مطالبات دانشجویان منطبق بر آرمان‌های اصیل انقلاب است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبات دانشجویان فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی منطبق بر آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش مشرق، در ابتدای جلسه علنی روز سه شنبه (۱۶ آذر) مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی فرا رسیدن روز دانشجو را به همه دانشجویان تبریک گفت و یاد و خاطره شهدای گرانقدر حماسه روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ را گرامی داشت و گفت: این حماسه نشان از شجاعت، استکبارستیزی و موقعیت شناسی دانشجویان بود.

بیشتر بخوانید:

فیلم/ قالیباف: دانشجویان آرمان‌های انقلاب را مطالبه می‌کنند

رئیس مجلس گفت: روز گذشته مهمان دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی بودم و مطالبات و انتقادات صریح آنها را شنیدم. با گذشت چهار دهه از وقوع انقلاب اسلامی، مطالبات دانشجویان فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی منطبق بر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است و مطالبات آنها در راستای عدالت‌طلبی، رفع تبعیض، قانون گرایی، کاهش فاصله مردم و مسئولان، فسادستیزی، استقلال‌طلبی، استکبارستیزی، دفاع از آزادی‌های اجتماعی، تأکید بر شفافیت، شجاعت و صراحت در بیان نقد نسبت به عملکرد مسئولان منطبق بر آرمان‌های انقلاب اسلامی و جوانگرایی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دانشجویان روحیه انقلابی خود را دقیقاً مانند سال‌های اولیه انقلاب حفظ کردند و همان آرمان‌ها را مطالبه می‌کنند این صراحت و شجاعت در بیان مطالبات باید مایه خوشحالی و خرسندی همه دلسوزان انقلاب و کشور ایران باشد.

وی تأکید کرد: آنچه بسیار مهم است این است که دانشجویان امروز ما را بر اساس آرمان‌های اصیل انقلاب و مکتب امام (ره) نقد می‌کنند یعنی مبانی اصیل انقلاب امروز تبدیل به شاخصه‌های آرمانخواهی شده که گام بزرگی برای جلوگیری از انحراف انقلاب از اصول و مبانی خود محسوب می‌شود. آنچه ما را از آرمانهای انقلاب اسلامی دور کرده است در اصل عملکرد و کارنامه مسئولان در پیگیری مطالبات به حق مردم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دیدار با دانشجویان مانند همیشه برای ما یادآور زنده بودن آرمان‌های امام و مشی و منش انقلابی ایشان در نسلی است که آن بزرگمرد تاریخ را درک نکردند ولی بیشتر از مسئولان دغدغه مند تحقق سیره امام راحل هستند. ان‌شاءالله بتوانیم با تلاش شبانه روزی و در چارچوب وظایف قانونی مجلس، پاسخگوی مطالبات قانونی مردم باشیم و از عهده وظیفه دشوار ملت شریف ایران برآییم.

وی افزود: برای همه دانشجویان ثبات قدم در مسیر مطالبه گری و پیشنهاد برای حل مسائل و محقق ساختن آرمان‌های انقلاب را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس