کد خبر 1305894
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
"فتح": توافقات اسرائیل و مراکش خنجر به پشت قدس است

جنبش آزادیبخش ملی فلسطین(فتح) در واکنش به توافقنامه امنیتی بین اسرائیل و مراکش گفت:توافقات عادی سازی بین اسرائیل و مراکش خنجری به پشت قدس است که پادشاه مراکش از سال ۱۹۷۵ریاست کمیته قدس را برعهده دارد.

به گزارش مشرق به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، جنبش فتح اعلام کرد: این گام اشتهای اشغالگران برای یهودی سازی بیشتر شهر قدس و اطراف آن را بیشتر می‌کند که آخرین مورد عملیات یهودی سازی اقدام اسحاق هرتزوگ، رئیس اشغالگران برای یورش به صحن حرم ابراهیمی طی امروز، یکشنبه است.

فتح همچنین اقدام بنی گانتس، ‌ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در برپایی دعای تلمودی در کنیسه‌ای در مراکش به خاطر سربازان ارتش این رژیم که فلسطینی‌ها را هر روز می‌کشند و به مسجد الاقصی یورش می‌برند را محکوم کرد.

این جنبش، پادشاه مراکش را خطاب قرار داد و گفت: کمیته قدس موسسه‌ای عربی اسلامی است و از دل سازمان کنفرانس اسلامی سال ۱۹۷۵ بیرون آمده و ریاست آن را شخص جنابعالی برعهده دارد و ماموریت آن حمایت از قدس شریف از رهگذر مقابله با تلاش‌های اسرائیلی برای نابودی ماهیت عربی اسلامی قدس است.

فتح به پادشاه مراکش خاطرنشان کرد: نیروهای اسرائیلی به مسجد الاقصی به صورت هر روزه یورش می‌برند و تا ماهیت آن را تغییر دهند شما در قبال آن چه می‌کنید؟

این جنبش اشاره کرد: برقراری روابط امنیتی بین اسرائیل و مراکش تنها به منزله نابودی علنی طرح صلح عربی مبتنی بر زمین مقابل صلح فراگیر است تا اساس روابط کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی با استناد به عقب‌نشینی کامل از اراضی عربی تا مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ باشد.

جنبش فتح این سوال را مطرح کرد: عادی سازی روابط و توافقنامه‌های امنیتی مراکش با اشغالگران در شرایط کنونی چه فایده‌ای دارد؟ در حالیکه مراکش کشوری از کشورهای احاطه کننده فلسطین است و در مقابله مستقیم با اشغالگران نیست.

در پایان این بیانیه آمده است: جنبش فتح اگر به شدت گام‌های عادی سازی و شتاب به سمت اشغالگران را محکوم می‌کند برای این است که تاکید کند اشغالگران سرزمین‌ فلسطین را چپاول و غصب کرده‌اند و حقوق مطرح شده فلسطین‌ در قطعنامه‌های بین‌المللی را نادیده می‌گیرند و این گام‌ها تنها به معنای صرف نظر مراکش از مسؤولیت‌های دینی و ملی‌اش در قبال فلسطین است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    اردوغان باید مثل پادشاه مراکش عقب نشینی نماید وگرنه اقتصادش سرنگون می شود
  • DE ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۷
    0 0
    توافقات اسرائیل و مراکش خنجر به قدس است. شاه معدوم میگفت همان سلطان حسن شاه مراکش ز من تقلید میکرد جا....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس