کد خبر 1310657
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱
چرا روز دانشجوی رییس جمهوری وارونه روایت شد؟

رییس جمهوری در مراسم گرامیداشت روز دانشجو، دغدغه‌ها را حتی اگر شامل تندترین کنایه‌های سیاسی هم بود، شنید و به برخی پاسخ داد؛ اما گروهی نشست را وارونه روایت کردند تا مبادا امیدی از آن صمیمیت پدید آید.

به گزارش مشرق، شانزده آذر همزمان با روز دانشجو و پس از دو سال جولان کرونا در کشور، رییس جمهوری مهمان دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بود تا در اختصاصی‌ترین روز دانشجویان در میان آنها باشد 
این نشست چند ساعته که به واسطه حضور دانشجویان مانند همیشه با شور و حال و البته حاشیه‌های بسیاری برگزار شد.  

«سید ابراهیم رییسی» کنار دانشجویان نشست و دغدغه های آنان را که طیف گسترده‌ای از انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم تا ارز و یارانه را در برمی‌گرفت، شنید. در میانه دیدار برخی دانشجویان تند شدند، انتقاد کردند، صریح و شفاف حرف زدند عده ای هم تقدیر از ۱۰۰ روز کار و تلاش را مقدم بر نقد کردند و رییس جمهوری نکات سخنان و دغدغه‌های همه را یادداشت کرد. رئیسی آمده بود اول خوب بشنود و بعد خوب پاسخ دهد.

چرا روز دانشجوی رییس جمهوری وارونه روایت شد؟

دانشجویی دولت را به ساده‌انگاری متهم کرد و رسانه زده‌اش خواند؛ گفتند که انتظار کار جهادی دارند نه سخنرانی جهادی، تندتر هم شدند و انواع اتهام و تخریب سیاسی را در قالب نقد در حضور رییس جمهوری مطرح کرند.  با این همه میکروفن هیچ کدام قطع نشد، هیچ دانشجویی تذکر امنیتی نگرفت؛ شنیدن برخی جملات به سبب شدت سیاه نمایی و ناامیدی موجود در آن سخت بود اما رییس جمهور با آرامش همه را شنید.  

در نوبت سخنرانی رییس جمهوری؛ رییسی گفت که در تعامل با رسانه‌ها اگر از بسیاری از دولت‌ها و مدعیان حمایت از رسانه‌ها بیشتر نباشد؛ کمتر نیست.

رییسی بر این نکته تصریح کرد تا دانشجویان بدانند که بر اساس اعلام و اذعان بسیاری از منتقدانش در جناح مقابل هم آن زمان که رییس قوه قضائیه بود در دستوری قاطع شکایت این قوه از اصحاب رسانه ملغی شد و دستور منع تعقیب صادر و هم زمانی که رییس قوه مجریه شد در حمایت از رسانه‌ها، پرونده‌های متعدد شکایت دولت از مدیران مسئول را مختومه اعلام کرد.  

از اسم رمز «انتصابات فامیلی» برای حمله به دولت سخن گفت و این در حالی بود که هیچ کدام از ادعاهای رسانه‌ای در این زمینه به مرحله اثبات نرسید و درحد تیتر و جدول ماند. از جهش‌های قیمت ارز گفت که تنها یک متغییر ندارد و برخی برای نابودی اقتصاد ایران در این حوزه تلاش می‌کنند.  

از ضرورت سفرهای استانی به عنوان کورسوی امیدی در دل مردمان محروم ایران سخن گفت و بار دیگر تصریح کرد که حاشیه‌ها خللی در عزم دولت به وجود نخواهد آورد. چون برهه ای که کشور در آن قرار دارد، حساس است، از آن جهت که امید و اعتماد مردم به آینده در معرض تهدید و تحدید است.  

از برنامه تحولی در دولت با عنوان سند تحول سخن گفت که از نظرات ۶۰۰ پژوهشگر برای راهبردیابی ۳۷ چالش کشور استفاده کرده است. در نهایت تمام تلاش رییس جمهوری بر این بود تا دانشجویان به عنوان نخبگان کشور درباره عزم دولت برای حل مشکلات اطمینان حاصل کنند.

چرا روز دانشجوی رییس جمهوری وارونه روایت شد؟

همزمان با پایان مراسم اما توییت‌ها و هشتگ ها در فضای مجازی به راه افتاد و ابتدا اعلام شد که مراسم در سکوت خبری برگزار شده است. با انتشار؛ تصاویر، خبرها، انتقادات و حاشیه‌های نشست این بهانه کارایی خود را از دست داد.  

در مرحله بعد گفته شد که چرا هیچ فیلم و کلیپی از دیدار نبوده است؛ که مشخص شد در روزهای دانشجو سال‌های پیش هم ویدیویی از سخنرانی‌های دانشجویی منتشر نشده است. بهانه بعدی گزینشی بودن دانشجویان بود که این بهانه هم با انتشار سخنان تند نماینده یکی از تشکل‌ها بی‌نتیجه ماند.  

رییس جمهوری پس از دوسال کرونایی و در حالی که اطمینان داشت با سیل خواسته‌ها و مطالبات دانشجویی و البته انتقادات و اعتراض های تند آن‌ها روبرو خواهد شد؛ در یکی از مهم‌ترین دانشگاه های کشور حاضر شد و خود را مخاطب این خواسته‌ها و تندی‌ها قرار داد.  

چرا روز دانشجوی رییس جمهوری وارونه روایت شد؟

برخی اما تلاش می کنند با روایت وارونه و آغشته به سیاست نتایج آن نادیده گرفته شود. حضور رییسی در دانشگاه با هدف حراست از امید جوانانی است که این روزها بیش از هر زمان دیگری در آستانه رفتن از کشور هستند، انتخاب دانشگاه صنعتی شریف هم به عنوان یکی از دانشگاه‌های نخبه پرور از این روست که به نخبه‌های این نهاد، از سوی رییس جمهوری امید تلاش برای آینده ای بهتر داده شود؛ حتی اگر مورد هجوم سیاسی و تخریب قرار گیرد.  

روایت وارونه از این نشست دقیقا در راستای عکس تلاش دولت و برای نابودی امید جوانان نخبه دانشگاهی است و گرچه در کوتاه مدت می‌تواند برای گروهی امتیاز سیاسی آورد اما در بلندمدت آسیب رسان سرمایه ها و منابع انسانی کشور خواهد بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    1 0
    این اولین روز دانشجوش بود
  • SE ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    2 4
    بدون نابودی دانشکاه و انحلال دانشگاه و حذف پدیده شومی به نام استاد دانشگاه و دانشجو، نجات ایران از وضع فعلی محال است. ریشه همه فسادهای کشور در دانشگاه است.
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      1 0
      خودتی آلبانی نشین!!!!!!
    • IR ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
      3 0
      گوشت... زیاد خوردی، برو توی غار.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس