کد خبر 1393127
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۱
پرکاس سرمربی صنعت نفت آبادان شد

مربی آبادانی فعال در خارج از کشور به عنوان سرمربی جدید صنعت نفت جانشین منصوریان شد.

به گزارش مشرق، در جلسه امروز اعضای هیات مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان، رضا پرکاس به عنوان سرمربی جدید این تیم و جانشین علیرضا منصوریان انتخاب شد.

این مربی ۵۴ ساله آبادانی که در آلمان اقامت دارد، کار مربیگری خود را در تیم محلی بودریخ آغاز کرد و در ادامه روی نیمکت تیم‌های اشترامپ و آدلر نایست نشست.

وی  پس از حضور در تیم های آلمانی به فوتبال امارات رفت و سرمربیگری تیم الامارات را برعهده گرفت و پس از مدتی حضور در این تیم در فصل ۱۰-۲۰۰۹ به عنوان سرمربی تیم حتا امارات انتخاب شد.

پرکاس در ادامه به آلمان بازگشت و پس از حدود دو فصل سرمربیگری در تیم کرفلد برای اولین بار در سال ۹۱ به ایران آمد اما نتوانست مانع سقوط صنعت نفت به لیگ دسته اول شود.

پس از سقوط نفت آبادان او مدتی به عنوان یکی از مدیران تیم زیر ۱۷ سال امارات فعالیت کرد و سپس کار خود بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ به عنوان مدیر فنی در تیم‌های نادی الامارات و فجیره ادامه داد.

در سال ۲۰۱۷ این مربی آبادانی برای سرمربیگری العروبه عمان انتخاب شد و پس از حدود یک سال و نیم فعالیت  در این تیم به آبادان بازگشت و دستیار پائولو سرجیو پرتغالی شد. 

در فصل ۹۷-۹۸ صنعت نفت با هدایت سرجیو و کمک مربیگری پرکاس توانست در رتبه نهم جدول لیگ برتر قرار بگیرد اما پس از جدایی مربی پرتغالی، دستیار ایرانی اش نیز از آبادانی ها خداحافظی کرد.

پرکاس پس از این اتفاق در دو مقطع یعنی از دسامبر ۲۰۱۹ تا دسامبر ۲۰۲۰ و سپس از مارس تا دسامبر ۲۰۲۱ به عنوان سرمربی در تیم یونیون برادرس بنگلادش کار کرد.

البته کسب نتایج ضعیف در هر دو مقطع سبب جدایی او از این تیم جنوب شرق آسیا شد. 

آخرین تیمی که پرکاس در آن سرمربیگری کرده استراوشان تاجیکستان است‌. البته قرار گرفتن در میانه های جدول لیگ این کشور سبب شد مربی ایرانی از این تیم هم جدا شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس