کد خبر 1306142
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
توضیحات یک متخصص درباره سویه جدید کرونا

یک متخصص بیماری‌های عفونی به بیان توضیحاتی در خصوص سویه جدید اومیکرون پرداخت.

به گزارش مشرق، شروین شکوهی متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که ابتلا به سویه جدید اومیکرون که در آفریقا شناسایی شده است چه علائمی دارد و تفاوت این سویه با سویه‌های قبلی چیست؟، گفت: این ویروس به تازگی شناسایی شده است و کسی اطلاعات دقیقی در این خصوص ندارد. عده‌ای معتقد هستند که قدرت انتقال آن نسبت به سویه‌های قبلی بیشتر و علائمش کمتر شده است، اما به طور کلی هنوز اطلاعات دقیقی در این باره وجود ندارد.

بیشتر بخوانید

راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونای جدید

این متخصص بیماری‌های عفونی در خصوص میزان اثربخشی واکسن‌ها در برابر این سویه جدید اظهار کرد: این موضوع به این امر بستگی دارد که نوع واکسن چیست و کدام قسمت از ویروس را هدف گرفته است؟ همه واکسن‌ها در این مورد شبیه هم نیستند، ولی متاسفانه این جهش تغییرات بسیار زیادی را در قسمتی از ویروس که بیشتر واکسن‌ها آن را هدف قرار داده اند، ایجاد کرده است اما هنوز درصد دقیق اثربخشی واکسن‌ها در برابر این سویه مشخص نیست چرا که تا کنون اقدامات اولیه و خارج از بدن انسان دراین خصوص صورت گرفته و فعلا نمی‌توان روی آن‌ها حساب کرد.

این استاد دانشگاه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در کشور امکانات تشخیص ابتلا به این سویه جدید را داریم؟، توضیح داد: افرادی که به این سویه جدید گرفتار می‌شوند نتجه تست کرونایشان مثبت می‌شود اما برای فهم این موضوع که به جهش اومیکرون دچار هستند یا خیر؟ می‌توان آزمایشی را طراحی کرد و تشخیص این امر چندان هم کار سختی هم نیست.

رییس بخش عفونی بیمارستان لقمان حکیم در واکنش به این موضوع که یک زن واکسن نزده بلژیکی مبتلا به اومیکرون اصلا به آفریقای جنوبی و یا کشورهای مشکوک نرفته و به ترکیه و مصر سفر کرده و سپس به کشورش بازگشته و ازاین رو کارشناسان معتقدند که اومیکرون مدتی است در جهان چرخیده و تازه رسانه‌ای شده است، افزود: احتمالا این ویروس مدتی است که وجود دارد و ممکن است در یک تا ۲ هفته آینده شاهد این موضع باشیم که به یکباره آمار مبتلایان به آن چند برابر شود چرا که همیشه زمان می‌برد تا یک سویه جدید شناسایی شود و از این رو به نظر می‌رسد این سویه در نقاط مختلفی از جهان چرخیده باشد. ‎‌

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس