کد خبر 1306764
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
اعتراض چمران به کاهش بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نسبت به کاهش بودجه ۱۴۰۱ شهرداری انتقاد کرد و درباره افزایش مشکلات شهری هشدار داد.

به گزارش مشرق، مهدی چمران در جلسه علنی صبح سه شنبه شورای شهر تهران در سخنان ابتدایی خود با اشاره بر بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران گفت: متأسفانه بر خلاف تصورات هر آنچه برای شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده بود، برای بودجه سال آینده همه حذف شده است.

وی تاکید کرد: ما برای آلودگی هوا نگرانیم. تلاش‌ها برای تأمین اتوبوس و مشکلات حمل و نقل عمومی که در حال زجر دادن مردم است ادامه دارد اما با این وضعیت بودجه، تنها یک راه باریک در بودجه ۱۴۰۱ داشتیم که دوستان ما در سازمان برنامه بودجه آن را حذف کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

صفر تا صد ماجرای خرید اتوبوس برای تهران

رئیس شورای شهر با بیان اینکه برای تنظیم بودجه ۱۴۰۱ تماس‌هایی گرفته شد و فکر می‌کردیم اینگونه نشود، بیان کرد: متأسفانه اعتبارات مربوط به واگن قطار، خرید اتوبوس، فایناس خارجی و غیره همگی حذف شده‌اند.

چمران اظهار کرد: در این شرایط حذف کردن این ردیف بودجه‌ها کار نابخردانه‌ای است و نارضایتی عمومی ایجاد می‌کند که این نارضایتی از بین رفتنی نیست.

وی تاکید کرد: در صورت ادامه این روند، آلودگی هوا در سال آینده بدتر خواهد شد و در این زمینه هشدار جدی می‌دهم.

بیشتر بخوانید:

ارائه گزارش شورای شهری ها از درآمدهای ۶ ماهه نخست شهرداری تهران

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد: خواهش بنده این است که هم اکنون مدیریت سازمان برنامه و بودجه شهرداری را اصلاح کند و در صورت عدم اصلاح، بدانید که سال آینده و حتی در اوایل سال آینده، وضعیت شهر بدتر خواهد شد.

چمران تصریح کرد: حتی سازمان ورشکسته آب و فاضلاب روستایی را هم زیر مجموعه بودجه شهرداری محاسبه کرده‌اند. علت آن هم این است که در مجلس یک درصد به مالیات ارزش افزوده شهرداری اضافه شد و به خاطر این یک درصد از بودجه شهرداری کاسته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ما در این زمینه نامه کتبی به دولت خواهیم نوشت و این بودجه حتماً باید اصلاح شود.

چمران خطاب به شهردار تهران بیان کرد: از شهردار تهران نیز می‌خواهیم به میدان بیایند. اینکه فقط در جلسات هیأت دولت حضور داشته باشند فایده‌ای ندارد و باید یقه افراد را بگیرند و حق شهرداری را اخذ کنند.

وی گفت: شورا نیز از طریق شورای عالی استان‌ها این موضوع را پیگیری خواهد کرد چراکه این امر حیاتی است و هیچکدام از شهرداری‌های کشور در وضعیت مناسبی نیستند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AU ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
    0 0
    باید هرچه زودتر انتقال پایتخت صورت بگیره،این شهر،مثل یک اختاپوس،کل بودجه کشور رو دارد می بعلد! در حالی که در سیستان و کرمان و .. به کمترین ها نیاز است! در این شهر،از اونطرف افتاده! هم باید انتقال پایتخت صورت بگیرید و به مرکز کشور منتقل شود(با توجه به اینکه 300 سال پیش،این شهر به عنوان پایتخت انتخاب شد و ان موقعه نصف کشور بود! ولی الان نیست!) و هم اینکه، هر استان،به عنوان یک مرکز مهم کشور انتخاب شود،تا بار از کمر پایتخت جمع شود، و هراستان مرکز یک امر مهم شود و همه امکانات یک جا جمع نشود! که یکی کمترین ها رو ندارد! و اونیکی نمی داند چه کار کند! ....
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۹
      0 0
      خودتو به یک روانپزشک مجرب در همون کشوری که هستی معرفی کن شاید درمان بشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس