یگان سایبری پنتاگون، آغاز عملیات سایبری را اعلان کرد

سخنگوی فرماندهی سایبری پنتاگون که یگان حملات هکری ارتش آمریکا به شمار می رود، برای نخستین بار با صراحت اما بدون اشاره به جزئیات اعلان کرد که اقدام تهاجمی علیه باجگیران سایبری را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، این سخنگو که نام او ذکر نشده افزود: این یگان به تهاجم برای از هم پاشیدن گروه های جنایتکار سایبری اقدام کرده که از شرکت های آمریکایی باج خواهی و باج گیری کرده بودند.

این از نخستین و شفاف ترین بیانیه های فرماندهی سایبری پنتاگون از هنگام حمله باج افزاری به خط لوله مهم انتقال سوخت کولونیال پایپ لاین در ماه مه است که این یگان در آن هنگام، جنایتکارانی را که سامانه های رایانه ای کسب وکار را در آمریکا را به گروگان می گیرند، هدف قرار داده بود.

سخنان اخیر ژنرال پاول ناکاسونه، رئیس یگان فرماندهی سایبری و مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا در نیویورک تایمز، نشانگر تمایل فزاینده فعالان رایانه ای ارتش آمریکا برای حمله به جنایتکاران و کشورهایی است که زیرساخت های حیاتی ایالات متحده را تهدید می کنند. ناکاسونه ماه گذشته گفت که دولت آمریکا عملیات علیه کاربران بدافزارهای باجگیر را شامل تلاش برای قطع منبع تامین مالی هکرها، افزایش داده است.

سازمان های امنیتی دولت آمریکا از هنگام متوقف شدن فعالیت خط لوله کلونیال پایپ لاین، انتقال دهنده اصلی سوخت در این کشور و همچنین یک تاسیسات فرآوری گوشت در پی حمله سایبری، تعقیب گروه های باجگیر را افزایش داده اند.

سی ان ان در ماه ژوئن به نقل از یک مقام آگاه گزارش داد که دولت آمریکا اقدامات تهاجمی در واکنش به این بدافزار باجگیری آغاز کرده است که شامل افشای اطلاعات و نظارت بر شبکه های سایبری جنایتکار است.  

ضد حمله دولت آمریکا علیه گروه های باج افزاری که بسیاری در شرق اروپا مستقر هستند، شامل محکوم کردن باجگیران و تحریم یک موسسه مبادله رمزارزها به اتهام پولشویی برای هکرهاست.

کاخ سفید که برای اعمال فشار بر دولت روسیه برای سرکوب جنایتکاران سایبری که از خاک این کشور فعالیت می کنند، تلاش کرده،  اعلان کرد که قرار است موضوع امنیت سایبری در گفت وگوی تلفنی روز سه شنبه جو بایدن و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری های آمریکا و روسیه، مطرح شود. بایدن ۶ ماه پیش نیز در نشست ژنو از پوتین خواسته بود، علیه هکرها اقدام کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۵
    0 0
    روش کار یگان سایبری پنتاگون به این صورت است که انگلیس و یا اسرائیل به رئیس پنتاگون زنگ می زنند و آدرس نقطه ای در دنیا را می دهند. رئیس پنتاگون با یگان سایبری اش با یک خط امن تماس تلفنی می گیرد. یگان سایبری به پایگاهی آمریکایی "ایمیل" می کند و آدرس نقطه را می دهد تا آنجا بمباران شود و این می شود یک حمله سایبری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس