کد خبر 1333293
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

اگر در زمینه ساختمان سازی یا صنعتی فعالیت داشته باشید، حتما با محصول مهم و کاربردی ای به نام "میلگرد" آشنا هستید. میلگرد پروفیلی با سطح مقطع دایره‌ای و توپر است که برای استحکام‌بخشی به بتن استفاده می‌شود. عملاً در ساختار هر بتنی می‌توان میلگردها را پیدا کرد و این میله‌های فولادی نقش بسیار مهمی برای استحکام‌بخشی به بتن و در نهایت سازه دارند. موضوعی که در این مطلب می‌خواهیم به آن بپردازیم روش های تولید میلگرد است. به نظر شما میلگرد با چه چیزی تولید می‌شود؟ در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا به جواب برسید.

خرید مقرون به صرفه میلگرد و آهن‌آلات در آهن 123

روش های تولید میلگرد

احتمالا باید بدانید که بتن بدون میلگرد محصول ضعیفی می تواند باشد. روش‌های متداول تولید میلگرد معمولاً شامل انواع روش‌های نورد و ترمکس است. ممکن است حتی در نهایت قیمت میلگردها هم بر اساس روش تولید آنها متفاوت باشد. برای مثال قیمت میلگرد ابهر با قیمت میلگردهای دیگری که در بازار وجود دارد و به روش ترمکس یا نورد سرد تولید و عرضه می‌شود متفاوت است. برای آشنایی بیشتر، نگاهی به روش‌های تولید میلگرد داشته باشیم:

روش تولید میلگرد نورد

 

پروفیل‌ها، ورق‌ها، نبشی‌ها، شمش‌ها و میله‌ها را در صنعت به‌عنوان نیمه‌ساخته می‌شناسند. مصالح نیمه‌ساخته با روش‌های مختلفی تولید می‌شوند که از جمله این روش‌ها نوردکاری، پرس‌کاری و آهنگری است. نقطه مشترکی که در همه این روش‌ها وجود دارد، تبدیل کردن فولاد مذاب به بلوک‌های مختلفی است که در مرحله بعدی روی آنها عملیات‌های مختلف برای تبدیل به پروفیل، ورق و … انجام می‌دهند. در روش نورد کاری فلز از بین دو استوانه گردان که به اسم نورد هم شناخته می‌شوند عبور می‌کند و بر اثر نیرویی که از طرف این دو استوانه به فلز وارد می‌شود، فرم فولاد تغییر می‌کند. نوردکاری به‌صورت گرم (۸۰۰ تا ۱۲۵۰ درجه سانتی‌گراد) یا به‌صورت سرد انجام می‌شود. همچین قیمت های این نوع از میلگردها مانند قیمت میلگرد 16 ابهر هم با توجه به نوع تولید آنها متغیر است که می توانید با مراجعه به سایت آهن 123 از قیمت روز آنها با خبر شوید.

 خرید مقرون به صرفه میلگرد و آهن‌آلات در آهن 123

دستگاه‌هایی که برای تولید نورد میلگرد در کارخانه‌های مختلف استفاده می‌شود شامل این موارد می باشد:

  •         کوره پیش گرم جهت پخت شمش‌ها
  •         رول‌های کوره جهت انتقال شمش به مرحله رافینگ
  •         رافینگ برای مرحله کوچک‌سازی و کاهش اندازه‌های
  •         رول‌های رافینگ برای انتقال مواد به سمت استند
  •         قیچی سر زن
  •         شانه‌های بسته‌بندی

روش‌های سرد کاری یا نورد سرد و روش میکرو آلیاژی هم از دیگر زیرمجموعه‌هایی است که در روش نوردکاری استفاده می‌شود.

روش میکرو آلیاژی با اضافه کردن مقدار کمی تیتانیوم، نیوبیوم یا وانادیم به آرماتور معمولی انجام می‌شود و باعث می‌شود در نهایت میلگرد تولید شده مقاومت بیشتری داشته باشد.

عملیات حرارت و خنک کاری یا ترمکس

 

خنک کاری روشی است که در آن فولاد گرم شده و حرارت دیده را وارد آب یا روغن سرد می‌کنند و از این طریق ماده‌ای با ساختار سخت و شکننده به وجود می‌آید. بعد از این مرحله فولاد خنک شده را مجدد در یک عملیات حرارتی قرار می‌دهند تا سختی فولاد کم شده و شکل‌پذیری بیشتری پیدا کند. در این روش مقدار کربن کمتر است و همین باعث می‌شود تا شکل‌پذیری میلگردها نسبت به روش‌های نورد کاری به‌خصوص نورد سرد، بیشتر باشد. ترمکس هزینه کمتر و شمش فولادی استفاده شده در آن هم کیفیت پایین‌تری دارد. برای مثال قیمت میلگردهای 18 ابهر هم در این نوع از روش بسیار متغیر است ولی جای نگرانی نیست. با مراجعه به سایت آهن 123 از قیمت روز آن مطلع شوید.

جمع بندی

در این مقاله از اهمیت میلگرد در صنعت های مختلف مانند ساختمان سازی و صنعتی یاد شد و همین طور به انواع روش های تولید میلگرد پرداختیم. اگر قصد خرید میلگرد و اطلاع از قیمت میلگرد کارخانه‌های داخلی مختلف را دارید همین حالا به سایت آهن ۱۲۳ سر بزنید. ما در شرکت ماهان حدید ساعی و سایت آهن یک دو سه در تلاشیم تا با حذف واسطه‌های بازار، بهترین و ارزان‌ترین محصولات را به‌صورت مستقیم از کارخانه‌های سازنده به دست مشتریان برسانیم. هر خریدی که از سایت انجام دهید درست مطابق همان مشخصات و قطعاتی که در سایت دیده‌اید، مستقیم از خود کارخانه تولیدکننده به دست شما می‌رسد. ارسال همه مرسولات برای آدرس‌های تهران و اطراف یک‌روزه و برای خارج از تهران در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت میلگردهای مختلف می‌توانید با شماره پشتیبانی ۶۰۶۰۲۲۳۳۰۲۱ تماس بگیرید و اطلاعات تکمیلی درباره خرید خود را از مشاوران و متخصصان ما کسب کنید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس