تولید آخرین مدل اسلحه ‌‌کلاشینکف

دولت روسیه طی قراردادی که دیروز با هند منعقد کرد، اجازه تولید آخرین مدل اسلحه کلاشینکف را به آن کشور داد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، بر اساس قراردادی که دیروز بین روسیه و هند بسته شد، هندی‌ها از این پس می‌توانند آخرین مدل اسلحه کلاشینکف با نام آکا ۲۰۳ را تولید کنند.

بر اساس این قرارداد، طرف هندی اجازه پیدا کرد تا ۶۰۰ هزار قبضه از کلاشینکف جدید را تولید کند. این قرارداد چند روز مانده به سفر رسمی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به دهلی نو و دیدار با نخست وزیر این کشور بسته شده است.

ولادیمیر لپین، مدیرعامل شرکت کلاشینکف گفته که این همکاری بخشی از ایجاد یک شرکت خصوصی هندی ـ روسی برای تولید اسلحه است که فصل جدیدی را در همکاری‌های نظامی و فنی بین دو کشور باز می‌کند.

وی طی مصاحبه‌ای گفت: طی سه سال گذشته کارشناسان هندی و روسیه اقدامات زیادی را در راستای پایین آوردن هزینه و همچنین بهبود پارامترهای فنی در راستای تولید این سلاح در پیش گرفته‌اند. حالا که این قرارداد امضاء شده ما آماده تولید این مدل پیشرفته کلاشینکف در شهر کوروا هستیم.

نسخه جدید کلاشینکف ۳۰۰ متر برد مؤثر داشته و وزن آن کاهش یافته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    3 0
    جنگ چین و هند
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    5 1
    الان ما هم باید سر و سامانی به وضعیت سلاح سازمانی خود بدهیم ، البته اسلحه مصاف در دو کالبیر تولید شده ولی به نظر بیشتر به کار یگان های ویژه می آید . از طرفی گفته میشه که ایران در حال تولید ak103 با کیفیت اصلی است و البته نسخه کوتاه آن ak104 نیز در نمایشگاه های وزارت دفاع مشاهده شده است . البته این حرکت بسیار ارزشمند است . اسلحه ای با کالبیر مناسب ، قیمت و علمکرد مناسب و همه چیز نه عالی ولی تا حد زیادی مطلوب . اما چند نکته وجود دارد و اینکه اگر ما می خواهیم ak103 تبدیل به اسلحه سازمانی ما شود باید کمی روی ظاهر آن تغییرات داده شود و ریل مخصوص نصب تجهیزات روی آن جانمایی شود و البته با توجه به تولید فشنگ های 5.56 در کشور این کالبیر از این اسلحه هم به سبد تولیدات اضافه شود .
  • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    2 0
    خوبی سلاح های ak نسبت به انواع غربی مثل hk و ... ، در سلاح های غربی ها عملکرد تا حد بالای تحت تاثیر کیفیت ساخت و متریال است به همین دلیل بسیار گران تمام میشوند . ولی سری hk در عملکرد و قیمت معقول هستند و مناسب کشور هستند .
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    5 0
    کاش ارتش دست از سر کچل ژ3 بردارد . اصلا در خود غرب هم ما به ازای ژ3 به غیر از اسلحه اسکار و اچ کی وجود ندارد و این دو هم بسیار گران هستند ‌ . همین سری ای کی را اسلحه سازمانی کنید و وقت تلف نکنید. اسلحه هایی مثل مصاف 2 هم به کار سرباز نمی آید .
  • فرید IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    3 1
    کلاش نیکف مجید جان !
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    1 1
    الان باید ارتش تصمیم بگیرد .یا کالبیر عوض کند و سلاح ای کی را انتخاب کند یا اگر همون کالبیر هفت ناتو را می خواهد ژ3 را باز طراحی کند وگرنه چیزی که در تصاویر رونمایی از سلاح مصاف 2 وجود داشت همان لگ زیاد بود و البته مصاف 2 از مصاف 1 سنگین تر به نظر می آمد و شاید 500 گرم از ژ3 سبک تر به نظر می رسید و آن کمی بدلیل قنداق و خشاب پلیمری است . ولی همچین سلاح جان سختی به نظر نمی رسید .به نظرم بهترین کار برای نگه داشتن کالیبر 7 ناتو بازطراحی ژ3 است .
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    2 0
    پس ما چی ؟
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      1 0
      شما هیچ فقط نگاه
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    9 2
    به امید روزی که همه کارخانجات اسلحه سازی تعطیل شود و جایش را به تراکتور و ادوات پزشکی ارزان قیمت بدهد
    • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      1 0
      باید واقع بین بود هرگز چنین رویایی محقق نخواهد شد دنیا تا بوده همین بوده و هر کشوری که از این غافله عقب مانده محکوم به شکست و تحمل مشکلات و ... باید ما هم بطور مداوم در حال تقویت نیه نظامی و دفاعی خویش باشیم، دنیا قانون جنگل حکمفرماست ضعیف محکوم به فنا و نابودی است ...
    • SE ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      1 1
      آن روز هرگز نخواهد رسید و خیالی خام بیشتر نیست. اتفاقا اسلحه مایه افتخار و شرف هر انسان است و اینکه ما در لاک حرفهای شیک و بی معنی ضد اسلحه خوابیدیم نشانه حماقت است. پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) در یکی از سخنان خویش در مورد فضیلت جهاد در راه خدا چنین فرمودند: «الْخَیْرُ کُلُّهُ‏ فِی‏ السَّیْفِ‏ وَ تَحْتَ ظِلِّ السَّیْفِ وَ لَا یُقِیمُ النَّاسَ إِلَّا السَّیْفُ وَ السُّیُوفُ مَقَالِیدُ الْجَنَّةِ وَ النَّار»؛ همه خوبی‌ها در شمشیر و در زیر سایه شمشیر است و مردم جز به وسیله شمشیر استوار نشوند و شمشیرها کلید بهشت و جهنم است.
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      2 0
      تا دنیا هست جنگ هم هست .تنها یک راه برای صلح وجود ، اونم اینکه چماق بزرگ و اقتصاد قوی داشته باشی .
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    1 1
    هندی ها همیشه تو تولید و خرید سلاح مشکلاتی دارند آکا ۱۰۳ حداقل ۵۰۰ متر برد موثر داشت
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    روسیه قصد داره روابطش با هند را استراتژیک نگه داره . خاصه بعد از بمیان ءآمدن تحریم های جدید آمریکا . مثل قطع سوئییفت . شامل تبادلات بانکی و دلار . و غیره
  • مهدی IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    0 0
    ساخت سلاح کاری نداره همت پشتوانه میخواد باورکنید یکم ازمن حمایت کنن روزی ده تاسلاح جدید میسازم تحویل میدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس