کد خبر 1351006
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

از دیرباز تاکنون وجود استخر به عنوان سازه‌ای زیبا و کارآمد در معماری خانه‌ها و ویلاها به چشم می‌خورد. استخرها علاوه بر کاربردهای فراوانی که دارند، نمای زیبایی به خانه می‌بخشند. با توجه به اینکه ساخت استخر با روش‌های قدیمی، کاری طاقت ‌فرسا به شمار می‌رود، امروزه طراحی جدیدی بر روی این سازه‌ها انجام گرفته و منجر به ساخت استخرهای پیش ساخته شده است. استخر پیش ساخته از جدیدترین نمونه استخرها محسوب می‌شود که در بسیاری از مکان‌ها همچون خانه،‌ ویلا، باغ، زمین‌های کشاورزی و مجموعه‌های تفریحی آبی نصب و اجرا می‌شود. این استخرها با توجه به کاربرد و زمینه استفاده خود، در طرح‌ها و اشکال مختلفی ساخته می‌شوند. استخرهای پیش ساخته در دو نوع برزنتی و فایبرگلاس وجود دارند که دیگر شامل سختی‌های برپایی مدل‌های بتنی و سیمانی نیستند. طرح این استخرها به دلیل نوع جنس سازه خود بسیار متنوع است و افراد می‌توانند طرح مورد دلخواه خود را سفارش دهند. استخرهای پیش ساخته به دو صورت روکار و توکار قابل اجرا هستند که هر کدام خصوصیات منحصر به فرد خود را دارند.

استخر پیش ساخته

برای نصب اکثر این استخرها به وسایل و تجهیزاتی از قبل نیاز است تا محیط لازم را فراهم آورند. استخرهای پیش ساخته توکار که از تنوع بیشتری برخوردار هستند، غیرقابل حمل بوده و قابلیت جمع شدن و برپایی مجدد را ندارند. این نمونه استخرهای پیش ساخته بیشتر برای زمین‌های کشاورزی، استخرهای ماهیگیری، حیاط ویلاها و خانه‌ها و مجموعه‌های آبی به کار می‌روند. استخرهای روکار از تمامی ویژگی‌های نمونه توکار بهره‌مند هستند، اما برخی از انواع آنها وزن کمی دارند و از قابلیت جابه‌جایی برخودار بوده و به راحتی نصب می‌شوند. به طور کلی استخر پیش ساخته در برابر ضربه،‌ تابش نور خورشید و طوفان مقاومت بالایی دارند. البته این استخرها وسایل جانبی جهت تعمیرات دارند که در صورت بروز مشکل بتوان آنها را برطرف کرد. در برخی از مدل‌های جدید استخرهای پیش ساخته قابلیت نصب چندین پمپ آب و تصفیه وجود داشته که زمینه کاربرد آنها را در استخرهای آب درمانی فراهم آورده است. استخر پیش ساخته که امروزه توجه بسیاری از متقاضیان را به خود جذب کرده، که با عرضه شدن در انواع گوناگون در بازار به راحتی قابل تهیه می‌باشد.

استخر بادی

امروزه تولید وسایل بادی با استقبال بی‌نظیری از جانب مصرف‌کنندگان روبه‌رو شده است. استخر بادی یکی از جذاب‌ترین وسایل بادی به شمار می‌رود که اغلب برای زمینه‌های تفریحات آبی و استراحت استفاده می‌شود. این استخر که توجه کودکان را به خود جلب کرده است با کمک یک پمپ بادی به راحتی راه‌اندازی می‌شود و با خالی کردن باد آن می‌توان آن را در ابعاد کوچکتری بسته‌بندی کرد. استخرهای بادی که بسیار سبک هستند و به آسانی جابه‌جا می‌شوند، در مجموعه‌های تفریحی آبی کاربرد زیادی دارند. جنس به کار رفته در بدنه استخرهای بادی از جنس پی‌وی‌سی بوده که علاوه بر اینکه نرم است به پوست آسیبی نمی‌رساند. رویه محکم پی‌وی‌سی استخر بادی در برابر تابش نور خورشید،‌ دمای زیاد آب گرم و سرد مقاومت بالایی دارد.

همچنین این رویه از استحکام بالایی برخودار است و به راحتی سوراخ نمی‌شود. ساختار کف استخرهای بادی نسبت به بدنه آنها محکم‌تر بوده و با خیالی راحت می‌توان آن را در مکان‌های گوناگون مورد استفاده قرار داد. این استخرها که طرفداران زیادی دارند و با عنوان استخر توپ نیز شناخته می‌شوند و با ابعادی بزرگ‌تر برای بزرگسالان قابل استفاده می‌باشند. برخی از استخرهای بادی دارای قابلیت نصب پمپ آب بر روی بدنه خود هستند و در برابر فشار ناشی از آب مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. معمولا از آنها برای آب درمانی در منازل استفاده می‌شود. به طور کلی استخرهای بادی به دلیل هزینه کمتر نسبت به سایر استخرها، قابلیت جابه‌جایی و آسان بودن روش برپایی طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کرده‌اند. همچنین این استخرها با توجه به جنس ساختار بدنه و رویه خود به راحتی قابل نظافت هستند و نیازی به ابزار و مواد شوینده خاصی ندارند. استخر بادی از بهترین وسایلی است که افراد به راحتی می‌توانند از آن بهره ببرند و اوقات خوشی را برای خود و اطرافیانشان فراهم کنند.

استخر پیش ساخته

حلقه شنا بادی

یکی از پرکاربردترین وسایل تفریحی در مکان‌های آبی، حلقه شنا بادی است که برای همه‌ی افراد طراحی شده و کاربرد دارد. حلقه شنا بادی که مانع از فرو رفتن فرد به زیر آب می‌شود بر دور کمر فرد قرار می‌گیرد. معمولا جنس این حلقه‌ها از پی‌وی‌سی بوده و دارای ویژگی ضدحساسیت است تا به پوست شخص آسیبی نرسد. حلقه‌های شنای بادی در سایزها و طرح‌های جذاب و مختلفی عرضه شده که افراد می‌توانند با توجه به سن خود از انواع کودکانه یا بزرگسال آن استفاده کنند. این حلقه‌ها که با هدف نگه داشتن فرد بر روی آب تولید می‌شوند و در کلاس‌های یادگیری شنا اهمیت ویژه‌ای دارند. مربیان شنا با کمک این حلقه‌ها به کارآموزان خود شنا یاد می‌دهند و همچنین تا رسیدن فرد به مهارت اولیه ایمنی او را حفظ می‌کنند. بزرگسالان نیز می‌توانند از حلقه شنا بادی در استخرهای بزرگ یا دریاها بهره ببرند و اوقات خوشی را برای خود فراهم آورند. با تهیه کردن حلقه شنا بادی برای کودکان می‌توانید وسیله مناسبی را جهت بازی در آب برای آنها فراهم کنید و تفریحی سالم و ایمن را به وجود بیاورید. اگر کودک شما از آب هراس دارد با کمک حلقه شنا بادی می‌توانید او را در آب قرار دهید و به او در مواجه شدن با ترس خود کمک کنید. حلقه‌های شنا بادی که جزء تفریحی‌ترین وسایل آبی محسوب می‌شوند به صورت ساده قابل استفاده هستند و با وجود وزن کم به راحتی جابه‌جا می‌شوند. باد کردن این حلقه‌ها به دو صورت دستی و استفاده از پمپ انجام می‌گیرند. حلقه‌هایی که دارای پمپ هستند قیمت بیشتری نسبت به نوع ساده خود دارند. برای خالی کردن باد حلقه تنها کافی است دریچه قرار گرفته بر روی بدنه حلقه را باز کرده تا باد آن خالی شود. از دیگر کاربردهای حلقه شنا بادی می‌توان به کارآمد بودن آنها در زمینه غریق نجات اشاره کرد که کیفیت مطلوب حلقه‌ها را نشان می‌دهد. افراد می‌توانند برای داشتن حلقه شنا بادی دلخواه خود،‌ آن را فروشگاه‌های لوازم ورزشی تهیه کنند.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس