کد خبر 1308652
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: اخیراً تعدادی از نمایندگان هر دو حزب در مجلس نمایندگان آمریکا طرحی تحت عنوان «قانون توقف پهپادهای ایران» را ارائه کرده‌اند که عرضه، فروش یا انتقال پهپاد به ایران را مشمول تحریم قرار می‌دهد.

 طراحان هدف خود را جلوگیری از انتقال توان پهپادی ایران به گروه‌های مقاومت در منطقه عنوان کرده‌اند. این طرح در ادامه تحریم جدید وزارت خزانه‌داری علیه فرماندهان سپاه و شرکت‌های فعال در تولید صنعت پهپادی ایران است. در این خصوص چند نکته قابل ذکر است:

 حمله مشکوک پهپادی به منزل نخست‌وزیر عراق و اتهام به گروه‌های مقاومت از جمله زمینه‌های طرح تحریم‌های اخیر علیه توانمندی پهپادی ایران می‌باشد. گروه‌های مقاومت در عراق و یمن و هم‌چنین لبنان توانسته‌اند با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، موازنه قدرت را به طور محسوس به زیان دولت‌ها و بازیگران متحد آمریکا تغییر دهند.

اعلام این طرح در شرایطی که ارائه بسته‌های پیشنهادی ایران در مذاکرات درباره تحریم‌ها و برنامه هسته‌ای، موجب اختلاف‌نظر در طرف‌های مقابل شده است، می‌تواند تلاشی برای احیای انسجام و اجماع آمریکا و اروپا علیه ایران به بهانه‌هایی مانند صدور تروریسم باشد. چنان‌چه طرح نیز با حمایت نمایندگان هر دو حزب اصلی آمریکا ارائه شده است.

صنعت پهپادی ایران از بومی‌ترین صنایع دفاعی است که تحریم‌ها تأثیر اندکی بر آن خواهد داشت. بی‌شک طراحان از چنین امری بی‌اطلاع نیستند. بنابراین از اهداف اعلام چنین طرح‌ها و تحریم‌هایی، می‌توان تقویت جنگ روانی علیه افکار عمومی ایران دانست تا در صورت ناکامی‌های احتمالی در پیشرفت مذاکرات هسته‌ای، سیاست‌های منطقه‌ای و برنامه دفاعی ایران را به عنوان علت شکست مذاکرات معرفی کنند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
    0 1
    مردم اگر اگاه باشن امریکا یعنی دشمن حتی تحریم بر میدارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس