تأکید بر توجه جدی برای تزریق دُز یادآور واکسن کرونا/ابتلا به سویه جدید در کشور مشاهده نشده

استاندار تهران بر لزوم توجه جدی توسط شهروندان و دستگاه‌های ذیربط برای تزریق دُز یادآور واکسن کرونا تاکید کرد.

به گزارش مشرق، محسن منصوری در هفتاد و هشتمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان تهران ضمن قدردانی از تلاش‌های همه دستگاه‌ها برای کنترل این بیماری گفت: در هفته‌های اخیر خوشبختانه روز به روز شاهد کاهش ابتلا، بستری‌ها، مراجعات و آمار فوت در حوزه کرونا هستیم. این اتفاق به دلیل نهضت عمومی که در واکسیناسیون و مراقبت‌های مردم اتفاق افتاده است روی داده که توانسته‌ایم در حوزه کنترل بیماری کرونا موفق عمل کنیم. هر چند که حتی فوت یک نفر هم زیاد است و مراقبت‌ها را باید همچنان ادامه دهیم.

وی افزود: با مدیریت بیشتر مردم امیدواریم این بیماری به صورت کامل در کشور ریشه کن شود. در حال حاضر بسیاری از کشورها وارد پیک بعدی این بیماری شدند به شکلی که در کشور روسیه شاهد فوت روزانه ۱۲۰۰ نفر هستیم؛ لذا باید مراقبت کنیم تا در مرزها دچار مشکل نشویم. چرا که بین ما و کشور روسیه و ترکیه مرزهای زمینی وجود دارد و این موضوع ضرورت مراقبت‌های بیش از پیش را نمایان می‌کند.

منصوری ادامه داد: در حال حاضر متوسط تزریق دُز اول واکسن در دنیا ۴۴ درصد است؛ اما در کشور ما این رقم ۸۸ درصد است که نشان می‌دهد دو برابر متوسط دنیا تزریق واکسن در کشور ما انجام شده است. این مهم با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و اقدام موثر دولت محقق شده است.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع تصمیم برای تزریق دُز سوم واکسن با عنوان واکسن یادآور اشاره کرد و افزود: دستورالعمل جدید از اهمیت بسزایی برخوردار است که در آن تاکید شده افراد بالای ۴۰ سال پس از سه ماه از تزریق دُز دوم باید برای تزریق دُز سوم مراجعه کنند. کشورهایی که دُز دوم را تزریق کرده‌اند و تزریق دُز سوم را رها کرده‌اند در حال حاضر گرفتار شدند. لذا باید نسبت به این موضوع توجه جدی داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به کاهش مراجعات در برخی مناطق تصمیم به جمع آوری گرفتند. لذا باید توجه شود که مردم برای دوزهای بعدی مراجعه خواهند کرد و نباید با مشکل مواجه شوند؛ لذا باید مراقبت کنیم مراکز در حد ضرورت و نیاز پابرجا باشند.

منصوری در مورد فرودگاه امام و مسافرین خارجی و لزوم مراقبت برای ورود سویه جدید کرونا ویروس گفت: با توجه به سویه جدید که با نام اُمیکرون از آن یاد می‌شود و در حال حاضر در ۵۰ کشور دنیا دیده شده باید بیش از پیش مرزها را مراقبت کنیم؛ لذا پلیس فرودگاه، نماینده استانداری و دانشگاه علوم پزشکی باید نسبت به کنترل مرزها به صورت جدی اقدامات لازم را انجام دهند تا امروز موردی از ابتلا به سویه جدید در کشور مشاهده نشده اما باید مراقبت‌ها بیش از پیش ادامه پیدا کند.

وی در خصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: تقریبا ۱۰۰ درصد مدارس استان تهران شاخص‌های لازم برای بازگشایی را کسب کرده‌اند؛ اما تنها با ۳۰ درصد حضور دانش آموزان کار خود را ادامه می‌دهند و برخی کلاس‌ها همچنان به صورت آنلاین برگزار می‌شود تا تراکمی در مدارس نداشته باشیم. این تدبیر درستی است تا بازگشایی به صورت گام به گام و تدریجی انجام شود.

وی تاکید کرد: متوسط ابتلای دانش آموزی به کرونا ویروس پایین‌تر از متوسط ابتلاء عمومی جامعه است اما باید مراقبت کرد. چرا که بازگشایی مدارس هنوز به صورت کامل انجام نشده است.

وی ادامه داد: شهروندان باید نسبت به رعایت پروتکل‌ها همچنان توجه جدی داشته باشند. بی تردید ساده انگاری و غفلت در این حوزه تبعات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس