کد خبر 1392996
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
کنکور

کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب از امروز چهارشنبه هشتم تیر ماه و با رقابت گروه آزمایشی هنر در سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش مشرق، در اولین روز کنکور سراسری ۱۴۰۱ که از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد، ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب در گروه آزمایشی هنر به رقابت می پردازند. ۱۱۰ هزار و ۸۰۰ نفر از داوطلبان این گروه، زن و بقیه مرد هستند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دقایقی پیش برای بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، وارد این دانشگاه شد.

داوطلبان گروه آزمایشی هنر به غیر از ۱۰۰ سوال آزمون عمومی باید به ۱۶۰ سوال از دروس درک عمومی هنر (۳۰ سوال)، درک عمومی ریاضی- فیزیک (۳۰ سوال)، ترسیم فنی (۲۰ سوال)، خلاقیت تصویری و تجسمی (۲۰ سوال)، خلاقیت نمایشی (۲۰ سوال)، خلاقیت موسیقی (۲۰ سوال) و خواص مواد (۲۰ سوال) در ۱۶۵ دقیقه پاسخ دهند.

بیشتر بخوانید:

اعلام تخلفات و جرایم کنکور سراسری ۱۴۰۱

بر اساس آخرین آمارها آزمون سراسری امسال با یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر داوطلب نسبت به سال قبل حدود ۶۳ هزار نفر داوطلب بیشتر دارد، اما با توجه به اینکه داوطلبان می‌توانند علاوه بر گروه اصلی در گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی هم شرکت کنند، در کل تعداد ۱۲۰ هزار شرکت‌کننده آزمون سال ۱۴۰۱ بیشتر از سال قبل و میزان قابل توجه این افزایش در گروه علوم انسانی (۴۲ هزار و ۱۸ نفر) است.

داوطلبان در آزمون امسال برخلاف آزمون سال ۱۴۰۰ که پنج دفترچه و پنج پاسخنامه داشتند، ۱۴ دفترچه و پاسخنامه دارند. برای گروه‌های آزمایشی انسانی، علوم ریاضی و فنی و علوم تجربی دو دفترچه و دو پاسخنامه برای دروس اختصاصی اما برای گروه تجربی یک دفترچه و یک پاسخنامه، برای متقاضیان سهمیه بهیاری و برای آزمون‌های هنر و زبان نیز هر کدام یک دفترچه و یک پاسخنامه طراحی شده است.

نتایج اولیه؛ مرداد و نتایج نهایی؛ شهریور

انتظار می‌رود نتایج اولیه آزمون سراسری سال جاری همانند سنوات گذشته اواسط مرداد ماه اعلام شود. انتخاب رشته داوطلبان، پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری ۱۴۰۱ ممکن خواهد بود و نتایج آن نیز اوایل دهه سوم شهریور یا قبل از مهرماه از طریق سایت سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد تا داوطلبان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از ابتدای سال تحصیلی جدید وارد دانشگاه‌ها شوند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس