کد خبر 1309330
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۰
علل محرک سکته مغزی از چیست؟

نتایج مطالعه در مورد علل سکته مغزی نشان داد که از هر ۱۱ بازمانده، یک نفر یک مدت خشم یا ناراحتی را در یک ساعت منتهی به آن تجربه کرده و از هر ۲۰ بیمار یک نفر درگیر فعالیت بدنی سنگین بوده است.

به گزارش مشرق به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه گالوی ایرلند در این مطالعه محرک‌های مشکوک را در قالب ۱۳۴۶۲ مورد سکته مغزی حاد مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. سکته مغزی عامل اصلی مرگ یا ناتوانی در جهان است.

بیشتر بخوانید

خطر سکته‌مغزی و زوال‌عقل را با این روش کاهش دهید

پروفسور «اندرو اسمیت»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره گفت: «پیشگیری از سکته مغزی در اولویت پزشکان است و با وجود پیشرفت‌ها، پیش‌بینی زمان وقوع سکته همچنان دشوار است. بسیاری از مطالعات بر روی مواجهه‌های میان‌مدت تا طولانی‌مدت مانند فشار خون بالا، چاقی یا استعمال دخانیات متمرکز شده‌اند. اما مطالعه ما به مواجهه‌های حاد که ممکن است به عنوان محرک عمل کنند، پرداخته است.»

وی در ادامه افزود: «تحقیقات ما نشان داد که خشم یا ناراحتی عاطفی با افزایش تقریباً ۳۰ درصدی خطر سکته مغزی در طول یک ساعت پس از یک دوره مرتبط است.»

«ما همچنین دریافتیم که فعالیت بدنی سنگین با افزایش تقریباً ۶۰ درصدی خطر خونریزی داخل مغزی در طول یک ساعت پس از انجام فعالیت‌های سنگین مرتبط است.»

به گفته محققان: «پیام ما این است که مردم در تمام سنین سلامت ذهنی و جسمی خود را تمرین کنند. اما برای برخی از افراد نیز مهم است که از فعالیت بدنی سنگین خودداری کنند. به خصوص اگر آنها در معرض خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی هستند، در حالی که یک سبک زندگی سالم با ورزش منظم را نیز داشته باشند.»

برخی از بهترین راه‌ها برای پیشگیری از سکته مغزی، حفظ یک سبک زندگی سالم، درمان فشار خون بالا و سیگار نکشیدن است، اما تحقیقات نشان می‌دهد که رویدادهای دیگری مانند یک دوره خشم یا ناراحتی یا یک دوره فعالیت بدنی سنگین به طور مستقل باعث افزایش این ریسک می‌شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمدی IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    به نظر من البته که باید فشار خون بالا چربی خون بالا دیابت کنترل شوند ولی به خدا هستن کسانی که همه ی این علایم رو دارن ولی چون در کنترل خشم و ناراحتی خود دقت به خرج میدن اصلا هم سکته نکردن چه قلبی چه مغزی .کاش افراد میتونستن همچنان که دارو برای قند و فشار خون می خورن سبک زندگی رو عوض میکنن تا این موارد رو عوارضش رو کاهش بدن یکم هم کمتر سر چیزهای گذرای زندگی عصبی نشن و نریزن به هم که اخرش هم بیفتن فلج بشن .کاش و ای کاش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس