‌کنند.

سوئد - جمهوری چک

روسیه - لهستان

برندگان این دو بازی برای صعود به جام جهانی با هم دیدار می‌کنند.

پرتغال - ترکیه

ایتالیا - مقدونیه شمالی

برندگان این دو بازی برای صعود به جام جهانی با هم دیدار می‌کنند.

احتمال حذف ایتالیا و پرتغال و ژاپن و استرالیا از جام جهانی +برنامه و جزئیات

بازی‌های مقدماتی پلی‌آف جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا روزهای ۴ و ۵ فروردین و دور نهایی، روزهای ۸ و ۹ فروردین برگزار خواهد شد.

به این ترتیب یکی از حساس‌ترین دیدارهای انتخابی جام جهانی می‌تواند با رویارویی احتمالی ایتالیا و پرتغال رقم بخورد. چیزی که روشن است این که از بین این دو تیم تنها یکی به جام جهانی ۲۰۲۲ راه خواهد یافت.

به گزارش مشرق، همچنین قرعه کشی پلی آف بین قاره ای مشخص کرد نماینده آسیا با نماینده آمریکای جنوبی و نماینده آمریکای شمالی و مرکزی با نماینده اقیانوسیه باید مصاف دهند. به این ترتیب برنده جدال تیم های سوم گروه های دوگانه قاره آسیا باید با تیم پنجم قاره آمریکای جنوبی مصاف دهد و تیم چهارم قاره آمریکای شمالی و مرکزی باید مصاف نماینده اقیانوسیه برود.

خیال تیم ملی ایران از این قرعه کشی نسبتا ترسناک راحت است زیرا ملی پوشان کشورمان به زودی می توانند صعود مستقیم خود به جام جهانی را قطعی کنند اما ممکن است از بین عربستان، استرالیا یا ژاپن، یک تیم را در جام جهانی نبینیم. البته عربستان فاصله خوبی با دو تیم دیگر ایجاد کرده و امکان کمی دارد مستقیما به جام جهانی صعود نکند و یکی از دو تیم استرالیا و ژاپن می توانند با شکست تیم سوم گروه ایران به پلی آف صعود کرده و با تیم پنجم قاره آمریکای جنوبی دیدار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسن IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    10 2
    بخش ورزشي مشرق نيوز از همه سايتهاي ديگه بهتره تشكر از بچه هاي مشرق نيوز دلم ميخواد عربستان حذف بشه
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
      7 1
      کی دلش نمیخواد خخخخخ
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    2 5
    همیشه در دلمون میگفتیم تیم فوتبال ترکیه کشور مسلمانه خداکنه در فوتبال اروپا موفق بشه. الان ولی اردوغان میگه ما قبل مسلمونی ترک هستیم و شما عربها و فارسها برید به دَرَک
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۶
    7 3
    ولی به نظر من بازی نهایی گروه c بین ترکيه و ایتالیا خواهد بود که در آخر ایتالیا صعود خواهد کرد پرتقال نموتونه ترکيه رو ببره
  • سیروس IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    به نظر من ترکیه از اون گروه صعود می‌کنه چون همیشه در مقابل تیم‌های بزرگ خوب بازی کرده و موفق بوده،درست چند ماه بعد از قهرمانی فرانسه در جام جهانی این تیم رو با تمام بزرگانش ۳ بر صفر برد و تحقیر کرد.ترکیه هم پرتغال رو میبره هم ایتالیا رو، سنول گونش در جام جهانی ۲۰۰۲ هم بزرگان جهان رو برد و ترکیه رو سوم جهان کرد ، الان هم ۲۰۲۲ هستش و بازم شگفتی صورت می‌گیره.
    • حسین IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      آره ۶ تا از هلند خورد
    • ابی IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۸
      0 0
      این ترکیه بیست سال پیش نیست الان شش تا گل از هلند خورده قول میدم شش تا گل هم از پرتغال میخوره
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    همه عرب ها باید حذف شوند ولی حیف که نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس