کد خبر 1306828
تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
پایان دوران سهمیه 3+1 در آسیا/3 پیشنهاد AFC برای افزایش تعداد لژیونرها ارائه شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا از موافقت کمیته اجرایی برای برداشتن سقط سهمیه ۳+۱ بازیکنان خارجی در لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

به گزارش مشرق، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد سیستم سهمیه بازیکنان خارجی برای باشگاه های فوتبال در لیگ قهرمانان آسیا به صورت رسمی تغییر کرد و سهمیه ۳+۱(۳ خارجی و یک آسیایی) کاملا برداشته شد.

پیشنهادهای روی میز AFC به شرح زیر است: تغییر سیستم سهمیه بندی ۴+۲( ۴ خارجی و ۲ آسیایی)یا ۵+۱( ۵ خارجی و یک آسیایی) یا ۵+۲( ۵ خارجی و ۲ آسیایی) شود.

پایان دوران سهمیه ۳+۱ به سود سعودی‌ها

این پیشنهاد از سوی کمیته برگزاری مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا با استقبال زیادی مواجه شد و در اوایل سال ۲۰۲۲ تصمیم گیری نهایی درباره سهمیه بندی انجام می شود تا در سال ۲۰۲۳ رسما اجرایی شود.

برای گام نخست کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با حذف سهمیه بندی ۳+۱ موافقت کرد. به همین در سال ۲۰۲۲ محدودیتی در حضور بازیکنان خارجی در لیست تیم ها نخواهیم داشت ولی هر تیم می تواند در هر بازی با سهمیه ۳+۱ حضور پیدا کند تا تصمیم نهایی درباره سهمیه بندی ها بنا به پیشنهادهای ارائه شده انجام شود.

پیش از این نیز رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا از تایید تغییر سهمیه بندی ها در بازیکنان خارجی خبر داده بود. این تایید رسمی AFC به حذف سهمیه ۳+۱ از باشگاه ها و افزایش تعداد خارجی ها به ضرر باشگاه های فوتبال ایران است چون باشگاه های برای جذب بازیکنان خارجی زیاد منابع مالی زیادی ندارند ولی باشگاه های متمول حاشیه خلیج فارس بیشترین بهره را از این تصمیم AFC می گیرند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس