کد خبر 1310466
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳
دارویی که در برابر ۳۷ جهش امیکرون کارآمد است

بر اساس تحقیقات یک درمان مبتنی بر آنتی بادی کووید ۱۹ در برابر ۳۷ جهش‌شناخته شده سویه امیکرون کارآمد است.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل، داروی مذکور «سوتروویماب» نام دارد و مطالعات آزمایشگاهی نشان دهنده تأثیرگذاری آن هستند. سوتروویماب توسط داروساز انگلیسی گلاکسواسمیت کلاین و ویر بیوتکنولوژی (شرکت آمریکایی) توسعه یافته و تاکنون در برابر ۳۷ جهش شناخته شده سویه جدید مقاوم است.

بیشتر بخوانید

یکی از دلایل مهم پیدایش سویه امیکرون

هفته گذشته داده‌های تحقیقاتی نشان داده بود سوتروویماب قادر به مقابله با جهش‌های کلیدی امیکرون است. اما اطلاعات جدید حاکی از کارآمدی دارو در برابر تمام اشکال این سویه ویروس کرونا است.

پس از آنکه نتایج آزمایش‌ها نشان داد سوتروویماب احتمال بستری شدن و مرگ بیماران مبتلا به علائم معتدل کووید را تا ۷۹ درصد کاهش می‌دهد، آژانس تنظیم مقررات دارویی و محصولات مراقبت بهداشتی انگلیس (MHRA) این دارو را تأیید کرد.

سوتروویماب تحت نام Xevundy به فروش می‌رسد و از آن برای جلوگیری از شدید شدن کرونا در افرادی با سیستم ایمنی ضعیف استفاده می‌شود. داروی مذکور آنتی بادی‌های کووید را در بدن ایجاد می‌کند تا با بیماری مقابله کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    3 0
    گزارش کاملا روشنی از تاثیر این دارو داده نشده است
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    4 1
    اونوقت ایران معلوم نیست سر کدوم ملاحظاتی داروی مرگبار تمزیوا رو که کلا سیستم ایمنی رو فلج میکنه برای درمان به کار میبره البته خیلی جاها استفاده میشه اما نه به بی ملاحظگی ای که در ایران استفاده شده، جواب اون جانهایی که سر همین بی صفتی سیستم پزشکی از بین رفته رو کی باید بده؟ سیستم قضایی که حیات خلوت کادر درمانه پس خود خدا کجاست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس