کد خبر 1310801
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
پاکستان از شرکت در اجلاس آمریکایی «دموکراسی» انصراف داد

پاکستان از شرکت در «اجلاس سران دموکراسی» به میزبانی آمریکا صرف نظر و انصراف خود را اعلام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از تی آر تی، پاکستان تصمیم گرفته است که در «اجلاس سران دموکراسی» به رهبری و میزبانی آمریکا شرکت نکند.

وزارت خارجه پاکستان با تائید این خبر گفت: اسلام آباد بر سر مسائل متعددی با واشنگتن در تماس است و ما می‌توانیم در فرصتی مناسب در آینده در مورد این موضوع مشارکت کنیم.

بیشتربخوانید:

کاظمی قمی: داعش از مرز پاکستان وارد افغانستان می‌شود

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان آمده است: «پاکستان در عین حال به حمایت از همه تلاش‌ها برای تقویت گفت‌وگو، تعامل سازنده و همکاری بین‌المللی برای پیشبرد اهداف مشترک ادامه خواهد داد.»

قرار است «اجلاس دموکراسی» به طور مجازی در ۹ تا ۱۰ دسامبر برگزار شود.

در بیانیه دولت پاکستان آمده است: «پاکستان یک دموکراسی کارآمد بزرگ با قوه قضائیه مستقل، جامعه مدنی پویا و رسانه آزاد است. ما عمیقاً متعهد به تعمیق بیشتر دموکراسی، مبارزه با فساد، و حفاظت و ارتقای حقوق بشر همه شهروندان هستیم. در سال‌های اخیر، پاکستان اصلاحات گسترده‌ای را با هدف پیشبرد این اهداف به اجرا گذاشته است. این اصلاحات نتایج مثبتی به همراه داشته است.»

تصمیم پاکستان برای عدم مشارکت در اجلاس مورد نظر آمریکایی‌ها در بحبوحه اختلافات بین دو طرف در مسائل متعدد از جمله در افغانستان و مشارکت استراتژیک و روز افزون اسلام آباد با پکن طی سال‌های گذشته اتخاذ شده است.

علیرغم همکاری پاکستان و آمریکا در امور افغانستان، «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا از زمان کنترل کاخ سفید در ژانویه ۲۰۲۰، با «عمران خان»، نخست وزیر پاکستان، گفتگویی نداشته است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس