رییس جمهوری صربستان: بلگراد به توسعه همکاری با تهران علاقمند است

رییس جمهوری صربستان در دیدار با سفیر کشورمان در بلگراد گفت: صربستان به توسعه همکاری با ایران در زمینه هایی که دارای امکانات واقعی دارد، ‌ علاقه مند است.

به گزارش مشرق، «آلکساندر ووچیچ» امروز در ملاقات با «رشید حسن پور» از موضع اصولی ایران در احترام  و حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها از جمله صربستان قدردانی کرد.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان در این ملاقات سلام دکتر «سید ابراهیم رئیسی» رییس جمهوری کشورمان و دعوت برای سفر به تهران و همچنین پیام تبریک به مناسبت برگزاری موفقیت آمیز کنفرانس حنبش غیرمتعهدها به مناسبت شصتیمن سالگرد این جنبش را به رییس جمهور ووچیچ ابلاغ کرد.

وی افزود: ایران و صربستان به تازگی تحولات مهم و تعیین کننده ای که می تواند روابط و مناسبات دو کشور را از چشم انداز روشن و پایدار برخوردار سازد، تجربه کرده اند.

حسن پور همچنین با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره از تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و عدم مداخله در امور کشورها حمایت کرده است، افزود که صلح و امنیت و ثبات تنها با حفظ این اصول محقق می‌شوند.

طرفین در این نشست در خصوص پیشرفت های حاصل شده در همکاری های اقتصادی - تجاری صربستان و ایران و همچنین پیشنهادات برای همکاری های جدید با توجه به فرصت ها و ظرفیت های موجود از جمله در زمینه های انرژی و کشاورزی گفت و گو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار همچنین درباره روندهای سیاسی و اقتصادی جهان تبادل نظر شد.

ووچیچ  رییس جمهوری صربستان و سفیر کشورمان در بلگراد ابراز امیدواری کردند تماس ها و همکاری های بین دولتی که پیشتر برنامه ریزی شده است، ‌ به زودی محقق شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۶
    0 0
    همین صربستان می تواند مقصد نفتی ایران باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس