خطر امنیت انرژی جهان با ادامه تحریم‌های ظالمانه ایران

وزیر نفت در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: یکی از دلایل اصلی به مخاطره افتادن انرژی جهان، ‎تحریم‌های ظالمانه ایران، به‌عنوان دارنده بیشترین ذخایر نفت و گاز جهان، است.

به گزارش مشرق، متن توئیت جواد اوجی به شرح زیر است:

«آشفتگی موجود در بازار انرژی جهان، سبب به مخاطره افتادن ‎امنیت انرژی و زمینه ساز ‎پیامدهای نگران کننده برای واردکنندگان به‌خصوص در ‎زمستان پیش رو است. بی‌تردید یکی از دلایل اصلی ایجاد چنین شرایطی، ‎تحریم‌های ظالمانه‌ایران، به‌عنوان دارنده بیشترین ذخایر نفت و گاز جهان، است.»


 

خطر امنیت انرژی جهان با ادامه تحریم‌های ظالمانه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • دلسوز IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    تنها برگ برنده امریکا و غرب در مقابل روسیه فقط برجام و رفع تحریم نفتی ایرانه. در غیر اینصورت فصل زمستان غربیها باید در مقابل پوتین تعظیم کنند. چین هم بعنوان رقیب اصلی امریکا ازجنگ اوکراین داره نصیب میبره چون نفت روسیه هم با تخفیف میخره. برجام ب سرانجام برسد و تنش ادامه پبدا کند آنوقت برخورد دو موشک دیگر حوثیها ب آرامکو بهای نفت را برای غرب کمرشکن میکنه. بنابراین جنگ روسیه یک فرصت بی نظیر نصیب ایران کرده که در مذاکرات برجام خواسته هاشو تحمیل کنه. الان اونا بشدت ب برجام نیاز دارند
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    دنیا گرده. خودشون رو کشتن تحریم های وحشتناکی علیه ایرانی ها کردند تا ایرانی ها به سختی بیفتن و به معنی واقعی کلمه اشداء علی المؤمنین کردند. حالا خودشون دارن به بدبختی میرسن. حالا به ما میگن رحماء علی الکفار باشین! تا دوباره جوون بگیریم برای ادامه تحریم های فلج کننده علیه شما مؤمنین
  • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    1 0
    ان شاءالله دولت هاشون سرنگون بشه. غرب وحشی و دشمن ایران
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    ان شاءالله بزودی نفت بالای ۲۰۰ دلار. ظاهرا هر بشکه آب گرونتر از ۱۵۰ دلار است. (هر بکشه حدود ۱۵۸ لیتر است)
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    وقتی کشورها با اطمینان از وجود نفت و گاز بدون در نظر گرفتن یک اتفاق برای تحت فشار گذاشتن و بمنظور خود رسیدن سالها علیه بزرگترین دارندگان نفت و گاز جهان مثل ایران و ونزوئلا خودخواهانه ملت ها را تحریم میکنند ، باید عواقب آنرا بپذیرند . پوتین سالها با اطمینان از دور بودن ایران اقدام به ایجاد مسیرهای مختلف برای رساندن انرژی مورد نیاز اروپا نمود . و با همین فکر . خیالش راحت بود که اروپا ناتوان از جایگزینی سریع هست . و از جمله گاز خود را به روبل فروخت تا ضمن تقابل با تحریم . اروپا را مجبور به اطاعت از خواسته خود نماید . چند شب در شبکه آرتی عرب . مجری سوال کرد آیا ایران قادر است تا نیاز اروپا را برآورده سازد و چگونه و اینکه در کنار روسیه میماند . فقط میخواستم بگم آیا آنها هنگام تحریم انرژی ایران ، اقدامی کردند که بثمر برسد . چگونه چین هفتصد هزار و حالا یک میلیون نفت ما را میخرد . در حالیکه نفت و گاز تحریمی روسیه را کامل میخرد . نمیخواهم بگم چنین یا چنان ، آنهم زمانیکه فشار حسابی بود . مقداری همراهی کردند در حالیکه دیگری هیچ . و این ارزشمنده . اما بحث سر مراودات بین قدرت های بزرگ است . آینده باز معلوم میشه ، کی چکاره است . ما هم حواسمان باشه با اتکا بخود روز بروز قویتر شویم . این تعیین کننده جایگاه ما هست . باید با قدرت اقتصادی ، و استفاده از موقعیت مختلف که با ژئو شروع میشوند مثل اکونومیک ، استراتژیک و غیره .خود را تحمیل کنیم ، در دنیائی که همه بفکر منافع خود هستند . این هم طبیعی هست .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس