کد خبر 1309356
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۸
تاکسی هوایی خودران جدید ای هنگ

شرکت چینی ای هنگ از عرضه تاکسی هوایی خودران جدید ای اچ ۲۱۶ خبر داده که با دریافت مجوزهای لازم ظرف چند ماه آینده مورد استفاده رسمی قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از نیواطلس، این تاکسی هوایی برقی که نیازی به راننده ندارد، قرار است زودتر از رقبای اروپایی و آمریکایی وارد بازار شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

در حال حاضر آخرین پروازهای آزمایشی این تاکسی هوایی در جریان است. تعداد کل این پروازها بالغ بر ۲۸۰۰ پرواز بوده و در شرایط مختلف آب و هوایی انجام شده تا توانایی عملیاتی این تاکسی هوایی مشخص شود.

بیشتر بخوانید

آزمایش سیستم کنترل تاکسی‌های هوایی در کره جنوبی

قرار است این تاکسی هوایی خودران در شهرهایی همچون گوانگژو، هژو، شنزن، ژائوکینگ و سانیا خدمات حمل و نقل ارائه دهد. پروازهای آزمایشی این تاکسی هوایی در ۱۱ کشور مختلف انجام شده است.

تاکسی هوایی خودران جدید «ای هنگ» +عکس

جابی اوییشن نزدیک‌ترین رقیب ای هنگ امیدوار است تا سال ۲۰۲۳ بتواند اولین گواهی تاکسی هوایی برقی خود را دریافت کند. عرضه تجاری این محصول هم زودتر از سال ۲۰۲۴ آغاز نمی‌شود. راه اندازی سریع‌تر خطوط تاکسی هوایی به عرصه رقابت تازه ای میان آمریکا و چین مبدل شده و به نظر می‌رسد فعلاً چین در این زمینه بر آمریکا برتری دارد.

ای اچ ۲۱۶ که برای حمل و نقل شهری طراحی شده، با سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت پرواز می‌کند و حداکثر برد آن با یک بار شارژ به ۳۵ کیلومتر می‌رسد. ای هنگ در حال تولید یک هواپیمای برقی دوربرد سبک به نام وی تی ۳۰ نیز هست که می‌تواند مسافتی ۳۰۰ کیلومتری را نیز طی کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جهودشناس IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    تلفات زیادی به جا خواهد گذاشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس