دستور کویت درباره ممنوعیت ورود کشتی‌های حامل محموله برای رژیم صهیونیستی

وزارت امور عام‌المنفعه کویت اعلام کرد که از هم‌اکنون به بعد، به کشتی‌های حامل محموله برای رژیم صهیونیستی اجازه پهلو گرفتن در بندرهای این کشور را نخواهد داد.

به گزارش مشرق، «رنا الفارس» وزیر امور عام‌المنفعه  و وزیر مشاور در امور فناوری اطلاعات و ارتباطات کویت، بعدازظهر امروز (شنبه)، دستوری در ارتباط با کشتی‌های حامل بار برای رژیم صهیونیستی صادر کرد.

بر اساس گزارش روزنامه کویتی «الانباء»، بنابر این دستور، ورود کشتی‌های تجاری حامل کالا از اراضی اشغالی به کویت و از کویت به اراضی اشغالی ممنوع شده است.

در بند اول این دستور عنوان شده است افرادی که در بخش آژانس‌های دریایی وزارت ترابری کویت نامشان ثبت شده است، نمی‌توانند به منظور صدور مجوز برای کشتی‌های بیگانه‌ای که ورودشان مخالف با مواد دوم، سوم و چهارم فرمان امیر این کشور صادره به تاریخ ۱۹۵۷/۵/۲۶ است، درخواست ثبت کنند.

در بند دوم این دستور آمده است که ممنوعیتی که در بند نخست به آن اشاره شده است شامل کشتی‌هایی می‌شود که از یک سری بنادر برای تخلیه بخشی از محموله خود به بندرهای کویت می‌آیند تا کالاهایی ممنوعه  را به اراضی اشغالی فلسطین یا از اراضی اشغالی به کویت منتقل کنند.

در بند سوم این دستور از تمام افراد ذیربط در وزارت ترابری کویت خواسته شده است که در صورت رویت هر گونه تخلف در این خصوص آن را به مقامات مختص گزارش دهند.

پس از استقلال کویت در سال ۱۹۶۱، کشور کویت موجودیتی به عنوان اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و آن را رژیم صهیونیستی یا فلسطین اشغالی می‌دهد.

کویت که پیشتر در جنگ با رژیم صهیونیستی نیز مشارکت کرده است، ورود ساکنان فلسطین اشغالی را به خاک خود و تعامل مستقیم و غیر مستقیم با آن‌ها را ممنوع اعلام کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کیوان IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    14 0
    درود به شرف کویت‌
  • صداق IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    13 0
    درود بر شرف مردم آزاده کویت.
  • دیده بان IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    12 0
    دم کویت گرم . زنده باد شیخ کویت .
  • رضا IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    2 0
    مرحبا شيخ جاسم ! انى اُحبّك به مولا !
  • خسرو IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    4 0
    درود به شرف تمام مردم کویت سنی و شیعه چون کویت شیعه دارد و سنی و شیعه در کنار هم و هم فکر هستند چنین قدرتی یافتند که در مقابل اسرائیل ایستاده اند اگر مثل بحرین عمل میکرد الان بل قربانگوی اسرائیل بودند و هر روز بیشتر نزد ملل آزاده خوار و ذلیل میشدند نزد خدا که بماند
  • همایون IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۴
    1 0
    کاش کلمه سنی و شیعه یا مسلمان و مسیحی و یهودی و... از میان برداشته میشد و واژه انسانیت جایگزینش میشد که شده ابزاری برای قدرتمندان و جنگ طلبان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس