کد خبر 1307569
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
همکاری ضد چینی دولت بایدن با اروپایی‌ها

یک مقام وزارت خارجه آمریکا با اشاره به دیدار معاون وزیر خارجه این کشور با همتای اروپایی خود، گفت دو طرف باید از موضع قدرت با جمهوری خلق چین تعامل کنند.

به گزارش مشرق، یک مقام وزارت خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه گفت که دولت بایدن با اتحادیه اروپا همکاری می‌کند تا استراتژی‌های خود را در برخورد با چین هماهنگ کند.

«وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا قرار است با «استفانو سانینو» همتای اروپایی خود در روز پنجشنبه به عنوان بخشی از گفت‌وگوهای واشنگتن-بروکسل در مورد چین، دیدار داشته باشد که دومین نشست این گروه از زمان بحث قبلی در ماه می است.

به نوشته وبگاه «هیل»، این منبع وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران توضیح داد که  تمرکز دیدار شرمن با سانینو، پیش‌بینی استراتژی آتی وضعیت در اقیانوس‌های هند و آرام خواهد.

وی در این‌باره اظهار داشت: «آنها در مورد زمینه‌های همکاری و هم‌افزایی بین استراتژی‌ها گفت‌وگو خواهند کرد».

به نوشته هیل، انتظار می‌رود بیانیه مشترکی پس از این دیدار منتشر شود که به گفته این مقام، «قوی» و بر وحدت بین آمریکا و اتحادیه اروپا متمرکز است و از چالش‌های چین برای جهان انتقاد خواهد کرد.

این مقام که نامش فاش نشد، ادعا کرد: «ما می‌دانیم که باید از موضع قدرت با جمهوری خلق چین تعامل کنند. این مستلزم همکاری با متحدان و شرکای چندجانبه و در چارچوب های دوجانبه مانند بحث های این هفته است، زیرا نادیده گرفتن وزن ترکیبی ما برای جمهوری خلق چین بسیار سخت‌تر است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    1 0
    سعی دارند چشم چین را از مقابله سیاسی و نظامی با آن کشور پر کنند و به اصطلاح چین را بی خیال و خواب کنند تا در زمان مناسب ضربه نهایی را به این کشور وارد کنند! در این جا هوشمندی و جرأت مقامات چینی هست که خنثی کننده این دسیسه است!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس