تقابل نظامیان اسرائیلی با مردم در الخلیل +فیلم

رسانه‌ها از برپایی تظاهرات و تنش‌های شدید در شهر «الخلیل» در کرانه باختری، در آستانه سفر برنامه ریزی شده رئیس صهیونیست‌ها برای حضور در یک مراسم مذهبی خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها از تظاهرات و تنش‌های شدید در شهر «الخلیل» در کرانه باختری، در آستانه سفر برنامه ریزی شده «اسحاق هرتزوگ» رئیس صهیونیست‌ها برای حضور در یک مراسم مذهبی یهودیان خبر دادند.

به گزارش وبگاه «تایمز اسرائیل» نیروهای امنیتی صهیونیستی به شدت در شهر مستقر شده‌اند و جاده‌های منتهی به یک مکان مقدس یهودیان و مسلمانان مسدود شده است.

 به نوشته این وبگاه، تنش‌های شدید در شهر الخلیل در کرانه باختری، پیش از سفر هرتزوگ گزارش شده است. یکی از فیلم‌های به اشتراک گذاشته شده در رسانه های اجتماعی، نیروهای پلیس را در حال درگیری با مردم و افرادی که پرچم فلسطین در دست دارند، نشان می‌دهد.

یک رسانه دیگر صهیونیستی نیز از برخورد معترضان چپ‌گرا با نیروهای امنیتی در منطقه، پیش از ورود هرتزوگ خبر داد.

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنین در روزهای گذشته  با حمله به تظاهرات شهروندان فلسطینی در چند نقطه کرانه باختری به ده‌ها نفر آسیب زدند.   هلال احمر فلسطین اعلام کرد، حمله نظامیان اشغالگر به تظاهرات اهالی شهرک های بیتا و بیت دجن در نابلس به آسیب دیدن ۸۳ فلسطینی منجر شد که هدف گلوله پلاستیکی یا گاز اشک آور قرار گرفته بودند.

در شهرک کفر قدوم در شرق قلقیلیه در کرانه باختری نیز حمله نظامیان صهیونیست به تظاهرات هفتگی اهالی آنجا به زخمی شدن چندین نفر به ضرب گلوله پلاستیکی و آسیب دیدن ده‌ها نفر دیگر با استنشاق گاز اشک آور منجر شد.

شرکت کنندگان در این تظاهرات‌ها پس از اقامه نماز جمعه و در اعتراض به شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی و همچنین به مناسبت گرامیداشت سالروز درگذشت «یاسر عرفات» رئیس فقید تشکیلات خودگردان به خیابان‌ها آمده بودند که هدف حمله نظامیان صهیونیست قرار گرفتند.

شهروندان فلسطینی به رغم سرکوبگری رژیم صهیونیستی تاکید کردند که به مقاومت مردمی تا آزادسازی سرزمینشان ادامه می‌دهند.

نظامیان اشغالگر صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست اخیرا  ده‌ها اصله درخت بادام متعلق به فلسطینی‌ها را در بیت امر در شمال الخلیل را ریشه‌کن کردند و چند زمین کشاورزی را با خاک یکسان کردند.

این در حالی است که شهروندان قدس با نصب پلاکاردهایی  بر مقاومت و ثبات فلسطینی‌ها در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرده و از همه نهادها خواستند برای توقف اقدامات نژادپرستانه مداخله کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس