کد خبر 1307669
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
جزئیات احداث ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر/ ۱/۵ درصد کل شبکه برق کشور را نیروگاه‌های تجدیدپذیر پوشش می‌دهند

محمدنژاد با بیان اینکه ۲۵۰ مگاوات از نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دست احداث است گفت: ۲۵۰ مگاوات دیگر هم با مدل مالی متفاوت احداث خواهد شد.

به گزارش مشرق، جعفر محمدنژاد گفت: احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر از طریق بخش خصوصی از قبل شروع شده است.

محمدنژاد با بیان اینکه ۲۵۰ مگاوات از نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دست احداث است و پیش بینی ما این است  تا شروع پیک تابستان آینده به بهره برداری برسد، گفت: ۲۵۰ مگاوات دیگر هم بر اساس تعاملاتی که اخیرا با یکسری سرمایه گذار شده با مدل مالی متفاوت احداث خواهد شد.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت: میزان برق مصرفی کشور کمی بیش از ۹۱۰ مگاوات توسط نیروگاه‌های تجدید پذیر تامین می‌شود.

محمدنژاد گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بر اساس میزان تابش خوب خورشیدی در کشور ما بیش از ۶۰ هزار مگاوات امکان احداث نیروگاه خورشیدی داریم.

محمدنژاد با اشاره به ظرفیت تولید برق بر اساس استفاده از نیروگاه هی تجدید پذیر، افزود: بر اساس تابش خورشیدی خوبی که در کشور داریم  بیش از ۶۰ هزار مگاوات امکان احداث نیروگاه‌های خورشیدی را داریم و همچنین به لحاظ پتانسیل بادی هم بیش از ۴۰ هزار مگاوات امکان تولید برق در کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: ۱/۵ درصد کل شبکه برق کشور را نیروگاه‌های تجدیدپذیر پوشش می‌دهند.

محمدنژاد گفت: علیرغم مشکلات اقتصادی روند احداث نیروگاه‌های خورشیدی پشت بام‌ها روند رو به رشدی داشته است که با کمک یکسری سازمان‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بسیج این کار آغاز شده است.

سخنگوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت: خوشبختانه در پی فراخوان برای ۱۰ هزار مگاوات، بیش از ۸۵ هزار مگاوات اعلام آمادگی دریافت کرده ایم که در حال جمع بندی آن‌ها هستیم.

وی گفت: در حال حاضر برای توسعه ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر فراخوانی ارائه کرده‌ایم که پیشنهادهای بخش خصوصی را دریافت کرده‌ و در حال عقد تفاهم‌نامه هستیم و به‌محض مشخص شدن فرایند اجرایی این مسیر به سمت انعقاد نهایی قرارداد خواهیم رفت.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    از مردم بخواهید سهام نیروگاههای برق های تجدید نظر را بخرند تا هزینه برق انها مورد تخفیف قرار گیرد. با این روش میلیاردها تومان پول جذب این پروژ ها میشود و برق های تجدید پذیذ در کشور توسعه پیدا میکند. ویا زمین های کویر ها را قطعه بندی کنید و تسطیح نمایید و در اختیار افرادی که علاقمند هستند نیروگاه تجدید پذیر بسازند قرار دهید تا با احداث نیروگاه های تجدید پذیر کمک دولت باشند
  • اسلام سالاری IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱
    0 0
    والا،ازبس این پنل ها ی خورشیدی،گرانقیمتند،هرچ قدر هم ما پول برق بدیم،،تا دهها سال به قیمت اینا نمیرسه،،منبخاطرراه اندازی یه کارگاه که به برق سه فاز 32نیازداشتم،خواستم بجای خریدانشعاب،پنل خورشیدی بگیرم،،تفاوت قیمتشون 270میلیون تومن بود،،چ خبره بابا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس