کد خبر 1347377
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲

یکی از انواع متریال ساختمانی که در سالهای اخیر رواج گسترده ای یافته، ترمووود می باشد. این محصول به جایگاه خوبی در بین طراحان دست یافته و اهمیت زیادی را به خود اختصاص داده است. یکی از نقاط قوت این محصول که محبوبیت آن را دو چندان نموده، استحکام بالاست. در واقع استحکام ترمووود در مقایسه با مصالح دیگر، بیشتر بوده و از این رو ماندگاری آن نیز افزایش یافته است.

لازم است بگوییم ترمووود ، شباهت ظاهری زیادی نسبت به چوب داشته و به همین دلیل، مورد پسند عده زیادی از مخاطبان واقع شده است. با نگاهی به این محصول، جذب ظاهر طبیعی و بسیار زیبای آن خواهید شد. ترمووود با کاربرد در بخش های مختلف ساختمان، به ویژه نمای ساختمان، جذابیت بصری آن را افزایش داده و ساختمان طبیعی را شکل خواهد داد.

ترموود، تلفیقی از زیبایی و کیفیت
ترموود، تلفیقی از زیبایی و کیفیت

ترمووود، فاقد مواد شیمیایی است

یکی از مشخصات منحصر به فرد ترموود که باعث امتیاز بالای این محصول شده، این است که فاقد مواد شیمیایی می باشد. در حقیقت این محصول، بدون استفاده از مواد و ترکیبات شیمیایی مثل رزین ساخته شده و از این رو ساختار بهینه ای را پیدا کرده است. همین ویژگی کافی است تا توجه معماران زیادی به این مصالح طبیعی و سالم معطوف گردد.

ترمووود با عدم برخورداری از ترکیبات شیمیایی، سازگار با سلامت افراد و محیط زیست بوده و هیچ خطری را برای آنها نخواهد داشت. بنابراین هم ساختمان های پوشیده از مصالح طبیعی را در کمال زیبایی مشاهده خواهید کرد. و هم می توانید از حفظ سلامت خود، مطمئن و آسوده خاطر باشید. این محصول، فاقد ناخالصی بوده و توانسته رضایت بالایی را نماید.

با ویژگی های مثبت ترمووود آشنا شوید

این محصول که با بهره گیری از چوب های نرم اسکاندیناوی تولید می گردد، دارای مجموعه ای از ویژگی های مثبت می باشد. در ادامه قصد داریم تا ویژگی های آن را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم:

· با توجه به اینکه این محصول در کوره های مخصوص و تحت حرارت زیاد یعنی 180 الی 230 درجه سانتیگراد تولید می شود، لذا مقاومت فیزیکی بالایی پیدا کرده به طوری که این میزان از مقاومت منجر به افزایش ماندگاری این محصول گردیده است.

· ابعاد این چوب نیز ثابت باقی مانده و تغییر نخواهد یافت. به عبارت دیگر، عملیات حرارتی، رطوبت این محصول را کاهش داده و منجر به ثبات بالای آن شده است.

ترموود همراه با ظاهر طبیعی و دل انگیز
ترموود همراه با ظاهر طبیعی و دل انگیز

· یکی دیگر از ویژگی های ترموود، وزن سبک است.

· این محصول با داشتن ظاهر طبیعی، فضای خاصی بوجود آورده وحس مطلوبی را در افراد ایجاد میکند.

· از ویژگی های قابل توجه دیگری که در آن وجود دارد، قابلیت تجزیه شدن است. در حقیقت پس از پایان دوره مصرف، این محصول مجددا وارد چرخه بازیافت میشود.

· شاید این محصول، سبک و کم وزن به نظر آید، اما با وجود همین وزن، مقاومت فوق العاده ای را به همراه دارد. مقاومت خوب آن باعث شده تا دچار آثاری مثل شکنندگی نگردد.

· از سرعت پایینی در زمینه انتقال حرارت برخوردار می باشد. همین مسئله باعث شده تا تبدیل به یک عایق حرارتی خوب گردد.

· همچنین با قابلیت جذب صدا، به عنوان یک عایق صدا نیز ظاهر خواهد شد. یعنی نویزهای اضافی را به خود جذب می کند. به همین دلیل این محصول برای ساخت آلات موسیقی انتخاب می گردد.

· در شرایط جوی نامساعد مثل سرما و گرمای بیش از حد، دچار واکنش منفی نخواهد شد. حتی این محصول نسبت به رطوبت هم مقاومت بالایی نشان می دهد. به همین دلیل از آن در مناطق مرطوب کشور هم بهره می برند.

· نسبت به عواملی مثل قارچ، نفوذ حشرات و حتی پوسیدگی، مقاومت بسیار بالایی از خود نشان خواهد داد.

این محصول در کدامیک از بخش های ساختمانی، کاربرد دارد؟

امروزه بخش های مختلفی از یک ساختمان از حضور ترمووود بهره مند گردیده اند. این محصول نه تنها در بخش هایی مثل نمای داخلی ساختمان رواج یافته است. بلکه در بخش های خارجی ساختمان نیز مورد توجه قرار گرفته و نمای بی نظیری را شکل داده است. به طوری که چشم هر بیننده ای به نمای ساخته شده از این متریال، خیره خواهد ماند. اما یکی از دلایلی که باعث شده تا ترمووود تبدیل به یک گزینه مطلوب برای استفاده در نمای خارجی ساختمان گردد.

در گذشته که محصولی مثل چوب با این حد از تنوع همراه نبود، استفاده از آن هم دارای محدودیت هایی بود. اما حالا که تنوع کافی در این محصول ایجاد گردیده و محصولات دیگری مثل ترمووود به آن اضافه شده اند، این مشکل برطرف شده است. به طوری که حالا ترمووود، امکان استفاده در فضای خارجی ساختمان را هم پیدا کرده است. اکنون سازندگان به کمک این ترمو وود توانسته اند نمای چوبی و طبیعی بی نظیری را بسازند. اگر به خیلی از ویلاهای موجود در مناطق خوش آب و هوای کشور نگاهی بیندازید، متوجه حضور این متریال چشم نواز در آنها خواهید شد.

ترمووود، مطابق با هر سلیقه
ترمووود، مطابق با هر سلیقه

از مزایای این محصول چه میدانید؟

در بخش دیگر قصد داریم تا توضیحاتی را راجع به مزایای ترمووود ارائه دهیم. مزایایی که حتما نظر مثبت شما را هم به خود جلب خواهند کرد.

1. شاید انواع دیگر چوب نسبت به عواملی مثل سرما، گرما، حرارت ناشی از آتش، رطوبت و آب، حساسیت زیادی نشان دهند. وتا تخریب پیش بروند. اما ترمووود حتی اگر در معرض همه این عوامل قرار گیرد، دچار واکنش منفی نخواهد شد.

2. مقاومتی که این محصول در مقابل حوادث طبیعی مثل زلزله دارد، کمتر مصالح ساختمانی خواهند داشت.

3. این محصول دارای انعطاف پذیری خیلی بیشتر نسبت به مصالح چوبی دیگر بوده و این یکی از مهمترین مزایای آن به شمار می آید.

4. شاید مصالح چوبی دیگر تاب بردارند، اما هیچگاه اثری از تاب برداشتن در ترموود نخواهید دید.

5. ترمووود دارای قابلیت نصب سریع است و این مزیت کاربردی میباشد.

دسته بندی انواع ترمووود بر اساس نوع چوب

خوب است بدانید که این محصول بر اساس نوع و گونه چوب به نمونه های مختلف دسته بندی می شود. در ادامه می خواهیم نگاهی داشته باشیم بر انواع ترمووود که عبارتند از:

1. ترمووود ساخته شده از چوب سخت

این محصول از چوب های سخت و بسیار مقاوم ساخته شده و از این رو مقاومت بالایی را پیدا کرده است. چوب هایی که برای ساخت این فرآورده چوبی، مناسب خواهند بود، عبارتند از: چوب عش، بلوط، گردو. اگر به دنبال نمای ماندگار همراه با طرح و نقوش متمایز هستید؛ پس می توانید این نوع ترمووود را انتخاب کنید.

2. ترمووود ساخته شده از چوب نرم

ترمووود ساخته شده از چوب نرم، دارای انعطاف پذیری بیشتری است. البته مقاومت این محصول، به مراتب کمتر بوده و دارای وزن سبکتری است. البته این محصول، پیش از استفاده، نیاز به تقویت خواهد داشت، وگرنه ممکن است مشکلاتی را ایجاد نماید. همچنین این را هم باید اضافه کنیم که این محصول دارای قیمت مناسب تری بوده و از این رو توجه خریداران زیادی را به دنبال داشته است. ضمنا ترمووود ساخته شده از چوب های نرم مثل چوب کاج ، برای اجرا در نمای ساختمان، گزینه ایده آلی است. حال اگر با تمام این تفاسیر تصمیم به خرید ترمووود دارید، می توانید از شرکت ترمووود بست چوب، نیاز خود را به خوبی برطرف کرده و انواع ترمووود درجه یک را با بهترین شرایط خریداری نمایید.

مزایای ترمووود


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس