رونمایی از کیا‌ نیرو ۲۰۲۳/ مدل جدید چه ویژگی‌هایی دارد؟

کمپانی کیاموتورز از مدل جدید خود یعنی کیانیرو ۲۰۲۳ رونمایی کرده است. طراحی این خودرو از مدل هابانیرو الهام گرفته شده است.

به گزارش مشرق، از مدل جدید کیانیرو رونمایی شده و همانطور که انتظار می‌رفت مدل جدید دو تنی کیانیرو ترکیبی از شکل پایه نیرو است. با این تفاوت که این مدل خصوصیت‌های بصری بیشتری دارد که از کانسپت هابانیرو الهام گرفته است.

alt

چراغ‌های ال‌ای‌دی جلو با جزئیات و پنجره مشبک زیگزاگی از ویژگی‌های این مدل هستند. پنجره مشبک پایینی بزرگ تزئینات مشکی رنگی دارد که با تاق‌های جلویی ترکیب شده و تا پایین درها کشیده می‌شود.

قبلا رنگ‌های متضاد در گلگیرهای جلو نیز استفاده می‌شدند اما از مدل جدید حذف شده‌اند. کناره‌های عقبی بدنه که از مدل هابانیرو بزرگتر هستند با رنگ مشکی مات طراحی شده‌اند.

چراغ‌های باریک عقب که در حالت عمودی هستند با کناره بدنه ترکیب می‌شوند. و قسمت عقب ماشین به جز دو چراغ کوچکی که روی سپر عقب قرار گرفته است؛ چراغ دیگری ندارد.

فضای درونی

تفاوت اصلی این مدل با مدل هابانیرو که مدل نیرو هنوز هم طراحی گرد و مخصوص جاده دارد. این مساله به دلایل آیرودینامیکی و به منظور افزایش فضای درونی است.طبق گزارش اتوبلاگ، مدل جدید کیا دارای نمایشگرهای بزرگ برای راننده است. این طرح بندی مینیمال و ظریف بوده و طوری طراحی شده‌اند که با شکل قوسی داشبورد متناسب باشند. دکمه چند منظوره پایین نمایشگر از مدل کیا اسپورتیج گرفته شده است.

alt

کیا از مواد سازگار با طبیعت هم در طراحی این ماشین استفاده کرده است. به طور مثال سقف ماشین از کاغذ دیواری بازیافت شده و مواد به کار رفته در صندلی‌ها از برگ اکالیپتوس ساخته شده‌اند.

هنوز جزئیاتی از موتور این خودرو اعلام نشده است. اما این مدل قرار است در مدل‌های هیبریدی، هیبریدی قابل شارژ و تمام الکتریک ارائه شود. کمپانی کیا همچنین اشاره کرد قابلیتی را در خودروهای مجهز به مسیریابی قرار داده است تا به صورت اتوماتیک حالت تمام الکتریک را فعال کند. این قابلیت در نواحی که راننده می‌خواهد یا به صورت پیش فرض برنامه ریزی شده‌اند؛ فعال می‌شود.

سال آینده فروش نیرو آغاز و جزئیات بیشتر در چند ماه آینده اعلام خواهد شد.

alt

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ع IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    ماهم میتونیم ازاین بهتر بسازیم
  • ش. AE ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    با کره جنوبی که پولهای ایران و حق ملت ایران را بلوکه کرده و لوازم خانگی را تحریم و ممنوع میکنیم بعد از صنایع خودرو سازی این اراذل تبلیغ میکنیم چرا ما فشار حداکثری در کشورمان برای این گونه اراذل نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس