کد خبر 1310952
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
راهکار مقاومت برای نفوذ به دیوار امنیتی هوشمند در مرز غزه

روزنامه الاخبار لبنان نوشت که رژیم صهیونیستی اخیرا پایان کار ساخت دیوار امنیتی هوشمند در نوار مرزی باریکه غزه پس از ۳ سال را جشن گرفت اما مقاومت فلسطین اعلام کرده که راه نفوذ به این دیوار را پیدا کرد.

به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه الاخبار، این دیوار بتنی که ۶۵ کیلومتر طول و ۶ متر ارتفاع دارد، در حقیقت برای مقابله با خطر تونل‌های مقاومت ساخته شده است.
بنی گانتس، وزیر جنگ، آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش و دیگر مسئولان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در مراسم رونمایی از این دیوار حضور داشتند.
رژیم صهیونیستی اعلام کرده که این دیوار ۵ بخش دارد: بخشی از آن زیر زمین قرار دارد و مجهز به حسگر است، بخشی دیوار هوشمند است که ۶ متر ارتفاع دارد، بخشی در داخل دریا قرار گرفته و مجهز به سیستم‌های شناسایی برای جلوگیری از نفوذ به اراضی اشغالی از طریق دریا است، علاوه بر این، این دیوار مجهز به سلاح اتوماتیک است که از دور کنترل می شود، رادارها و دوربین‌هایی نیز در آن جاسازی شده است و دارای یک اتاق کنترل و مدیریت است.
روزنامه مذکور اشاره کرد که کار ساخت این دیوار ۳ سال و نیم طول کشیده و بیش از ۱۲۰۰ کارگر در ساخت آن مشارکت داشتند.
بنی گانتس مدعی شده که با ساخت این دیوار، حماس از یکی از قدرت‌ها و توانمندی‌های خود (تونل‌ها) محروم خواهد شد.
با این حال، مقاومت فلسطین اعلام کرده که به راه حل‌هایی برای نفوذ به این دیوار به اصطلاح هوشمند دست یافته که عملا کارایی این دیوار را از بین خواهد برد.
طبق گزارش روزنامه الاخبار، با آنکه بخش زیادی از دیوار در عمق ۳۰ تا ۴۰ متری زمین است اما حفاری در زیر این عمق، کار سختی برای مقاومت نیست و این بدان معناست که تلاش‌های رژیم اشغالگر برای مقابله با تونل‌ها دوباره وارد چرخه شکست شده است.
این روزنامه همچنین فاش کرد، دشمن صهیونیستی حسگرهایی را در پایین این دیوار در زیر زمین نصب کرده تا صدای حفاری را بشنود، این امر ابتدا چالشی برای مهندسان مقاومت بود اما آنها با گذشت زمان توانستند این موضوع را حل کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس