کد خبر 1377115
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵

به گزارش مشرق، یک کاربر فضای مجازی با انتشار تصویری در توییتر نوشت: ‏داشتیم ژاپن میشدیم که یهو انقلاب شد!!

داشتیم ژاپن میشدیم که یهو انقلاب شد!+عکس

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 122
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 51
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    50 34
    اگه راست میگید عکس ژاپن اون دوره رو هم بزارید
    • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      37 13
      خودتی داداش. مشخصه تویت درستی زده افکار شما دقیقا فکر می کنید در دوران پهلوی ما در اوج تکنولوژی و ثروت بودیم
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      19 7
      حتما فکر کردی آب لوله کشی نداشتند ژاپنی ها آن موقع؟ خخخخه
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      19 19
      حتی بدترین شرایط فعلی قابل مقایسه به آن دوره سیاه نیست. جوانان فقط شنیده اند که مثلا حقوق معلم یا کارمند خوب بود و می شد با آن خانه خرید! اما نمی دانند آن زمان اکثریت مردم بی سواد بودند و دانشگاه رفته ها 2 درصد جمعیت هم نبودند و برای همین با کمترین مدرک دانشگاهی مشاغل با حقوق خوب پیدا می کردند. اما برای بقیه مردم و اکثریت جامعه داستان دیگری بود. حتی گرانی مساله کوچکی بود. مشکل اصلی پایین بودن شدید قدرت خرید مردم بود تا جایی که لاغری شدید مشکل اصلی مردم بود. غذای عموم اشکنه و مرغ و کره غذایی افسانه ای بود که فقط در ولیمه های حجاج و یا عروسی ها می شد دید. مردم از شدت فشار دسته دسته رو به کمونیسم می آوردند تا جایی که فقط دادگاه کلسرخی به طور بی سابقه ای جوانان را جذب جنبش های مارکسیستی کرد. فقر مردم در کنار جشنهای وخشیانه و خرجهای باورنکردنی نظیر جشنهای 2500 ساله با آنهمه اسراف و کشتی هایی که بارشان ندید و شر خشکها و بیسکوییت هایی که از جشنها زیاد آمد و قبل از فاسد شدن بین مدارس پخش شد و مایه خوشخالی مردم شد که بشدت گرسنه بودند. حالا می آیید می بینید دارند تاریخ را صد درصد وارونه می کنند و از آن دوره جهنمی بهشت می تراشند. وحشتناک اینکه قهرمان داستانشان همان هویدایی است که مافیای خودروسازی را ایجاد کرد و بعدها خود شاه او را به جرم فساد مالی به زندان انداخت تا انقلابیون را آرام کند!
    • DE ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      7 0
      چرا عکس اون دوره ژاپن را ۰۰:۲۱ / بعله 600 سال پیش که کلا امریکایی وجود نداشت و اروپا کل نیروش تلف کشتن شپش و سوسک و موش میشد.500 سال پیش کریست تف قلمبه گفت من رسیدم به هندوستان به جز چند ده میلیون هندی ولی بدون دوت کام در پیشانی اینجا ولو هستند. 400 سال پیش اراذل و اوباش اروپا شروع کردند برای غارت معادن طلا و اموال هندیها!!! به آنجا رفتن و روز بروز زیاد شدند شغل اصلی آنها خر نعل کردن و گاوچرانی بود. تا یه دو قرن با هم میجنگیدند ...تقریبا همه هندی های سرخ پوست را هم نسل کشی کردند تا ابراهیم لنگ کن گفت کافیست .از امروز یه قرارداد 99 ساله باهم میبندیم و همین دزدی و غارت و جنگ را با کشورهای دیگه میکنیم که هنوز ادامه دارد.ولی 25 سال پیش قرارداد 99 ساله شون تموم شد الان هویجوری فعلا دورهمی دارند میگردند تا افول کامل و تجزیه . اولیش هم تگزاس نفت دار است که به سرزمین مادری خود مکزیک خواهد پیوست. و عقب گرد و بدبختی ایران پیشرفته ایلدان خصوصا از دوره قاجار فرنگ ندیده و عقب مانده و غربزده شروع شد. بودور چه وادور . تاریخ بخون تا بفهمی.....
    • حاجی IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      22 23
      کسانی که میخوان الان سال 1401 این عکسهارو بگیرن بیان شهر مقدس قم شهر قائم اکبر آباد این عکسها رو در سال 1401 بگیرن
    • به حاجی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      18 6
      قطعا یک محله دور افتاده قم با چند قدیمی برج شهیاد در پایتخت تمدن مدرن شاهنشناهی خیلی فرق دارد. اما آن را هم دروغ گفتی. همانجا آب لوله کشی سالم دارند. گاز و برق و تلفن هم دارند.
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 9
      واقعا چقدر نفهمی که فکر می کنی ژاپن سال ۱۹۷۹ از ایران سال ۱۳۵۷ عقب تر بود نمی دونی نمی فهمی یا می خوای نفهم باشی ؟کدومش ؟
    • DE ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
      3 4
      بله کاری نداره میتونید عکس های ژاپن اونموقع رو برید تو اینترنت تماشا بفرمائید، که کاملا دوره صنعتی شدن رو پشت سرگذاشته بود. نمیشه منکر واقعیت های تاریخی شد. کاکا برو خودت رو فریب بده. در زمان شاه ملعون همه هدف اش این بود ایران فقط یک فروشنده نفت و مصرف کننده کالاهای کشورهای خارجی باقی بمونه بعنی وابستگی کامل.دوره شاه ملعون کارهای دکوری و پوک و خودفریبی اش یادمون نرفته . با کمک بهائیان شاه چنان بلایی سر اقتصاد ایران اورده بود که ملت ایران هرگزنتونه هیچ فنونی رو درست و کاربردی بلد باشه و نتونه یک صنعت تولیدی با استاندارد جهانی به معنی واقعی داشته باشه و نتونه هرگز خودکفاء باشه. شاه ملعون کشاورزی ایران رو به بهانه شهرنشینی نابود کرد. تا از نظر غذایی ایران همیشه وابسته کشورهای خارجی استعمارگر باقی بمونه.
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      2 4
      نیاز به هیچ کدام از این عکسها نیست اکثر مردمی که الان هم در تهران زندگی می کنند اهل روستا هستیم. قبل از چند روستا فقط راه مناسب داشتند؟ چند کیلومتر جاده ی آسفالته بین شهری داشتیم. چند درمانگاه بدون پزشک هندی و بنگلادشی داشتیم.؟حتی تا سال 1372 در روستاها پزشک هندی داشتیم. مستشار نظامی آمریکایی 50 هزار نفر با دریافتی بالای آنهم به دلار و حتی دریافت حق توحش (هرچند دربار پهلوی وحشی بودند ولی حق توحش از ملت می گرفتند).
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      1 0
      دقییییییقا😘
    • سهیل IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
      2 0
      بابات زمان شاه چیکاره بود...?
  • نیما IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    20 16
    پیروزی از آن انقلاب خواهد بود
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      17 10
      چرا از نابودی دهها هزار روستا بعد از اصلاحات ارضی و ایجاد شبکه بزرگ زاغه نشینی چیزی نمی گویید؟ چرا به اسراف وحشیانه جشنهای پی در پی در کنار فقر بی سابقه نمی گویید؟ چرا نمی گویید فقر و فشار اقتصادی به حدی بود که یک خسرو گلسرخی به راحتی چند میلیون نفر را کمونیست کرد و حتی یک فیلم و سریال حاضر نبود واقعیت سیاه زندگی مردم را نشان دهد و همه از ایران کشوری مرفه و مترقی می تراشیدند؟ چرا نمی گویید غذای عموم مردم اشکنه و کله جوش بود؟ چرا نمی گویید در سطح سواد در خاورمیانه جزو پایین ترین بودیم و حتی مصر و لیبی و عراق از ما بالاتر بودند؟ چرا نمی گویید هویدا تا حدی دیوانه بود که می گفت می خواهیم با تلویزیون مردم را با سواد کنیم و وقتی به او گفته می شد بیشتر روستاها و شهرهای کوچک هنوز برق ندارند، پاسخ داد میلیاردها باتری می خریم! چرا نمی گویید تنها نشریه منتقد دولت هویدا - و نه حاکمیت- یعنی توفیق را توقیف کردند؟ چرا خاطرات ثریا را نمی گذارید که نوشته شاه گاهی مرا به تماشای شکنجه می برد و من تحملش را نداشتم اما شاه دیوانه وار از دیدن ناله ها و شکنجه ها می خندید؟ چرا متن اعتراف نامه شاه در مصاحبه با اوریانا فالاچی را که بهترین سند و اعتراف علیه خودش بود را درج نمی کنید؟ ...
  • IR ۰۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    35 28
    تاریخ عکس نامشخص. احتمالا روستا یا مناطق حاشیه شهر است. الان در نقاط محروم وضع از این هم بدتر است. آبی نیست که با شلنگ مصرف کنند.
    • Arash IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      25 18
      کمی تاریخ بخونی بد نیست، حداقل برو یک بار از کسانی که قبل از انقلاب جزء قشر غیر مرفه بودند چند سوال بپرس... بد نیست اگر یک بار هم از دید واقع نگر نگاه کنی.. کسی نمیگه الان ایران گل و بلبله....اما زمان پهلوی، اگر اکثریت مردم در رفاه بودند کسی نمیرفت انقلاب کنه و الان هم جمهوری اسلامی در کار نبود
    • محمد IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      16 11
      ماله کش فقط تو آفرین
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      20 14
      شر ور نگو یه عکس معروف هست بغل برج آزادی حلبی آباد پدر بزرگ های من جفتشون از متوسط ها بودن موز نمیتونس بخره میوه لاکچری بود
    • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      15 5
      جوانان کافیست برای درک شرایط آن زمان بدانند که مردم آن زمان از شدت مشکلات اقتصادی دسته دسته کمونیست می شدند. قبل از انقلاب قرار بود ایران به یک کشور نفتی مانند امارات و قطر تبدیل شود. فرش نفت به شش میلیون بشکه در روز رسیده بود و دیوانه وار صرف واردات تسلیحات می شد (دقیقا حکایت امروز عربستان و امارات گاوهای شیرده آمریکا) آنهم در شرایطی که ایران دشمن جدی نداشت و حتی با وجود این تسلیحات بحرین را شوهر داد رفت . کشور در بالاترین بی عدالتی بیشترین ضریب جینی بود و غذای عموم مردم اشکنه و کله جوش بود و آمار سواد زیر 50 درصد بود ( درحالی که در همان زمان در ترکیه و لیبی این آمار بین تا 65 تا 70 درصد بود). اما رسانه های حاکم و فیلمها و سینما و رسانه های خارجی همواره چهره ای مرفه از رو به ترقیات از ایران نشان می دادند دقیقا شبیه همین چهره ای که الان از عربستان و دوبی نشان می دهند و هرگز فقر مردمی که آن سوی برجها و هتلهای شیک زندگی می کنند را نشان نمی دهند. وجود چند منطقه مرفه شمالی تهران و تعدادی بلوار و حوض و مجسمه در کلانشهرها شده بود ویترین ایران و نقابی برای حقیقت وحشتناک افزایش انفجاری زاغه نشینی در اطراف در تهران بعد از انجام اصلاحات ارضی که به خالی شدن رستاها انجامید چرا که روستاییان زمینهای کوچک و غیر اقتصادی که صاحب شده بودند را فروختند و به شهر آمدند و البته نتیجه دیگر آن هم محتاج شدن ایران به واردات گسترده گندم و مواد غذایی بود. تنها رسانه و هفته نامه مخالف دولت هویدا یعنی نشریه توفیق به جرم انتقاد از دولت توقیف شد. حال جای تاسف و درد دارد که برخی جوانهای امروز خیال می کنند آن زمان ایران بهشت بوده و مردم از شدت شکم سیری انقلاب کرده اند.
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    38 29
    یک عکس را از در دهات گرفتی پخش میکنی چرا عکس فرودگاه ها جادها وکارخانجات وراه آهن پخش نمیکنی زمانی که دبی بیابون بود ایران مدرن ترین فرودگاها را داشت مجهز ترین ارتش را داشت ویک نفر حقوق میگرفت تا آخربرج می توانست زندگی کند با پولش ولی العان حقوق وقتی یکم گرفته میشود دوم موجودی حساب خالی است برید از صد تا آدم ۷۰ ساله بپرسید زمان شاه بهتر بود یا العان ۹۹ درصدشون میگن زمان شاه
    • SE ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      11 7
      این صحنه شهر تهران است. یک کیلومتری کنار برح شیک شهید. قطعا آن هفتاد ساله های شما جزو اقلیت با سواد بودند که به دلیل نبود نیرو حقوقهای عالی می گرفتند. بله. در کشوری که زیر ده درصد آن دیپلم داشتند یک لیسانسیه سالار بود. برای او همان رفاه و هواپیما و ماشین و... بود. بقیه مردم هم البته همان فقرای لاغر اندامی که فیلمهای زمان انقلاب می بینی. تا وقتی همان پس فطرتهایی که از فقر مردم نان می خوردند تاریخ را نقل کنند، از کثافتی مثل پهلوی دفاع می کنند.
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      13 6
      وقتی نصف ایران برق و آب و تلفن نداشتند گاز که بماند! و نصف بیشتر جاده ها خاکی اومدی برای ما از چندتا چیزهای تبلیغی می گویی؟ امان از ساده لوحان
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      12 6
      بد نیست یکبار از بزرگترها بپرسی که یادشان هست حتی پرتقال جایزه برای کودکان محسوب می شد. به تو خواهند گفت که میوه های گندیده مانده در بندر عباس وارداتی از اسراییل که که قرار بود به جشنهای 2500 ساله برود و به دلیل نبود راه آهن دچار تاخیر شده و در حال فساد بود را به کودکان دادند. حالا غیر از دهها تن برنج که ماند و فاسد شد و به دریا ریختند. حتی شبر خشک داده شده به مدارس قابل استفاده نبود و بابای مدرسه آن را آب می زد و کشک درست می کرد که قابل خوردن بشود. تنها نقطه مثبت فقط بیسکویتها بود که آنهم از مراسم جشن اضافه آمده بود! چون بچه ها خیلی هایشان نان برای خوردن هم نداشتند. البته جای تعجب نیست که چرا در آن شرایط مردم دسته دسته کمونیست می شدند....اما انقلاب اسلامی به میلیونها نفر از مردم ایران برای اولین بار طعم کره و مرغ را چشاند. البته با کوپن.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      6 3
      اولا این که از خودتان نتوانی چیزی در کنی و از خارجی ها بخری افتخار نیست که فرودگاه بزنی!در حالیکه می توان گفت حکومت قبل آن هم خیلی چیزها آورد! در مورد دبی هم باید گفت یک کشور کوچک با جمعیت کم با کشور بزرگ و جمعیت بالا و اقوام مختلف خیلی فرق دارد که تازه مصرف کننده دیگر کشورها هم هستند
    • محمد IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      6 3
      باشه ایران مدرن بود و فرودگاه داشت ولی کی استفاده میکرد ؟ خیلی از مردم آرزوی یه مشهد به دلشون بود کارخانجات و... هم شده بودن ابزاری برای کنترل ایران توسط امپریالیست و کوچک ترین وسیله ای توسط ایرانی ها تواید نمیشد همشون مونتاژ بودن در منطقه ما پدرم یک لباس کلا داشت و هر وقت کوچک میشد میداد برادرش و خودش لباس برادر بزرگ تر استفاده میکرد
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      8 6
      مردم نون نداشتن بخورن فرودگاه زده برا تفریح خودش مردک شر ور کارخونه ها ماشالله همه به صود خارجی ها بود نونی برا مردم ایران نداشت فقط برده ها میرفتن توش کار میکردن ملت اون موقع موز نمیدونستن چیه ولی غذا شاه با هواپیما میمود مغزتون به کار بندازید
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      7 7
      شمایی که از موقعیت فعلی دفاع میکنی یک سر در سال ۲۰۲۲ به سیستان بزن میفهمی چه خبره بعدشم کشور تو اون زمان تازه رشد رو شروع کرده بود چون قبلش هیچی نبود نه تنها در ایران بلکه در جهان هیچی نبود ومخابرات برای همه آب لوله کشی وبرق برای همه زمان میبره ویک روزه نمیشه العان چرا خوزستان که اکثر آب ایران از سدهاش تامین میشه بی آبه
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      10 13
      میگن تو جهنم یک مارهایی است که آدم از دستش به افعی پناه میبره شما چکار کردید با مردم که مردم آرزوی زمان شاه رادارن
    • به ۱۴:۵۳ SE ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      5 1
      آن زمان گرم شدن زمین رخ نداده بود. آن زمان جمعیت خیلی کمتر بود. آن زمان مردم همه حمام داخل خانه نداشتند. آن زمان خوزستان دیوانه وار برنج نمی کاشتند. آن زمان خانه هایشان گلی بود و برای خنک سازی نیاز به کولر گازی نداشتند. آن زمان دشداشه سفید عربی می پوشیدند. نه لباس سیاه آبودانی. اما کسی که بی شرف باشد حتی تغییرات جهانی آب و هوا را به جساب انقلاب می گذارد/
    • سین IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      1 0
      اگر اونقدر شرف داری که برای تعریف ایران امروز هم از مترو، جاده ها، گسترش شبکه اینترنت، ورزشگاه های ساخته شده، اتوبان ها، ضریب نفوذ تلفن و تلفن همراه بیمارستان ها، تعداد تحصیل کردگان و با سواد ها و کلا زیبایی های ایران عکس بذاری من هم قبول می کنم تو منصف هستی و حق رو به تو میدم
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
      0 0
      جناب سین کدوم ورزشگاه میگی ورزشگاه الان نساختید
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    18 5
    کاش قدر همون جوب در زاینده رود آب بود.
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      8 1
      کاش جمعیت همان 35 میلیون بود. کاش گرم شدن زمین رخ نمی داد.
  • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    25 11
    الان اکثر کشورهای پیشرفته مثل سومالی ، گینه بیسائو و موزامبیک به ما غبطه میخورند . همه چی آرومه من چقدر خوشبختم .....
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      9 3
      بلکه اروپایی هایی که به ایران می آیند از دیدن این همه ارزانی و وفور نعمت و کیفیت بالای درمان و امنیت حیرت می کنند. نمی خواهید باور کنید. دنیای واقعی با دنیای داخل گوشی خیلی فرق دارد.
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      6 6
      برا اونا ارزونه چون درآمدشون به یورو است و حداقل درآمدشون به ریال حساب کنی پنجاه میلیون تومنه حدود 1600 یورو
    • به ۱۲:۵۷ - IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      9 6
      غذا را می شود با پول خرید اما امنیت و وفور نعمت را نمی شود با پول خرید. اینکه مردم ایران بدون نیاز به کار زیاد، زندگی بهتری از کشورهای پرکار غربی دارند یک حقیقت است.
    • به ۱۲:۱۸ IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      3 0
      احمق اینها نشانه بی ارزشی پول ما در مقایسه با جهان است ، نه نشانه وفور نعمت و ارزانی . البته هر کس جهان خودش را بازگو می کند ، شاید شما با پول مردم در وفور نعمت هستید
  • IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    27 6
    شما که این رو گذاشتین سری به استان های سیستان و بلوچستان . هرمزگان. کرمان و بغضی از استان های دیگه هم بزنین هنوز همین صحنه رو میبینید
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      3 2
      درصد قلیل را به کل ربط نمیدهند
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      4 4
      رفتم دیدم. از برکت قاچاق حسابی چاق و چله بودند و غرق رفاه. هر کدام ده تا بچه هم داشتند همه سرخ و سفید.
    • محمد IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      4 4
      لطفاً میخوای ماله بکشی از ما کرمانی ها مایه نزار وضعیت ما زمان علا حضرت همایونی بدتر بود کل کرمان فقط بالاشهر برق داشت و هیچ جا فاضلاب و... نداشت تازه کلی مشروب فروشی باز بود که بعضی ها روبروی مدرسه دخترونه بود
    • مدافع نظام US ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      3 4
      باز دمشون گرم به کرمانی‌ها تریاک سناتوری کوپنی می‌دادند شما هم بدهید دیگه حرف ندارید
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    6 1
    اردوغان که فردی تکنوکرات و بی دین و خدا و نان به نرخ روزی خور است و موقع تردد با رهبر کبیر قیافه اسلامی دارد و موقع درمان در کشور غاصب صهیونیستی به انها وفادار میشود و موقع تردد با کشور کمونیست با انها عقد اخوت میبندد متاسفانه تواسته مخ اکبر ولا ...هم بخوره و پسرانش برایش بساز بفروش میکردند که لو رفت و اقوام رئیس مجلس هم میروند خرید و برای سایر کارها و توانسته کشورش را متمدن کند و شاسی بلند توگو را قیمت سمند بفروشند با اینکه درامد سرانه مردمش هم بالاتره.
  • ایرانی وا داده بیکار IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    20 15
    خجالت بکشید !!! الان هم به رغم گذشت حدود ۵ دهه از آن زمان . اکثر نقاط کشور و حتی تهران بد تر از مردم آن زمان زندگی می کنند . فقط کافی است که دوربین تان را بر داشته و به جای سیر و سیاحت در توییتر و فضای مجازی یک سر به حاشیه پایتخت بزنید . خارج از پایتخت و شهرستان ها هم پیش کش شما !!!
    • SE ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      7 3
      اطلاعات تو از سال 1360 که فرار کردی اشرف آپدیت نشده. الان چاقی مشکل اول ایران است.
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      2 1
      عزیز عکس مربوط به امکانات رفاهی هست و مقایسه کرد که مثلا 150 سال از عمر برق می گذشت در سال 57 ولی فقط شهرهای بزرگ برق داشتند و اکثر شهرهای کوچک و روستاها بی بهره در حالی که اروپا تمامش برق داشتند یا مثلا گاز کشی آن سال فقط 2درصد بود ولی الان بالای 90درصد افراد گاز دارند یا متلا موبایل اگر آن حکومت سرکار بود الان نصف کشور بی بهره بودن از این امکان ولی هنوز 30 سال از عمر موبایل نگذشته پوشش کشوری بالای 95درصدی هست این هست فرق این دو
    • محمد IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      2 3
      سفسطه نکن حداقل حمایت میشن نه مثل زمان شاه شما که کلی آدم از گشنگی بمیرن و علا حضرت سالگرد تاجگذاری بگیره
    • مهدی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      0 1
      خیلی جالبه اگه خوب بود پس چرا مردم دسته دسته میرفتند کمونیست می شدند هان این همه خونه تیمی بود که علیه شاه و رژیمش عملیات مسلحانه انجام میداد مرض داشتند مردم انقلاب کردند خوشی زد زیر دلشون از این همه امکانات و رفاه شاه و باباش رو از تو گور بیاری بیرون مغزشون می ترکه از اینهمه تملقات و دروغ هایی که بهشون می بندین جالبتر اینه که در مورد رضا شاه زر زر میکنند میگن شجاع بود قوی بود دو روز نتونست جلوی متفقین هیچی دو روز نتونست جلوی ارتش سرخ بایسته خبر حمله ارتش سرخ رو شنید گازش رو گرفت رفت از ایران و از ترسش شوروی دور باشه تو موریس جالبیش میدونی چیه اینه که یک سری بهایی و سفارت نشین انگلیسی و خارج نشین این تملقات رو به خورد ملت میدن یک سری احمق هم بدون اینکه مطالعه ای بکنن یا کتابی بخونند تاییدش میکنند والسلام
  • گزگن IR ۰۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    9 9
    مرگ بر منافق سرخورده و درمانده
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      11 6
      آدم بی منطق و ضعیف هرجا کم میاره شعار میده.حرف منطقی داری بفرما.آرزوی مرگ هنر نیست.
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      4 3
      شعار داده در جواب دروغگویی شما. وقتی از جهنم بهشت می تراشید و چنگیز را به صورت فرنگلیس معرفی می کنید منافق هستید. چواب دیگری لازم نیست. اسدالله عَلَم -نخست‌وزیر و وزیر دربارِ محمدرضا شاه- در خاطرات 23 فروردین 1353 خود می‌نویسد: «[به شاه] عرض کردم متأسفانه در داخله به واسطه غفلت متصدیان نه گوشت در دسترس مردم است نه شکر، نه گوشت مرغ و مردم خیلی ناراضی هستند و این صحیح نیست. آخر چرا این پیش‌بینی‌ها را نمی‌کنند؟ همه چیز هم گران شده. تعجب است که شاهنشاه تمام گوش کردند ولی همان‌طور که چشمشان را روی هم گذاشته بودند اصلاً باز نکردند و یک کلمه جواب ندادند. من که شاهنشاه را می‌شناسم، می‌دانم که این به معنی این است که حرف تو را می‌شنوم ولی نمی‌خواهم جواب بدهم.»
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    10 11
    البته ناگفته نماند، الان ژاپن تنها چیزی که ندارد رفاه است. والا تا دلتان بخواهد استرس و خودکشی و افسردگی و فحشا و هرزه نگاری و نژادپرستی و.. دارد. مردمی بدبخت که باید در آلونکهای 20 متری زندگی کنند و 16 ساعت در شبانه روز به طور مفید کار کنند تا فقط زنده بمانند و فرصتی نداشته باشند که فکر کنند چرا بعد از هفتاد سال هوز سربازان آمریکایی در کشورشان هستند و به نوامیسشان آزادانه تجاوز می کنند. در این هفتاد سال عملا نظام تک حزبی دارند و فقط یک حزب دایم رای می آورد! بعد هم دلشان خوش است که پیشرفت کرده اند.
    • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      8 7
      دادا چند سال ژاپن بودی؟
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 4
      آمریکایی را قبول دارم حرفت حساب افسردگی ولی همه جا زیاد شده
    • JP ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      2 4
      ژاپن پیوسته به امریکاست، عرق امریکایی بسیار جریان دارد، نوع رفتار کودکان و نوجوانان دارد شبیه غرب میشه، روی لباس ها شعارها و شهرهای امریکایی، خونه ها کوچیک، خیابان ها تنگ، من به عنوان ایرانی لذتی نمیبینم، مردم حتی در پیری کار سخت خدمتکاری میکنند، روابط با دنیای بیرون کم و امریکا یک ابر قدرت محض است در ژاپن. ژاپن گل و بلبل نیست، انقدر که تکنولوژی ژاپن صادر میشود مردم در زندگی خود نمیبینن
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      3 1
      دادا من ده سال ژاپن بودم و صحبت‌های ایشونو کاملا تایید میکنم، تو تا حالا از روستاتون اومدی بیرون "دادا"؟!!!
    • IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
      0 0
      دروغگو ده تا چوق کبریت.دادا!! احتمالا خواب دیدی.تو ده سالت هه؟دادا؟
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    6 6
    این همه زحمت کشیده شده که زمان شاه بهشت نشون داده بشه ولی متاسفانه یه عده با گفتن هیچ فرقی نکرده/الانم همینجوره و ...امثالهم تایید میکنن که اون زمان بدتر بوده.
  • DE ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    23 9
    آنزمان یعنی 43سال پیش تمام کشورهای توسعه یافته و پیشرفته اطراف ما مثل کره و چین و هنگ کنگ .مالزی.اندونزی.ووو هم بدتر از ما بودند ولی الان کجان تازه ما خود الان وضعمون بهتر از آنزمان نیست لااقل اب بود هوای سالم بود تورم نبود
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      6 13
      آخه شما از اندونزی و مالزی و کره جنوبی جز چرت و پرت هایی که رسانه ها به خوردت میدهند چی میدانی؟!! تولید علم در این کشورها را اصلا میشود با ایران مقایسه کرد؟ تولید فناوری را چطور؟ کره جنوبی حتی بدون اجازه آمریکا نمیتواند یک آزمایش ژنتیک ساده را انجام بدهد ...
    • SE ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      4 1
      فقط ویترین آن کشورها فرق کرده. الان در همان کره و چین و هنگ کنگ .مالزی.اندونزی همین صحنه ها هست. اما تصمیم ندارند نشان بدهند فقرای هنگ کنگ و الزی چطور زندگی می کنند و چرا در همه آن کشورها فحشا به شغلی عادی و فراگیر تبدیل شده است.
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      4 1
      تولید علم دراون کشورها بسیار بالا است کره بهترین صنایع رادارد همون گوشی که باهاش داری پیام میدی ساخت کره است اگر ما پیشرفت داشتیم چرا هیچ محصول ایرانی تو دست هیچیکس توجهان نیست حتی مردم خودمون
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      3 0
      تولید علم؟! اگه چاپ یلخی و فله ای مقاله تو ژورنال های کیو 3 و کیو 4 اون هم با داده سازی و هزارجور دوز و کلک و رشد قارچ گونه دانشگاه ها که آبرو و حیثیت برای دانش و دانشجو نذاشتن تولید علم حساب میشه حرف شما درست، درضمن در حال حاضر برترین دانشگاه های آسیا متعلق به کشورهای جنوب شرق و شرق آسیاست، پنج دانشگاه برتر آسیا همه در ژاپن و چین و سنگاپور قرار دارند، هنگ کنگ خودش قطب تجارت و داد و ستد دنیاست، اندونزی بعد از چین و هند و ژاپن چهارمین اقتصاد قاره آسیاست، ظاهرا شما توهم زدی واقعیت ها رو نمی بینی.
    • به ۱۲:۲۵ - IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      4 2
      اینها که گفتی تولید علم نیست. علمش تماما وارداتی از آمریکا است. اما کارگر کره ای ارزانتر از کارگر آمریکایی است. چند روز بعد ساخت همین گوشی در کره هم دیگر صرفه ندارد و خواهی دید در هند و بنگلادش آن را تولید خواهند کرد. الان هم همه گوشی ها ساخت چین است.
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 2
      سلام ، و عرض ادب و احترام خدمت آن بزرگواری که نوشته : چاپ یلخی مقاله فله ای و بی کیفیت در جمهوری اسلامی و ... ما ارادتمند شما بزرگوار هستیم ، اما من سید محمد علوی هستم ، با رتبه 26 کشوری رفتم دانشگاه تهران ، و الان هم دانشجوی فوق لیسانس دانشگاه تهران ام رشته مهندسی . اسم ام را در اینترنت سرچ کنید ، هست . نتوانستم و تحمل نکردم که پاسخی معقول خدمت حضرتعالی نگویم زیراکه در تخصص من صحبت کردید . نوابغی مثل آقای دکتر روح اللّه رحمانی را در اینترنت سرچ کنید ، اساسا متولد و بزرگ شده آمریکا هستند . در 14 سالگی در آمریکا دوره دکتری را شروع کردند که در خود آمریکا استثنا شدند !!! من که خودم دانشجوی مهندسی فوق لیسانس دانشگاه تهران و رتبه 26 کشوری هستم میدانم کار ایشان یعنی نابغه محض . ایشان بخاطر یک ماجرای عشقی و نهایتا منزجر به ازدواج ساکن ایران شدند و الان استاد دانشگاه ما هستند یک نقل قول از ایشان : ایشان به ما می گویند : بدون هیچ مبالغه ای شما ( دانشجویان دانشگاه تهران و صنعتی شریف ) 5 درصد ، از همین الان آمریکا بهتر کار میکنید حتی از غول هایی مثل مایکروسافت که خودم مدیر ارشد آنجا بوده ام. آنوقت شما حرف کره و ژاپن را میزنید ؟!!؟ علمدار خط علمی کشور ، حضرت آقا ، روحی فداه ، هستند . و السلام .
  • جهودشناس IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    2 11
    ژاپن که برده آمریکاست و اختیاری از خودش نداره. ما داشتیم روسیه میشدیم که انقلاب کردند تا نشویم. یعنی داشتیم به قدرت نظامی میرسیدیم که استقلال بانکی و سیاسی و نظامی خودمون رو داشته باشیم ولی خاندان راکفلر و روتشیلد (مافیای یهود بین الملل) اجازه ندادند.
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 4
      الان روسیه چی هست مثلا؟ هارت و پورت کردن که اوکراین رو یه هفته ای میگیریم و چنان می کنیم و چنین می کنیم، الان هم مثل خر تو گل گیر کردن.
  • DE ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    4 1
    در همرهی نادان... هرگز نشوی دانا...آنکس که نخواهد دید...هرگز نشود بینا...خواهی شده گم در جهل..هرگز نشوی پیدا...گر ظلم ستمها را .... کردی تو دمی حاشا...همراه ستمکاران... گردیده دلت خارا
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    4 11
    خداییش این صحنه ها رو من حوالی سال 1350 تو همین تهران خودمون میدیدم. من موندم جمعیت که حدود 40% الان بود، نفت هم که چند برابر الان میفروختیم، با ارباب هم که فالوده می‌خوردیم، پس چرا باید وضع اینجوری بود؟؟!!
  • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    3 7
    پهلوی ها بواسطه نوکری آمریکا، به علم و فرهنگ و پیشرفت ایران خیانت کردند. ولی الان چون تحت حمایت امپراطوری رسانه ای غرب هستن و همچنین بازماندگان ساواک و بهاییان و یهودیان داخلی در فضای مجازی و بازار از لحاظ تشکیلاتی مامور هستن با انقلاب مبارزه کنند، لذا آبروی نداشته خود را خرج شاه بی هویت می کنند و واقعیت ها رو وارونه جلوه نی دهند.
  • نیما IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 10
    پاسخ به جهودشناس در حوضه نظامی که ما کاملا وابسته به آمریکا بودیم مثل امارات یا عربستان کجا داشتیم روسیه می شدیم ؟ در توهم سیر می کنین الان حتی قویتر از روسیه هستیم که روزنامه گاردین میزنه روسیه به صورت پنهانی از ایران باور ۳۷۳ می خرد
    • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      5 0
      بشنو و باور مکن.
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      3 1
      چرا لطیفه میگی جریان باور که از طرف روسیه وایران تکذیب شد سیستمی که یک دونه در ایران تولید شده چگونه به کشوری داده میشود که قوی ترین سیستم هارو خودش تولید میکند ودها کشور خواهانش هستن روسیه ۳۷۰۰ سیستم پدافند هوایی دارد دها سیستم اس۴۰۰ وانتی۲۵۰۰ دارد
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    15 2
    به جای این کارها یک جدول بگذارید و تولید ناخالص داخلی ایران را با کشورهای دیگه ( همسایگان, کره و ...) مقایسه کنید. رشد اقتصادی ان زمان ( 1340 تا 1356) را با اکنون مقایسه کنید. به نظرتان علمی تر نیست؟
    • SE ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      2 1
      خیر علمی تر نیست چون توزیع آن درآمد را نشان نمی دهد. چون آنچه ملاک است رفاه و قدرت خرید مردم است. اگر پول بیاید و همه اش به جیب پاهپورها و اقلیت وابسته به دربار برود برای مردم فایده ای ندارد. تازه فروش 6 میلیون بشکه نفت در روز با نفت بالای 30 دلار آن وقت وقتی که طلا بسیار با ارزش بود ( هر اونس طلا در جهان 193 دلار بود اما الان 1850 دلار است. یعنی نزدیک ده برابر.) یعنی انگار حالا کسی روزی 6 میلیون بشکه نفت سیصد دلاری بفروشد! آنهم بدون تحریم و بدون هیچ مشکلی و وضع هم این بوده است. ضریب جینی بسیار بالای آن زمان علمی تر است.
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      منظور افرایش قیمت نفت و آوردن در بودجه هست؟ خوب می شود فلاکت و تورم بالا!!
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    5 2
    مردم خودشون میبینن و قضاوت میکنن.یه عکس برداشتی داری انقلاب رو توجیه میکنی؟مردم خیلی جاهای ایران همون شیلنگ اب رو هم الان ندارن.اون زمان یک نفر کار میکرد ده تا بچشو سیر میکرد.الان چی؟ده نفر باید کارکنن یک نفر بخوره.حداقل علمی نقد کنید نه بواسطه یک عکس.
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 3
      این نقد علمی تو بود؟ عالم
    • IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 2
      قطعا آن زمان خرج تحصیل و اجاره و لوازم خانگی و کنکور و.. نبود. مردم با حداقلها زندگی می کنند. برای همین پول ناچیزشان به همه کار می رسید.
  • RO ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    6 1
    کاری کردین به اون زمان شاه با اون همه محرومیت هم غبطه بخوریم صفا بود صداقت بود مردم ایمانشون بیشتر بود شریک غم و شادی هم بودند همسایه از همسایه خبر داشت الان برای یک لقمه نون ملت هزار جور کلک سوار میکنن برادر به برادر رحم نمیکنه
    • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      22 2
      چون فضای مجازی نبود. مدرنیته مال طبقه کوچک بالاشهری بود. بقیه مردم هنوز سنتی بودند. استفاده ازتلویزیون شاه را مراجع حرام اعلام کرده بودند و...
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    6 3
    بعدش که انقلاب شد ژاپن و..راپشت سرگذاشتید همه را صاحب خانه کردید و به مقام انسانیت رسوندید
    • SE ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 3
      بله. به مقام انسانیت نه اما حداقل به شرایط بهتری رسیدیم.
  • DE ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    7 0
    فعلا که شما داریم با پراید و سامسونگ والچی وخیلی کالاهای دیگر نون می خورین آنهم با مونتاژ صد برابری اشغال تر
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 4
      یه خواهشی دارم قبل از کامنت فارسی یاد بگیر
  • به منافق شاه پرست IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    5 9
    بهترین زندگی را مردم داشتند؟ قطعا. چون آن زمان سال تا سال عموم مردم رنگ گوشت و مرغ را نمی دیدند جز اینکه یک وقت حاجی بیاید و یا عروسی جایی باشد! غذای اصلی مردم اشکنه بود و در نتیجه چاقی و بیماریهای جدید هم نادر بود. بسیاری از مردم شهرها در حلبی آباد زندگی می کردند روستاها که حداقل امکانات مانند برق و آب و خانه بهداشت نداشتند. بچه های روستا بر اثر بیمارهای یسیار پیش پا افتاده تلف می شدند. امام انقلاب چه کرد؟ این انقلاب بود که تا وقتی در دست انقلابی ها بود مزه کره و مرغ را به اکثر مردم چشاند. این انقلاب بود که قدرت خرید مردم را بالا برد تا جایی که الان اکثر خانوارهای ایرانی حداقل یک خودرو دارند و البته همین مساله سبب ترافیک و آلودگی می شود. در حالی که در زمان آن طاغوت خائن هرزه اگر یک نفر ماشین می خرید کل کوچه پز می دادند که همسایه ما اتول خریده! عکسهای خیابانهای آن زمان را ببینید. همه خلوت هستند. با تعداد خودروی بسیار کم. انقلاب بود که در خانه فحشای شما مانند شهر نو را بست. انقلاب بود که نگذاشت امثال پری بلنده و همکارانش دختران فقیر را از حلبی آباد و روستاها دسته دسته بدزدند و برای تفریح آمریکایی ها به تهران ببرند. تو اصلا فرض کن همه آنچه جمهوری اسلامی در مورد شاه می گوید دروغ است. اما آیا خاطرات اسدالله علم هم دروغ است؟ خاطرات مادر فرح هم دروغ است؟ خاطرات ثریا دروغ است؟ فوزیه برای چه از این شاه فاسد عیاش جدا شد؟ علم چرا نازک بدنان تهران را برای تفریح سلطان قابوس می برد؟ چرا امیرمختار کریم‌پور شیرازی به دست اشرف زنده زنده سوزانده شد؟ چرا هزاران جوان که زیر دستگاه آپولو رفتند و اطوی داع به پهلوهایشان گذاشتند؟ اگر وضع مردم خوب بود چرا دسته دسته کمونیست می شدند و به حزب توده ملحق می شدند؟ اگر مشکل اقتصادی نبود پس هفته نامه توفیق که توسط گل آقا منتشر می شد به چیز اعتراض کرد که توسط دولت هویدا توقیف شد؟ و اصلا در آن زمان ممکن بود مردم بنشینند در تاکسی و اتوبوس علیه نظام و حتی شخص اول مملکت صحبت کنند و اتفاقی هم نیفتد؟ و یا کافی بود کسی مثل پدر من به جرم همراه داشتن یک کتاب شریعتی خانه اشانم مورد هجوم ساواک قرار بگیرد و همه اسباب و اثاثیه را تفتیش کنند؟ شاه همه هستی مردم را گرفته بود و در عوض برای درباریان و اقشار میلیارد تهرانی جشن های پی در پی برگزار می کرد.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    3 4
    بله ژاپن می شدیم چون این مشکلاتی را که الان با دنیا داریم نداشتیم و تحریم نبودیم و با همه کشورها رابطه داشتیم و قرارداد هشت نیروگاه اتمی با آلمان داشتیم و قطعا ساخته میشد و الان هشت نیروگاه اتمی داشتیم و جنگ ایران و عراق را نداشتیم و اینهمه تحریم و خسارت نداشتیم و با دنیا سر جنگ نداشتیم و میلیونها جهانگرد داشتیم و اینقدر خروج سرمایه از کشور نداشتیم و فرار نخبه ها نداشتیم و اینهمه عوامفریب نداشتیم و ...
    • SE ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      3 1
      فقط بدان در آن زمان سفارت آمریکا شاکی بود از صف متقاضیان تحصیل و اقامت به آمریکا شبها پشت سفارت می خوابیدند تا نوبت زودتری برای مصاحبه و فرار از ایران بگیرند. ضمنا همه این چیزها که گفتی را بنگلادش و فلیپین هم دارند و ژاپن نشدند. ژاپن هم مردمش با همه این چیزها دارند با زندگی در آلونکهای 20 متری با 16 ساعت کار سخت در روز زندگی می کنند. با بالاترین آمار افسردگی و فحشا و خودکشی. تحریم هم نیستند. همه تکنولوژی ها را هم دارند. بدبخت تر از آنها هم در دنیا نیست.
    • محسن DE ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      1 1
      عزیزم کره جنوبی ژاپن بله قدرت اقتصادی هستن اما استقلال سیاسی ونظامی ندارن واگر هم پیشرفت کردن درحوزه اقتصادی به لطف فاصله گرفتن از نظام اقتصادی جهانی نه اینکه مثل اقایان اصلاح طلب که بگویند مادر نظام اقتصادی غرب حل شویم
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 1
      خیلی داشتیم داشتیم کردی از کجا حرف می زنی چیزی خوردی یا فیلم هالیودی دیدی فکر کردی کسی یادش نیست تو این مملکت چه خبر بود بچه اگر نبودی وخبرنداری وحرف آدم حسابی هم تو گوشت نمی ره اگر سواد خواندن نوشتن داری برو کتابهایی که بعد از عصر پهلوی همان چاکران وفدویان شاه نوشته اند بخوان شاید بفهمی وبدانی که مردم ایران در چه لجنزاری زندگی می کرده اند جنگ را اربانت از ترس شوکت ایران به راه انداختند ما امروز بجای آن نیروگاه صاحب ودارنده علم کاربردی اتمی هستیم که دوستان آمریکا از اجازه اش محرومند وجرات ندارند لای کتابش را باز کنند امروز ما نه تنها برای دفاع از خودمان نیاز به پایگاه کدخدا نداریم که خود ازقدرت تاثیر گزار در منطقه ایم کره وامثلهم را شاخ نکنید کافی است امریکا ۶ ماه آ نها را تحریم کند خواهی دید دخترانشان باید پای امریکاییها را ماساژ دهند وخیلی چیزهای دیگر که اینجا گنجایش ندارد خدا راشکر که در چنین کشوری نفس می کشیم
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    2 2
    حداقل اون موقع زباله گرد نبود
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 1
      آن زمان شهر زباله داشتیم پر اززباله خواب.
  • بوفالوی عجیب IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 2
    یعنی اگه ژاپن می‌شدیم الان چشم بادومی بودیم ، اوشین مال ما میشد وا ...‌ این همه تاریخ و این همه اعتبار این همه نعمت در ایران ، از گاز و نفت و طلا بگیر برو ... ببین اینا حسرت ژاپن را میخورن .ژاپن که فقط دو روز اربابش آمریکا بهش رو نده حتی نون خشک هم نمیتونن پیدا کنن بخورن چه برسه به تولید دمپایی ، ژاپن و کره جنوبی نما هستن . ایران بهترین کشور جهان است از هر لحاظ به قرآن بهترین است اینو با چشمان پر از اشک می‌گویم ایران بهترین بهترین کشور دنیا است قدر این مملکت را بدونید .
  • TR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    8 1
    پیشرفت تمامی کشورهای جهان سومی پیشرفتشون به گذشت زمان مربوطه منظور حتی تو امارت و ترکیه روسیه تو اون زمان لولکه کشی اب تو خیلی از شهراشون وجود نداشت و مقایسه این زمان با زمان حال اشتباهه
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      4 2
      خیر عزیزم. همین الان مصر جلوی شما است. کشوری بسیار شبیه ایران که دقیقا راه معکوس ایران را در این چهل سال طی کرد. آن پیشرفتها هم همه بعد از انقلاب اسلامی به دست آمد. در ایران ناگهان بعد از انقلاب بود که در کمتر از دو سال کل تهران آب لوله کشی سالم پیدا کرد. حتی کشورهای عربی از ترس راه افتادن انقلاب مشابه دستور رسیدگی فوری به مردمشان را دادند.
  • مرصاد IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 3
    نسل جوان و نوجوان ؛ که زندگی فلاکت بار دوران پهلوی را درک نکرده اند ، بهترین صید ، برای شبکه های فارسی زبان معاند هستند !!
  • نیما IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 1
    پاسخ به ۱۵۱۹ الان افغانستان یا عراق مشکلاتشون با گذشت زمان حل شده ؟ چرا وقتی پاسخ منطقی ندارید ؟ به چرندگویی می افتید؟
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    3 2
    آقا همه اینارو ول کنین برین آمار سازمان ملل درباره مرگ و میر و فقر و سطح تحصیلات و خیلی چیزای دیگه ایران قبل از انقلاب رو ببینین تو بعضی از آمار ها از کشورای عقب افتاده هم عقب تر بودیم
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 1
    کسانی که می گن عکس از یک روستا گرفته شده می تونن عکس های نصرالله کسرائیان را ببینند که سال 1356 کنار برج آزادی ، حلبی آباد و زاغه نشینی داشتیم تو خود تهران آب کرمو می خوردن حالا ببینید بقیه جاهای ایران چه جوری بوده در مورد ارتش شاهنشاهی ، تبلیغات زیبا که فراوان بوده اما نمی دونم این چه جور ارتش قدرتمندی بوده که حتی توان تولید سیم خاردار نداشته ؟ من جدا متاسفم برای کسانی که از دوره پهلوی حمایت می کنند دوره ایی که هیچ چیز قابل دفاعی درش وجود نداره حداقل تو دوره جمهوری اسلامی می شه نقد و تحلیل کرد که اینجاها خیلی خوب و عالی کار کردیم شامل زیرساخت ها و ... و فلان جاها خوب کار نکردیم مثل خودرو ، کسی که از دوره پهلوی حمایت می کنه یک پهلوی دوسته ، یک عاشق سلطنت ، یک آدم سطحی بین که چشمش چنان زرق و برق سلطنت گرفته که اصلا نمی فهمد زیر اون کشور اون زمان رسما هیچی نبوده همون رضاخانی که عاشقشید را انگلیسی ها مثل یک بچه برش داشتن و سران انگلیس ، روسیه و آمریکا بدون اجازه محمدرضا به تهران آمدن و سرخود جلسه گذاشتن محمدرضا را هم راه ندادن ! سرتاسر این دوره خاک برسری محضه .
  • ن.خ IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 3
    دادا خوشت میاد تو این اوضاع اقتصادی و فقر ب مردم ریشخند بزنی و فحش بخوری ؟ حداقل لال شو و مطمئن باش مردم ایران بسیار باهوش و باسوادتر از امثال شما زبیریان هستن ک نون ریاکاریتونو میخورید
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    پاسخ به حاجی
  • پدی IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    6 2
    منطق یه شرقگدا: پنجاه سال قبل اینترنت4gنبود ولی الان هست
    • SE ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 2
      آن زمان آب و برق و تلفن بود. اما مردم ایران نداشتند. آن زمان مردم لیبی 75 درصد سواد داشتند و مردم ایران 40 درصد.
  • IQ ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    2 1
    فقط برای مقایسه برید ببیند کدوم کشور دور و بر ایران زمان شاه در مدارس شیر و موز و پسته رایگان تقسیم میکردند. کدوم کشور پاسپورتش مثل ایران اهمیت داشت! الان همین عراق پاسپورت ایران قبول نداره
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      0 2
      در همه آن کشورها اینکار را انجام دادند. از ترکیه تا افغانستان و سعودی. اما دقیقا به خاطر ارزش پاسپورت بود که مردم اوکراین به جای مقاومت با اولین گلوله به صورت میلیونی فرار کردند. چون وطن نداشتند.
  • DE ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    2 0
    گیریم که تو درست میگی که نمی گی ما انقلاب کردیم کشته دادیم هشت سال جنگ پشت انقلاب وایستادیم که زندگی بهتری داشته باشیم .فساد نداشته باشیم جامعه سالمتری داشته باشیم .نه شرقی باشیم نه غربی ووو حالا کجایم نه هوا داریم نه اب.نه فساد کمتر که نشده هیچ بیشتر هم شده.نه غذایی تو سفره داریم نه امنیت .نه شغل داریم نه اخلاق فقط یک مشت مفتخور داریم که از صبح تا شب با گفتن یک مشت اراجیف پول مملکت را غارت میکنند آنزمان اگر هیچ نداشت مردم صادق بودن .امنیت بیشتری بود شغل بود یکنفر یک خانواده ده نفری را براحتی سیر می کرد نان حلال تو سفره ها بود آلارغم مشروب فروشیها .سینماها کاباره ها نتیجه اش شد جوانان که هشت سال دفاع کردند و کشته شدند خیلی حرفا هست ولی اینجا نه ظرفیتش هست نه امکان بیانش
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 2
    ژاپن هم کشور پیشرفته ای نیست سرشار از نابرابری و فقر و بدبختی است. جمعیتش از بالای ۱۰۰ ملیون نفر به زودی میرسه به ۳۰ ملیون نفر. دو برابر اقتصادش بدهی داره و سال هاست که کالاهاش و برندهاش از بازارها حذف شده
  • آزاده IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 1
    اون زمان را ول کن حالا مثلا پنجاه سال پیش با سطل آب می آوردن پنجاه سال پیش بود الان چی بعد پنجاه سال آب در خوزستان و سیستان نیست و خیلی از مناطق ایران از این عکس بد و بدترن داریم سوریه پس از جنگ میشیم
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 1
    اینها همش توهمات ک بعضی افراد میگفتن در دهه 60 ک ن تلویزیون، ن شبکه های اجتماعی ، اون افراد ک میگفتن داشتیم ژاپن میشدیم ن ژاپن میشناختن، ن رفته بودن ،ن مردم اونجا رامیشناختن،،،، مردم اونجا با زحمات و تلاش و فرهنگ بالایی ک دارن همه دست به دست هم دادن و بعداز جنگ دوم متعهد شدن تمام محصولات معروف مثل سونی، توشیبا، هوندا و،،،، سراسر دنیا پخش کردن ، تازه بدون داشتن دلارهای نفتی خداد دادی ،،، قبل از انقلاب طبق آمار میگفتن از جمعیت 35 میلیونی 75 درصد مردم ایران روستایی وکوچ نشین بودن،،،، اکثر شهرها غیراز تبریز ، تهران و اهواز ،آبادان اونهم ب خاطر نفت آبادتر از شهرهای دیگر ایران بوده،،، رژیم پهلوی هم تمام هنرش فروختن نفت بوده و تولیدی آنچنانی ک صادرات کلان ک همه جای دنیا رو پوشش بده رو نداشت و اکثر مهندسین خارجی بودن ک البته سازه هایی ک میساختن بسیار زیبا، شیک، اصولی و محکم میساختن،،، ژاپنی ها هرگز اهل ادعا، تبلیغ، شعارهای توخالی ، خودبرتر بینی کاذب، نداشتن میزاشتن دیگران تعریف تبلیغ کنند، ،، متاسفانه اینجا تماما تعریف و تبلیغ در حد حرف ، ک مصرف داخلی داشته،،،، اون افرادی ک این جمله رو میگن مطمئنا جز شمال تهران، جای دیگر کشور نرفته بودن و فکر میکردن همه جا مثل شمال تهران،،، بسیاری از شهرها ن روستا ها ن حمام ،ن برق، ن گاز،ن دانشگاه،ن مدرسه و،،،، نبوده ،یا علی
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 2
    یه نفر کامنت نوشته که شاه تازه شروع کرده بود ...شاه با پدرش 55 سال حکومت کردند به قول خودتون پدرش هم ایران را پیشرفته کرده بود پس چرا سال 55 80 درصد مملکت برق نداشت ...میگن مقایسه الان با آن زمان اشتباه است ...پس چرا خودتان دوران شاه را با دوران قاجار که صد سال قبل است مقایسه می کنید و به قاجار فحاشی می کنید
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 1
    شاه بدون تحریم با فروش روزانه شش میلیون بشکه نفت ...واقعا خدماتش نزدیک صفر بوده ...ضعف های نظام فعلی دلیل نمیشه که توهم برداریم ..بعضی ها مغز ماهی دارن و واقعا فکر میکنند مملکت زمان حکومت قبلی ژاپن بوده ...
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 1
    ژاپن مرتب تنزل کرده. در حقیقت قبل از این که زیر چتر آمریکا قرار بگیرد کشور پیشرفته‌ای بود
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    3 2
    داشت ژاپن می شد . وضع از بد به سمت خوب داشت می شد . اونها سطل آشغال نیست
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      1 1
      سطل آب است. چون تهران آب شرب نداشت. اما برای پاسارگاد شیرالات طلایی برای جشن دو هزار و پانصد ساله خریدند.
  • علی IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    2 1
    خدارو شکر صدقه سری شماها الان وضع مردم خیلی خوبه همه هم راضی هستند و فقط نگرانیمون اینه که چرا سوخت رو گرون نمیکنن. ژاپنی ها هم الان از ما عقب افتادن. میگی نه کیفیت خودرو های مارو باهاشون مقایسه کنید. الان همه ژاپنی ها توی صف مرغ و نون و تخم مرغ وایسادن ولی ما صدقه سری دولت محبوبمون پولش تو حسابمونه.
  • DE ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
    2 3
    ذلت و اسارت آیا تا این حد بود ؟؟.
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
      2 3
      بستگی به تعریف اسارت و ذلت دارد. اگر منظور از اسارت و ذلت این است که یک سگ آمریکایی بیش از یک استاد دانشگاه ایران اعتبار داشت قطعا ذلت مال آن دوره است. اما برای کسانی که غصه شان یک روسری دو گرمی قطعا الان ذلت است. درحکومت حق باید کافر ذلیل باشد.
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    7 1
    اولا اینکه پیشرفت یک فرایند نقطه‌ای نیست بلکه فرایندی در بازه زمانی است یعنی شما آن زمان را باید با زمان قاجار مقایسه کنید تا ببینید نسبت به قبل چقدر پیشرفت داشته ، مثلاً می گویید در آن زمان فقط ۲ درصد مردم دانشگاه می رفتند ، این نه تنها به معنی عقب ماندگی نیست بلکه اگر زمان قاجار را نگاه کنیم هیچ دانشگاهی در از زمان وجود نداشته و کمتر از یک درصد مردم به دانشگاه انهم دانشگاه های فرنگ می رفتند ، پس اینکه در آن مدت کوتاه ۲ درصد مردم توانایی رفتن به دانشگاه را پیدا کرده اند پیشرفت است.
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 1
    همون موتور تو عکس رو الان تو محله های بالاشهر کسی نمیتونه بخره.
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۷
    0 0
    کاش دل مردم میل ان زمان خوش بود،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس