کد خبر 1308705
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۵
ائتلاف سعودی بمباران صنعا را از سرگرفت

ائتلاف سعودی به سرکردگی عربستان در ادامه تجاوز نظامی به یمن، با ازسرگیری حملات هوایی، صنعا پایتخت این کشور را بمباران کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری المسیره شنبه شب گزارش داد: جنگنده های متجاوز سعودی-آمریکایی لحظاتی پیش، در چند نوبت به صنعا پایتخت یمن حمله کردند و  پرواز جنگنده ها بر فراز شهر همچنان ادامه دارد.

شبکه خبری الجزیره نیز به نقل از رسانه های وابسته به انصارالله یمن گزارش داد: جنگنده های سعودی سه بار منطقه النهضه و یک بار منطقه مذبح در صنعا را هدف قرار دادند.

با این حال تلویزیون عربستان به نقل از ائتلاف سعودی اعلام کرد که به اهدافی نظامی در صنعا حمله کرده است.

صنعا در هفته های اخیر بارها هدف حملات  هوایی جنگنده های سعودی قرار گرفته است.

درگیری میان ارتش و کمیته های مردمی یمن با نیروهای ائتلاف سعودی طی روزهای اخیر در برخی مناطق افزایش یافته  است.

یمنی‌ها دلیل تشدید حملات ائتلاف سعودی در شمال یمن را شکست ائتلاف سعودی-آمریکایی در ساحل غربی و آزادسازی الحدیده می‌دانند و معتقدند که آمریکا معادلاتش را در منطقه به ویژه در جنگ یمن باخته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس