کد خبر 1307341
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
نگاهی به سفره مردم در مهرماه

روند قیمت کالاهای اساسی طی یک سال گذشته علیرغم وعده‌های مسئولان افزایشی بوده، به گونه ای که در مهر ۱۴۰۰ نسبت به مهر ۹۹، قیمت برنج ایرانی ۶۲ درصد، شکر ۷۵ درصد و گوشت ۶۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، روند قیمت کالاهای اساسی طی یک سال گذشته علیرغم وعده‌های مکرر مسئولان همچنان افزایشی بوده، به شکلی که موجب کاهش تقاضا به ویژه در اقلامی همچون گوشت و برنج شده است.

قاسمعلی حسنی دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران در این رابطه می‌گوید: در حال حاضر به دلیل افزایش قیمت‌های افسارگسیخته کالاها به ویژه کالاهای خوراکی، تقاضا به شدت کاهش یافته است. دولت سیزدهم باید فکری اساسی برای سفره معیشت مردم بیاندیشد چراکه این وضعیت قیمت‌ها موجب کوچک شدن سفره مردم شده و بسیاری از کالاها از سبد غذایی مردم حذف شده است.

بیشتر بخوانید

رئیسی: توجه به معیشت و سفره مردم اولویت اصلی دولت است

افزایش ۷۵.۸ درصدی قیمت شکر

در این بین، بررسی آمار ارائه شده از سوی وزارت صمت از قیمت کالاهای اساسی در مهر ماه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که نرخ انواع کالاهای اساسی نسبت به مهر ۱۳۹۹ با افزایش محسوسی همراه بوده که البته نسبت به ماه‌های قبل شیب ملایم‌تری داشته است.

بر همین مبنا، قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی باسماتی درجه یک با ۱۷ درصد افزایش از ۲۳ هزار و ۴۰۴ تومان در مهر ماه ۱۳۹۹ به ۲۷ هزار و ۳۹۰ تومان در مهر ماه ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

قیمت هر کیلوگرم برنج تایلندی نیز در مهر ۱۴۰۰ نسبت به مهر ۱۳۹۹ با ۲۹.۸ درصد افزایش از ۱۲ هزار و ۶۸۱ تومان به ۱۶ هزار و ۴۶۰ تومان افزایش یافته است.

همچنین قیمت هر کیلوگرم برنج طارم اعلا مهر ۱۴۰۰ نسبت به مهر ۱۳۹۹، ۶۱.۳ درصد افزایش داشته و از ۲۹ هزار و ۳۴۱ تومان به ۴۷ هزار و ۳۳۱ تومان رسیده است.

قیمت هر کیلوگرم برنج هاشمی درجه یک نیز طی مدت یاد شده ۶۱.۸ درصد افزایش یافته و از ۲۸ هزار و ۶۹۷ تومان به ۴۶ هزار و ۴۲۵ تومان رسیده است.

قیمت هر کیلوگرم شکر سفید نیز ۷۵.۸ درصد افزایش یافته و از ۸ هزار و ۳۱۴ تومان در مهر ۹۹ به ۱۴ هزار و ۶۱۵ در مهر ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله نیز در مهر ماه ۱۴۰۰ نسبت به مهر ماه ۱۳۹۹ به میزان ۶۰.۴ درصد افزایش و از هر کیلوگرم ۸۲ هزار و ۴۶۰ تومان به ۱۳۲ هزار و ۲۴۳ تومان رسیده است.

قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی طی مدت یاد شده ۳۳.۵ درصد افزایش یافته و از ۹۹ هزار و ۴۴۳ تومان به ۱۳۲ هزار و ۷۳۹ تومان رسیده است.

قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ تازه نیز در مهر ماه ۱۴۰۰ نسبت به مهر ماه ۱۳۹۹ به میزان ۴۲.۳ درصد افزایش یافته و از هر کیلوگرم ۱۹ هزار و ۶۵۹ تومان به ۲۷ هزار و ۹۸۱ تومان رسیده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    3 0
    سفره ای برای ما باقی نمانده
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
      0 2
      شما؟بعدش چجوری پیام دادید؟آخه سفره به پول بستگی داره
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    3 0
    دقیقا کدوم سفره رو میگید: سفره مردم بدبخت یا سفر حقوق نجومی بگیران.
  • ناشناس IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    0 0
    سفره بر قرار هست خیلی هم شیک چون مجرون از نیازی خودشون بزن تا جلو زن بچه شون شرمنده نشن
  • آمنه IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۰
    0 0
    ما که تو روستا مستأجریم دیکه سفره توش هر چی بزارن میخوریم
  • خانم نظری IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    ای بابا چرا ازمردم نظر میخوایید مگه مهم یا کمکی میشه به روند زندگیشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس