دفتر الکاظمی ویدیوی لحظه حمله به منزل او را منتشر می‌کند/ الاعرجی جزئیات حادثه را شرح می‌دهد

دفتر نخست‌وزیر عراق ویدیوی لحظه تلاش برای ترور الکاظمی را منتشر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، کمیته حقیقت‌یاب درباره هدف قرار گرفتن منزل مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق، اعلام کرد که «این کاملا مشخص است که به منزل الکاظمی حمله صورت گرفته است».

به گزارش سومریه، یک منبع مطلع به نقل از کمیته تحقیق گفت که «واضح است که منزل الکاظمی مورد هدف قرار گرفت؛ اما برای رسیدن به عاملان حمله به زمان و تحقیقات بیشتری نیاز است».

این در حالی است که منابع مطلع امروز، دوشنبه اعلام کردند، راس ساعت شش عصر امروز جزئیات سوء قصد به جان نخست‌وزیر عراق منتشر خواهد شد.

منابع گفتند، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق در این باره کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد و همچنین ویدیوهایی از لحظه هدف گرفته شدن منزل الکاظمی منتشر خواهد شد.

این اولین روایت رسمی درباره حادثه خواهد بود. دفتر نخست‌وزیر عراق ویدیوی لحظه تلاش برای ترور الکاظمی را منتشر خواهد کرد.   

پیش از این مشاور نخست وزیر عراق گفته بود که به زودی نتایج تحقیقات درباره سوء قصد به جان الکاظمی منتشر می‌شود.

این اظهارات پس از درخواست اخیر مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق برای علنی کردن نتایج تحقیقات مطرح شد. صدر تهدید کرده بود اگر نتایج علنی نشود خودش دست به کار خواهد شد.

یک منبع هم مدعی شد که دو تن از رهبران امنیتی در ارتباط با تلاش برای ترور الکاظمی دستگیر شده‌اند.

آنطوری که مرکز اطلاع‌رسانی نظامی ارتش عراق اعلام کرده است، منزل الکاظمی هفتم نوامبر با سه پهپاد بمبگذاری شده مورد سوءقصد قرار گرفت.

بنا به اعلام ارتش عراق، دو پهپاد سرنگون شدند و پهپاد سوم روی سقف محل اقامت نخست وزیر در مرکز بغداد سقوط کرد و منجر به زخمی شدن چند تن از محافظان وی شد.

از سوی دیگر، «قیس الخزعلی» دبیرکل «عصائب اهل الحق» عراق سوء قصد به جان نخست وزیر این کشور را «ادعا» خواند و خواهان ارائه «شواهد ملموس» در این باره شد.

خزعلی در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: «ادعای هدف قرار گرفتن خانه نخست وزیر یک موضوع جدی است و حیثیت دولت عراق را تحت تاثیر قرار می‌دهد لذا باید تحقیقات فوری در مورد آن انجام شود».

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس