ناتو بار دیگر روسیه را تهدید کرد

دبیر کل ناتو درباره هرگونه اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین به شدت هشدار داد و روسیه را تهدید کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو درباره هرگونه اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین به شدت هشدار داد.

دبیرکل ناتو در این ارتباط گفته است که حمله روسیه به اوکراین برای مسکو هزینه بالایی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

ناتو برای روسیه خط و نشان کشید

استولتنبرگ پیش از نشست وزیران خارجه ناتو در لاتویا گفت: تهاجم آتی روسیه علیه اوکراین پیامدهای اقتصادی و سیاسی جدی برای روسیه به همراه دارد. ما اوضاع در مرز با اوکراین را با نگرانی زیر نظر داریم. این دومین بار طی سال جاری است که روسیه نیروهای زیاد و غیرمعمولی را در مرز مستقر کرده است.

سخنان دبیرکل ناتو در حالی مطرح شده که چند روز پیش از این، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت که برخی رسانه‌های غربی به ابزاری برای پیشبرد کارزار شایعه‌های هدفمند علیه روسیه تبدیل شده اند، حال آنکه اظهارات درباره طرح‌های مسکو برای حمله به اوکراین، تنش زا و در راستای رسیدن به راهکاری تهدیدآمیز علیه روسیه است.

وی افزود: استقرار نیروهای نظامی روسیه در سراسر خاک این کشور، تهدید علیه دیگر کشورها نیست و کسی نباید بابت این مسئله نگران باشد.

پسکوف همچنین گفت که روسیه با نگرانی طرف‌هایی که به کی یف برای تقویت نیرو کمک می‌کنند؛ زیر نظر دارد.

پیشتر هم سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه گفته بود مسکو چشمان خود را بر تحریکات فاحش ناتو و اتحادیه اروپا از جمله تشویق تمایلات نظامی در اوکراین نخواهد بست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس