استاندار تهران: تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۱۰ نفر کاهش یافته است

استاندار تهران گفت: تعداد فوتی‌های ما در سطح استان به طور متوسط روزانه به ده نفر کاهش یافته است و همچنین میزان ابتلای دانش آموزان به کرونا نیز کاهش چشم گیری پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، محسن منصوری عصر امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران، با اشاره به وضعیت کنونی ابتلا به کرونا در استان تهران گفت: از نظر مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در استان تهران وضعیت مناسبی داریم.

استاندار تهران افزود: تعداد فوتی‌های ما در سطح استان به طور متوسط روزانه به ده نفر کاهش یافته است و همچنین میزان ابتلای دانش آموزان به کرونا نیز کاهش چشم گیری پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: با اشاره به روند کاهشی ابتلا به کرونا در استان تهران خاطر نشان کرد: یکی از نگرانی‌های هر سه رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی استان تهران مشاهده سویه جدید بیماری کرونا، ویروس اومیکرون در کشور است و از آن جایی که این ویروس جزو ویروس‌هایی است که سرعت انتشار بالایی دارد هر چند که قدرت کشندگی زیادی ندارد.   نگران کننده است لذا مقرر شد تدابیر جدی و جدیدی را برای مقابله با این سویه جدی اتخاذ کنیم.

استاندار تهران عنوان کرد: مهم‌ترین راه و مسئله برای مدیریت سویه جدید کرونا تزریق دز یادآور واکسن به شهروندان است که بنا شد کارمندان دستگاه‌های اجرایی به سرعت دز یادآور خود را تزریق کنند و همچنین در صدا و سیما و سایر رسانه‌ها درباره ضرورت تزریق دز یادآور تبلیغات لازم صورت بگیرد.

وی بیان کرد: بنا شد پروژه واکسینه فعال را مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی و هلال احمر به صورت سیار در دستور کار قرار دهند و پیگیر واکسیناسیون دز سوم شهروندان شوند

منصوری خاطر نشان کرد: مقرر شد یک دستورالعمل جدید نیز درباره شیوه فعالیت اصناف، رستوران ها، اماکن ورزشی و همه مجموعه‌هایی که نوعی تمرکز جمعیتی در آن‌ها وجود دارد ظرف امروز و فردا در ستاد استانی کرونا در تهران تدوین شود و ابلاغ شود تا بتوانیم از تجربه دوره‌های قبل استفاده کنیم.

استاندار تهران تصریح کرد: نمایندگان دستگاه‌های مختلف در این جلسه نیز خود را آماده کردند تا ظرفیت مراکز تجمیعی مان را برای تزریق واکسن افزایش دهیم و به بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها نیز ابلاغ کنیم آمادگی لازم را داشته باشند تا اگر به هر دلیلی میزان انتشار ویروس اومیکرون افزایش یافت انشالله تدابیر لازم را داشته باشیم و دچار مشکل نشویم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    1 0
    چون بعد از اعلم ویروس امیکرون کسی فرزندش را به مدرسه نفرستاد واسه همین امار کشید پایین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس