کد خبر 1308068
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۲
احتمال ۳ برابری ابتلای مجدد توسط اومیکرون

دانشمندان می‌گویند که احتمال ابتلای دوباره به کرونا توسط اومیکرون حداقل ۳ برابر بیشتر از سویه‌های قبلی مانند بتا و دلتا است.

به گزارش مشرق، بر اساس یک مطالعه اولیه که به تازگی منتشر شده، دانشمندان در آفریقای جنوبی می‌گویند که احتمال ابتلای دوباره به کرونا توسط اومیکرون حداقل ۳ برابر بیشتر از سویه‌های قبلی مانند بتا و دلتا است.

به گزارش «واشنگتن پست»، تجزیه و تحلیل آماری حدود ۲.۸ میلیون نمونه مثبت ابتلا به ویروس کرونا در آفریقای جنوبی، که ۳۵ هزار و ۶۷۰ مورد آن مشکوک به ابتلای مجدد بودند، محققان را به این نتیجه رساند که جهش اومیکرون توانایی قابل توجهی برای فرار از مصونیت ایجاد شده ناشی از ابتلای قبلی دارد.

دانشمندان می‌گویند ابتلای مجدد توضیحی جزئی برای چگونگی گسترش سویه جدید ارائه می‌دهد. محققان دریافتند که افزایش خطر ابتلای مجدد از لحاظ زمانی با ظهور نوع اومیکرون در آفریقای جنوبی سازگار است.

سوالات در مورد میزان حفاظتی که واکسن‌ها در برابر سویه جدید ارائه می‌کنند، بی پاسخ مانده است. دانشمندان می‌گویند که برای رسیدن به پاسخ به زمان بیشتری نیاز است.

اما جولیت پولیام، اپیدمیولوژیست مستقر در آفریقای جنوبی و یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت که واکسن‌ها همچنان موثرترین محافظت در برابر بیماری‌های شدید و مرگ را دارند.

هند جزو آخرین کشورهایی است که موارد ابتلا به سویه اومیکرون را شناسایی کرده است.

به غیر از هند، اومیکرون به ۲۹ کشور دیگر گسترش یافته و تعداد کل کشورهای شناسایی شده در این زمینه را به ۳۰ رسانده است.

تا امروز حداقل ۳۷۵ مورد ابتلا به سویه اومیکرون در این کشورها گزارش شده است.

همچنین آمریکا هم در میان کشورهایی قرار گرفته که موارد ابتلا به سویه اومیکرون را شناسایی کرده اند. آمریکا اولین مورد را در ایالت کالیفرنیا شناسایی کرده است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار داده است که اومیکرون خطر بالای ابتلای را به همراه دارد.

در پی گسترش سویه اومیکرون در سطح جهان، بسیاری از کشورها اقدامات محدود کننده، از جمله تشدید محدودیت‌های مسافرتی را اعمال کرده اند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 1
    روز از نو روزی از نو . هرچی رشته بودیم پنبه شد . کرونا نشسته به ریش بشریت می خنده
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    2 0
    تصمیم بر این شده که بعد از تزریق آرامش موقتی برای کارآمد نشان دادن واکسنها موج جدیدی از کرونا هراسی راه بیندازند چرا سویه های مو و لامبدا که خطرناکتر بودند را در کشورها پخش نکردند؟ فقط چند کشور محدود بودند که لامبدا و مو تجربه کردند و خودبخود از صفحه روزگار محو شد اینها سوالاتی است که ذهن هر صاحب عقلی را مشغول نی کند
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    2 0
    بابا بزارید بیاد بعد نتایج تحقیقا رو بدید بیرون این همه ضایع خود کرونا تا دو ماه نمیدونستن چیه حالا این یکی دو روز نیومده چه گرد و خاکی کردن
  • ebi IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    سازمان شیطانی بهداشت جهانی ---- لطفا ساکت شید
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    2 0
    علم بدون اخلاق یعنی همین پزشکی مدرن
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 0
    اصلا شما بگو صد برابر وزارت بهداشت ما الان میگه نه کی گفته بگن واکسن زیار اثر ندارا اینا میگن واکسن ما اثر داره بگن مدارسو ببندید اینا میگن نه درا بازه طوری نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس