به گزارش مشرق، محمد کاظمیفرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به تکلیف قانونی برای تمامی دستگاهها در زمینه راهاندازی پنجره واحد خدمات هوشمند، اظهار کرد: قوه قضائیه به منظور تحقق اهداف «قوه قضائیه هوشمند» و ارائه خدمات الکترونیکی به افراد جامعه و کاهش مراجعات مردمی، تا کنون پنجره واحد خدمات قضائی را در درگاه ملی قوه قضائیه با ۲۰ خدمت قضائی راهاندازی کرده و این خدمات با استفاده از شناسه ثنا قابل دسترسی هستند.
وی افزود: مردم با استفاده از درگاه ملی قوه قضائیه میتوانند بدون مراجعه حضوری، از خدماتی نظیر «پیگیری پرونده»، «ابلاغ الکترونیکی»، «شرکت در جلسات رسیدگی مجازی» و سایر ارتباطات با دستگاه قضائی بهرهمند شوند.
کاظمیفرد با اشاره به راهاندازی خدمات الکترونیکی «دادخواست از راه دور بدوی» و «دادخواست تجدیدنظر دیوان عدالت اداری» در سال گذشته، عنوان کرد: مردم برای ارائه این دو دادخواست، به جز هزینههای قانونی هیچ هزینه دیگری را پرداخت نمیکنند.
رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه تمام تلاش این مرکز بر آن است که پنجره واحد خدمات قضائی را تا هفته قوه قضائیه تکمیل کند، گفت: تکمیل پنجره واحد خدمات قضائی و تبدیل آن به پنجره واحد قوه قضائیه، نیازمند آن است که خدمات الکترونیکی تمامی سازمانهای تابعه قوه قضائیه، ثنا پایه شود.
کاظمیفرد همچنین گفت: «بهرهمندی حداکثری از فناوریهای نوین و دانشبنیان»، «گسترش خدمات الکترونیک قضائی» و «تسهیل دسترسی مردم به عدالت»، «اجرای سند تحول قضائی»، «شکلدهی به زیست بوم قوه قضائیه در بستر فناوری به همراه تعامل حداکثری با سایر نهادها»، مهمترین اولویتهای مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در سال ۱۴۰۱ هستند.
حجتالاسلام والمسلمین مظفری رئیس دیوان عدالت اداری نیز در این جلسه با اشاره به نتایج مثبت ۳۰ جلسه دیوان با دستگاهها و وزارتخانههای مختلف که طی سال گذشته در معاونت پیشگیری برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان مثال، در نتیجه برگزاری ۸ جلسه دیوان عدالت اداری با تأمین اجتماعی، بخشنامهای صادر شد که این بخشنامه علاوه بر آنکه موجب کاهش ورودی پرونده به دیوان عدالت اداری خواهد شد، بیش از سه هزار و ۵۰۰ فقره پرونده دیوان عدالت اداری که برای آنها رأی صادر شده است را ظرف چند ماه آینده مختومه خواهد کرد.