دیدار مقام‌های ارشدنظامی رژیم صهیونیستی با همتایان آمریکایی در فلوریدا

چند مقام ارشد نظامی رژیم صهیونیستی برای مذاکرات و رایزنی در خصوص چالش‌های مشترک بین تل آویو و واشنگتن به آمریکا سفر کردند.

به گزارش مشرق، رئیس بخش عملیات ارتش ارژیم صهیونیستی با سفر به فلوریدای آمریکا در حال رایزنی با ژنرال‌های سنتکام (مرکز ارشد فرماندهی مرکزی ایالات متحده) است.

 به نوشته روزنامه «جروزالم پست» سرلشکر «اودد باسیوک» فرمانده بخش عملیات ارتش و سرلشکر«تال کالمن» از دیگر مقام‌های ارشد نظامی اسرائیل در حال حاضر در مقر سنتکام در پایگاه نیروی هوایی «مک دیل» در تامپا، فلوریدا حضور دارند.

این دو مقام ارشد نظامی صهیونیستی با مدیر عملیات فرماندهی مرکزی آمریکا و برخی دیگر از مقام‌های ارشد نظامی ایالات متحده دیدار و گفت‌وگو کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد که در این دیدار، فرماندهان درباره همکاری‌های عملیاتی منطقه‌ای، چالش‌های مشترک پیش روی دو ارتش و تعمیق آمادگی عملیاتی و گفت‌وگوی راهبردی بحث کردند. قرار است در روزهای آتی  جلسات بیشتری بین مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی و آمریکایی صورت گیرد.

این در حالی است که «یائیر لاپید»، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در ادامه دوره‌گردی‌های ضد ایرانی‌ خود به پاریس، پایتخت فرانسه سفر کرده است. سفر لاپید به فرانسه در ادامه سفر سه روزه او به لندن صورت می‌گیرد. او در آنجا با لندن یک قرارداد ضد ایرانی در زمینه‌های سایبری، تجاری و دفاعی امضا کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به فرانسه گفته که  اسرائیل معتقد است ایران صرفاً در حال خرید زمان در گفت‌وگوها با هدف پیش بردن برنامه هسته‌ای خود و برخورداری از تخفیف‌های تحریمی است.

تصور غربی‌ها و رژیم صهیونیستی این است که عملیات روانی صهیونیست‌ها در خصوص تبعات عدم حصول توافق می‌تواند از فشار ایران برای پیگیری حقوقش در مذاکرات هسته‌ای بکاهد.

مقام‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا در هفته‌های گذشته چندین بار در قالب کارگروه مشترکی که با هدف رایزنی درباره برنامه هسته‌ای ایران راه‌اندازی شده بود دیدار کرده و اعلام کرده‌اند که به توافقاتی دست پیدا کرده‌اند.

با وجود اینکه محور رایزنی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در این مذاکرات را همواره رسیدن به یک «طرح جایگزین» در صورت شکست مذاکرات تشکیل داده شواهد گوناگونی وجود دارند که نشان می‌دهند دو طرف عملاً غیر از راه‌اندازی جنگ روانی چنین طرحی در چنته ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس