سردار قنبری: همکاری ایران و پاکستان برای مقابله با جرائم گسترش می‌یابد

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با ابراز اطمینان از توافقات صورت گرفته با مسوولان پاکستانی گفت: همکاری‌های دوجانبه در جهت مراقبت از مرزهای مشترک بیش از پیش گسترش می‌یابد.

به گزارش مشرق، سردار «محمد قنبری» و هیات همراه که برای سفر رسمی در اسلام‌آباد بسر می‌برد امروز (دوشنبه) با حضور در مقر آژانس تحقیقات فدرال پاکستان (FIA) با «ثنا اله عباسی» مدیرکل آن دیدار کرد.

سردار قنبری پس از اولین روز کاری خود در پایتخت پاکستان نتایج گفت‌وگوهای خود با همتای پاکستانی و دیگر نهادهای پلیسی را مطلوب دانست و گفت: توافقات خوبی میان دو طرف صورت گرفت و نتایج مثبتی نیز در آینده به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: توافقات خوبی با طرف پاکستانی برای تحکیم همکاری‌های دوجانبه در حوزه جرائم مشترکی که در دو طرف مرزها رخ می‌دهد، صورت گرفت که به موجب آن زمانی که دو کشور مجرمان واحدی داشته باشند یعنی مجرمان دو طرف به لحاظ آشنایی یا شناختی که نسبت به جغرافیای یکدیگر دارند و بخواهند پس از ارتکاب جرم وارد آن جغرافیا شوند، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تاکید کرد: این تفاهم باعث می‌شود که هزینه جرم برای عناصری که چنین قصدی دارند، بالا برود.

وی افزود: همکاری آموزشی، تبادل تجربیات دو کشور بخصوص در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته مورد استقبال گرم طرفین قرار گرفت.

سردار قنبری اظهار داشت: در بازدید از دانشکده آژانس تحقیقات فدرال پاکستان در خصوص تبادل تجربیات اموزشی بین این دانشکده و دانشکده جنایی و مرکز تحقیقات کاربردی پلیس آگاهی ناجا گفتگو های خوبی صورت گرفت و در ادامه در زمینه مبارزه با جرائم سازمان یافته نیز توافقات خوبی حاصل شد.

وی تاکید کرد: با توافقات دو کشور مجرمین دیگر مثل سابق قادر به استفاده از خلاء‌ها نخواهند بود و قطعا گستره امنیت در مرزهای دو کشور  عمیق ترمی شود.

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی ایران افزود: شاهد استقبال خوبی از جانب مسوولان پاکستانی بودیم و آنچه که انتظار داشتیم طرف پاکستانی آن را پذیرفت و در ادامه تفاهم نامه هایی نیز تنظیم خواهد شد که طی آن آنچه که مورد درخواست  طرفین است و باعث تحکیم امنیت مطلوب فی مابین می شود تحقق خواهد یافت.

براساس این گزارش، سردار قنبری و اعضای هیات پلیس کشورمان قرار است فردا در اسلام‌آباد با وزیر کشور یا قائم مقام وزارت کشور پاکستان دیدار کنند.

بازدید از برخی مراکز پلیس و مبارزه با جرائم سایبری، سفر به شهر «لاهور» و دیدار با مدیران منطقه‌ای آژانس تحقیقات فدرال پاکستان نیز از دیگر برنامه های سفر هیات پلیس آگاهی ناجا به این کشور همسایه به شمار می رود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس