شلیک ۳ راکت به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه

منابع سوری از شلیک چند راکت به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیرالزور سوریه و به دنبال آن پرواز گسترده بالگردهای آمریکایی خبر دادند.

به گزارش مشرق، منبعی آگاه از حمله راکتی به پایگاه نیروهای آمریکایی در میدان نفتی «کونیکو» سوریه خبر داد.

وی در گفت‌وگو با روسیا الیوم تصریح کرد: سه راکت به پایگاه آمریکایی‌ها در میدان نفتی «کونیکو» در حومه شرقی دیرالزور سوریه اصابت کرد. در پی این حمله راکتی، بالگردهای آمریکایی بر فراز آسمان این منطقه به پرواز درآمدند.

بیشتر بخوانید:

اصابت ۳ راکت به پایگاه نظامیان تروریست آمریکایی در شرق سوریه

هنوز جزئیاتی بیشتری درباره خسارت، تلفات و یا عامل شلیک این راکت‌ها منتشر نشده است.

این در حالی است که منابع وابسته به مخالفان سوری هم اعلام کردند که چهار راکت به پایگاه نظامیان آمریکایی در حومه دیرالزور اصابت کرده است.

این منابع بیان کردند که این راکت‌ها به میدان مین اطراف پایگاه نظامی آمریکا اصابت کرده است و به دنبال آن بالگردهای آمریکایی به طور گسترده بر فراز منطقه به پرواز درآمده‌اند.

در چندماه گذشته پایگاه‌های آمریکایی در میدان نفتی عمر و گازی کونیکو در حومه شرقی دیرالزور نیز هدف موشکی و راکتی قرار گرفته بود.
نیروهای اشغالگر آمریکایی با همکاری شبه نظامیان کُرد سوریه موسوم به «قسد» کنترل بیشتر میدان‌های نفتی در منطقه جزیره سوریه را برای سرقت آن به عهده دارند و در ماه‌های اخیر هزاران کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و لجستیکی وارد مناطق نفتی سوریه شده‌اند.

نظامیان وابسته به ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در ادامه سرقت نفت سوریه و محاصره مردم این کشور، در حال تقویت نیروهای خود در شرق سوریه هستند.

منابع خبری ۱۲ مردادماه ۹۹ به نقل از «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) اعلام کردند که این گروه با یک شرکت نفتی آمریکایی قرارداد نفتی بسته است.

وزارت امورخارجه سوریه نیز ۱۲ مردادماه ۹۹ توافق امضا شده میان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) با یک شرکت نفتی آمریکایی را سرقت نفت سوریه خواند و تاکید کرد که این توافق باطل و غیرقانونی است.

نیروهای« قسد» شبه‌نظامیان کُرد وابسته به نظامیان آمریکایی هستند که در شرق و شمال شرق سوریه حضور دارند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس