استاندار خراسان‌شمالی چه ربطی به فوتبال دارد؟

استاندار خراسان‌شمالی چه ربطی به فوتبال دارد؟ او می‌تواند کارهای خدماتی انجام دهد نه مدیریت در فوتبال!

به گزارش مشرق، تکلیف مدیریت پرسپولیس کماکان نامشخص است، با این حال همان‌طور که در شماره قبلی خبر دادیم مدیران وزارت ورزش در این خصوص مذاکراتی با شجاعی رئیس اسبق فدراسیون تیراندازی با کمان و استاندار تازه‌برکنارشده خراسان‌شمالی انجام داده‌اند. پیشکسوت باسابقه پرسپولیس اعتقاد دارد مدیر یک ‌باشگاه ورزشی اگر اقتصادی باشد می‌تواند موفق عمل کند. ضیا عربشاهی با اشاره به اینکه از ۱۰روز قبل می‌دانسته شجاعی یکی از کاندیداهای جدی مدیرعاملی در پرسپولیس است از استاندار خراسان‌شمالی خواسته قید مدیریت را در پرسپولیس بزند. عربشاهی پاسخ مدیرعامل استقلال را هم به شکل جنجالی داده است که در ادامه می‌خوانید.

شجاعی کاندیدای مدیریت در پرسپولیس شده و جلسه‌ای هم در این خصوص در وزارتخانه برگزار شده است.

این را که از ۱۰روز قبل می‌دانستم! خبرها خیلی زود به دستم می‌رسد .

به‌نظر شما شجاعی درصورت انتخاب به‌عنوان مدیرعامل پرسپولیس می‌تواند موفق باشد؟

استاندار خراسان‌شمالی چه ربطی به فوتبال دارد؟ او می‌تواند کارهای خدماتی انجام دهد نه مدیریت در فوتبال! به‌نظر من شجاعی آدم خوبی است اما همان‌جا باشد و کار خدماتی انجام ‌دهد. مناف هاشمی هم آدم خوبی بود اما این افراد در جاهای دیگر به درد می‌خورند. مدیریت در تیمی که ۴۵میلیون هوادار دارد کار هر مدیری نیست. مثل این می‌ماند بنده با ۱۴سال سابقه بازی در بالاترین سطح فوتبال و با مدرک فوق‌دیپلم بروم و پشت میز بنشینم! کار من درکنار زمین سبز است نه پشت میزنشینی.

اما درحال حاضر هم یک فرد غیرورزشی سرپرست پرسپولیس است و قبل از صدری هم سمیعی مدیر بود.

سمیعی خوب کار می‌کرد اما نمی‌دانم چرا رفت! درباره صدری با شما موافق نیستم، صدری یک بیزینس‌من و آشنا با فوتبال است. او از زمانی که وارد هیات‌مدیره پرسپولیس شد خوب کار کرد.

اما خیلی از هواداران پرسپولیس نسبت به عملکرد او انتقاد دارند.

بنده دنبال بزرگ یا کوچک‌کردن افراد نیستم اما به‌نظر من یک‌سری افراد در صفحات مجازی هواداران پرسپولیس را علیه صدری تحریک می‌کنند وگرنه فردی که مدیرعامل شرکت همراه‌اول بوده حتما مدیر قابلی است .

نظر شما درباره حضور پررنگ مدیران غیرورزشی در فوتبال چیست؟

مدیر اقتصاد بداند خوب است حتما که نباید همه مدیر ورزشی باشند! اما من می‌خواهم درباره وزیر ورزش چند نکته‌ای را بگویم.

بفرمایید.

آقای سجادی! خطی عمل نکنید. شما در المپیک دهلی کنار من بودی می‌دانم چقدر عرق ریختی و زحمت کشیدی، نیازی نیست از یک نفر خط بگیری و هر آنچه می‌گوید انجام ‌بدهی! چطور ممکن است بعد از گذشت چهارماه هنوز تکلیف مدیریت در پرسپولیس مشخص نشده اما آن‌طرف برای استقلال یک‌ماهه مدیرعامل انتخاب می‌کنید؟ ایشان گفته بود بازی درون زمین ارتباطی به مدیریت ندارد، بنده از او می‌پرسم شما اگر از جانب فدراسیون دوومیدانی و ۹۰درصد ورزشکاران حمایت نمی‌شدی بازهم قهرمان می‌شدی؟ چرا مشکلات مدیریتی فقط برای پرسپولیس است؟ به‌عنوان یک پیشکسوت متاسف هستم.

در آستانه دربی جدال لفظی مدیریتی دو باشگاه تنش‌زا نیست؟

می‌خواهم درباره آجرلو یک نکته‌ای را بگویم. بنده همراه با آجرلو و شهید حسن طهرانی‌مقدم و سردار شهریاری و چند نفر دیگر در زمین صنایع دفاع و موشکی سپاه تمرین می‌کردیم. خدابیامرز سردار طهرانی‌مقدم استقلالی بود و آجرلو پرسپولیسی. بنویسید برای این ادعای خودم شاهد هم دارم، سردار شهسواری شاهد من است. درباره آجرلو می‌خواهم به او بگویم دهه۶۰ مقابل ۱۳۰هزار هوادار به استقلال با گل مظلومی باختیم اما خون از دماغ یک نفر نیامد! با این صحبت‌ها هواداران تیم‌ها را به جان هم نیندازید. کری نخوان و تیم خودت را حفظ کن و یک مقدار خوشگل‌تر صحبت کن!

بیشتر بخوانید:

اظهارات کریم باقری پیش از دربی ۹۷

البته صدری هم جواب آجرلو را به‌تندی داده است.

باید هم جواب می‌داد. جواب های هوی است. آقای آجرلو! پرسپولیس زمان من هم ۶سال پشت سرهم قهرمان شد، ۱۳سال در این تیم بازی کردم و فقط هفت‌بار باختیم. امسال هم اگر مثل بازی با نفت مسجدسلیمان داستان درست نکنند بازهم قهرمان می‌شود.

منظورتان تاخیر در شروع بازی با نفت مسجدسلیمان است؟

بله. حتما داستانی بوده چرا زودتر دنبال حل مساله تبلیغات محیطی نبودند؟ چرا فردا یا پس‌فردای آن پیگیر نشدند و گذاشتند زمان بازی تا بازیکنان پرسپولیس تمرکزشان را از دست بدهند. همه کار کردند تا پرسپولیس بازی را نبرد اما انرژی و دعای هواداران با بازیکنان بود و این تیم برنده از زمین خارج شد .

برگردیم به موضوع بحث زمانی که شما بازی می‌کردید. پرسپولیس دراختیار بنیاد مستضعفان بود و البته استقلال هم زیر مجموعه یک ارگان دولتی دیگر، آن زمان هم مدیران سیاسی در فوتبال تصمیم‌گیر بودند؟

بنیاد مستضعفان فقط از پرسپولیس حمایت مالی می‌کرد. تمام کارهای مالی در آن زمان برعهده آقای مظاهری بود، اما ایشان در دیگر کارها هیچ دخالتی نداشت و همه کارها با علی پروین بود. بعد از بنیاد پرسپولیس به اداره ورزش سپرده شد تا الان.

از نظر شما پرسپولیس مدیر غیرورزشی موفق داشته است؟

دوران مدیریت عابدینی و گرشاسبی و رسول‌پناه خوب بود.

اما دوران همین مدیران و به‌ویژه رسول‌پناه هم هواداران یا کارشناسان نقدهایی داشته‌اند.

درباره رسول‌پناه بگویم آن فیلم برنامه‌ریزی شده بود. یکی از دوستان انصاری‌فرد با سه، چهارنفر هماهنگ کرد تا آن فیلم را از او بگیرند و آن داستان‌ها پیش آمد. به انصاری‌فرد هم گفتم با رسول‌پناه در یک مناظره حضور یابد و از عملکرد مدیریتی خودش دفاع کند.

و ناموفق‌ترین مدیر پرسپولیس در این چندساله از نظر شما؟

کاشانی و طاهری و عرب در پرسپولیس موفق نبودند.

به‌عنوان سوال آخر، به‌نظر شما دربی برنده دارد؟

بله‌. پرسپولیس برنده دربی خواهد شد. به آجرلو می‌گویم بعد از دربی هم حتما میهمانی برپا کند و با دست‌هایش سربازهای شطرنج را نشان دهد!

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 0
    برای اسنپ کاپی جماعت استاندار خراسان شمالی هم زیاده،جنس مصرفی این بابا عالیه میگه فلانی 30سال پیش عشق لنگ بوده شما هم عشق شهرت چپ میری راست میای تو این خبرگزاری اون خبرگزاری باید هم یک چیزی ببافی ضمن اینکه از به قول خودش بیزینس من یه چیزی بهش رسیده که ازحول حلیم داره میفته تو دیگ وگرنه خود لنگ جماعت میگه ما از این بابا چیزی ندیدیم بغیر چند تا مجیزگو
  • آره ما پیروزی هستیم کیسه کشا بسوزن IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    1 1
    بروید خدا روزیتان را یک جای دیگر حواله کنه
    • رضا IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
      0 0
      برای تیمی که فرق هند بال و فوتبال را از هم تشخیص نمی دهد چه فرقی دارد که استاندار خراسان شمالی بیاید یا فرگوسن. این تیم به لطف بابامسعود و بابا حمید در لیگ برتر حفظ شده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس