تورم بالا و اختلال در زنجیره عرضه؛ عامل اصلی بحران از نگاه آمریکایی‌ها

نتایج نظرسنجی جدید نشان داد که ۸۰ درصد آمریکایی ها معتقدند مسائل مربوط به تورم بالا و اختلال در عرضه کالاها کشور را با «بحران» مواجه کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز با استناد بر نظرسنجی جدید خود که از سوی شرکت «ان مِسج» انجام شده است نوشت: از دیدگاه رای دهندگان آمریکایی مساله امنیت عمومی موضوعی مهم است و از این رو آنها نمی خواهند نیروهای پلیس به دلیل خودداری از واکسیناسیون اجباری که دولت بایدن وضع کرده است، اخراج شوند.

با یک اختلاف ۵۹ در برابر ۳۱ درصدی، رای دهندگان گفتند این دستور دولت بایدن، پلیس را در شرایطی که با افزایش جرائم خشونت آمیز مواجه است با کمبود نیروی آموزش دیده مواجه خواهد کرد.

از بین رای دهندگان، دموکرات ها نسبت واکسیناسیون اجباری نیروهای پلیس استقبال بیشتری کردند اما افراد مستقل و جمهوری خواه کاملا مخالف آن بودند.

این نظرسنجی که در بازه زمانی بین ۱۹ نوامبر تا ۳ دسامبر (۲۸ آبان تا ۱۲ آذر) انجام شده است، با مشارکت بیش از ۴ هزار نفر از رای دهندگان واجد شرایط انجام شده است.

در مقابل اکثریتی که تورم و اختلال زنجیره عرضه کالاها را عامل بحران در کشورشان توصیف کردند، حدود ۷۰ درصد از رای دهندگان گفتند مرز جنوبی، که با افزایش بی سابقه مهاجران غیرقانونی مواجه است، باعث ایجاد بحران شده است.

درباره عملکرد بایدن در دو موضوع بحرانی از دیدگاه رای دهندگان آمریکایی یعنی مساله تورم و افزایش بی سابقه مهاجران به مرز جنوبی آمریکا، ۴۷ درصد گفتند عملکرد بایدن مورد تایید است اما بیشتر رای دهندگان آمریکایی (۵۰ درصد) از تایید آن خودداری کردند.

اما درباره کاملا هریس معاون رئیس جمهوری تنها ۴۲ درصد از رای دهندگان آمریکایی عملکرد او را تایید کردند و ۵۰ درصد گفتند عملکرد معاون بایدن را قبول ندارند. رای دهندگانی که خود را مستقل معرفی کرده اند

در تایید عملکرد بایدن و معاونش اختلاف اندکی داشتند به گونه ای که ۳۷ درصد گفتند عملکرد بایدن را می پذیرند اما ۳۰ درصد از زدن مهر تایید به عملکرد کامالا هریس در کسوت معاونت بایدن خودداری کردند.

این نظرسنجی که همزمان با بررسی طرح بودجه حدودا ۱.۷۵ تریلیون دلاری برای اهداف آب و هوایی و توسعه برنامه های رفاع اجتماعی انجام شد همچنین نشان داد که رای دهندگان آمریکایی نگرانی هایی دارند از جمله این که ۶۲ درصد از آنها گفتند که کشورشان تاکنون بودجه هنگفتی را صرف برنامه رفاهی کرده و این امر باعث می شود افراد به جای وابستگی به اشتغال برای حفظ بقای خود وابستگی به دولت پیدا کنند. حتی در بین رای دهندگان دموکرات نیز ۴۴ درصد از آنها همین نظر را داشتند و ۴۶ درصد موافقت خود را با اختصاص هنگفت بودجه به برنامه های رفاهی دولت ابراز کردند.

رای دهندگان همچنین گفتند که به دولت فعال تری نیاز دارند. تقرییا ۴۹ درصد از آنها گفتند که دولت باید اقدامات بیشتری را برای حل مشکلات کشور بکار بندد و به رفع نیازهای آنها کمک کند. فقط ۳۷ درصد از آنها احساس می کردند که دولت باید بخشی از اقدامات را به بخش خصوصی واگذار کند. در بین جمهوریخواهان یک سوم از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که دولت بایدن باید اقدامات بیشتری را بکار بندد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که جمهوریخواهان اولویت اصلی در اقدامات دولت را مساله مهاجرت، اقتصاد و امنیت ملی عنوان کردند در حالی که از دیدگاه دموکرات ها همه گیری کووید-۱۹، اقتصاد و بی عدالیت اجتماعی اولویت را تشکیل می دهند.

دولت بایدن واکسیناسیون را برای کارمندان و صاحبان کسب و کار فدرال اجباری کرده و دستور داده نیروهای پلیس که از دریافت واکسن گریزان هستند باید اخراج شوند.

این نتایج همچنین نشان داد که بیش از سه چهارم رای دهندگان گفته اند «جرائم که در کشور به وقوع می پیوندد واقعی و رو به رشد هستند. »

رای دهنگان درباره مهم ترین خطری که کشورشان را در بلند مدت تهدید می کند گفتند چین، تروریسم، جنایت و روسیه به ترتیب عامل تهدید کننده امنیت کشور است. حدود ۷۰ درصد آنها بر این باور بودند که آمریکا باید اقدامات بیشتری را  برای رویارویی با چین، روسیه و ایران انجام دهد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۴۹ درصد از رای دهندگان  نژادپرستان سفید پوست را تهدید جدی تری برای کشور به شمار می آورند و این در حالیست که  ۳۸ درصد بر این نظر هستند که ترویست ها خطر بزرگتری برای کشور محسوب می شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس