اولیانوف: تیم ایرانی مانند شیر از منافع ملی کشورشان دفاع می‌کنند

سفیر روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی با بیان اینکه متن توافق نهایی شده اما لازم است تا درباره چند مورد دیگر نیز حل و فصل شود، گفت: همکاران ایرانی مانند شیر از منافع ملی ایران دفاع می‌کنند.

به گزارش مشرق، «میخاییل اولیانوف» با بیان اینکه هیات‌های سه کشور اروپایی برای وقفه‌ای جزیی وین را ترک کرده و به پایتخت‌های خود بازگشته‌اند، اظهار داشت: تا جایی که من می‌دانم وقفه‌ای جزیی در مذاکرات اتفاق افتاده است. سه نفر از همکاران ما تصمیم گرفتند تا وین را برای یک دوره زمانی کوتاه ترک کنند.

وی ادامه داد: ظاهرا این سه همکار ما جایی برای خود در این مقطع از مذاکرات نمی‌دیدند و باور داشتند که کار خود را انجام داده و حضورشان در این مقطع ضروری نیست.

نماینده روسیه در مذاکرات وین تصریح کرد: در همین حال دیگران، ایران، روسیه، چین و ایالات متحده در حال تلاش برای نهایی کردن موضوعاتی هستند که مورد علاقه آنهاست. بنابراین ما به ارتباطات ادامه می‌دهیم. مذاکرات ادامه پیدا می‌کند اما در شکلی کوچک‌تر در ترکیب‌های مختلف.

اولیانوف افزود: مذاکرات ادامه پیدا می‌کند اما در شکلی کوچک‌تر در ترکیب‌های مختلف. ما نیاز داریم که موضوعات باقی مانده را حل کنیم و بسیاری از این موارد در چارچوب گفت‌وگوهای دو جانبه انجام می‌شوند نه گفت‌وگوهای چندجانبه.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص موضوعات باقی‌مانده در مذاکرات نیز گفت که مسائل باقی‌مانده مهم هستند اما در مقایسه با آنچه تاکنون انجام شده، کوچک هستند. من فکر می‌کنم که متن کلان توافق به‌صورت غیررسمی مورد موافقت قرار گرفته  ولی برخی موارد از جمله مواردی که مورد علاقه هیات ایرانی است باقی مانده‌اند. همکاران ایرانی برای منافع ملی ایران همچون شیر می‌جنگند و واقعا همین‌طور است. آنها برای هر ویرگول و کلمه‌ای می‌جنگند و موفق بوده‌اند. من باید این را بگویم که دکتر باقری و تیمش دیپلمات‌های بسیار کارآمدی هستند.

اولیانوف در بخش دیگری از مصاحبه و در پاسخ به سوالی درباره نحوه تعامل و ارتباط بین تیم‌ ایرانی با هیات‌های روسی و چنینی و ادعا در خصوص متحد بودن سایر تیم‌ها علیه ایران اظهار داشت که من بارها به همکاران غربی خود گفته‌ام که در اینجا یک جبهه واحد علیه ایران وجود ندارد. دست‌کم روسیه از چنین جبهه‌ای بیرون است، همچنین چین. من همیشه به این موضوع اشاره کرده‌ام که همه ما هدف مشترکی داریم و باید با هم همکاری کنیم. جبهه مشترکی علیه ایران وجود ندارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    4 1
    ماشاءالله بگید
  • علی IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    0 0
    قرار بود در مذاکرات اورانیم به خارج از ایران منتقل نشه سانتریفیوژهای پیشرفته از بین نره امریکا ضمانت بده پول تجارت وصادرات ما بر گرده و... در دوران روحانی چقدر برای کوتاه امدن وی و ظریف بهش بد و بیراه گفتیم که در خدمت دشمنه و منافع ایران براش مهم نیست خود من بارها در همین سایت بخاطر انفعال ان گروه در برابر دشمن بهشون بد و بیراه گفتم ولی ظاهرا هر چه که دولت جدید شعار داده داره از خیلیاش عقب نشینی میکنه و امتیازات گذشته داده میشه موارد خواسته شده از طرف رهبری و مجلس هم اکثرا عملی نشده البته باید صبر کردتا بعد از توافق که غربیها موارد توافق رو علنی کنند نه اینکه مسولین ما تعریف داخلی از توافق برای مردم ایران رو بیان کنند . اگه اینجور باشه یعنی فقط جنگ بین جناحها بوده و در برابر دشمن هر دو طیف ضعیفند و حالا روسیه و خیانتاش و شایعاتی که در خصوص فشارهایی که بر ایران اورده بماند . باید از غصه مرد اگه چیزهایی که میشنویم راست باشه واقعا جای تاسف داره یکی از یکی بدتر . باید صبر کرد واز دهان دشمن اصل توافقات رو شنید .
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 0
    اولیانوف: تیم ایرانی مانند شیر از منافع ملی کشورمان دفاع می‌کنند
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
    1 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس